Men greit å høre hva de kloke har å si før man finner ut at det ikke går på den gale måten.
Helt enkelt spørsmål: Når sykkel står parkert på sidestøtte, kan jeg da plassere venstre fot på venstre fothviler med all vekt for så å svinge høyrefoten over setet uten at sykkelen velter...? Normalparkert på rimelig flat asfalt selvsagt.
Kjøpt meg en særdeles passende Kriega US 30 tailpack, men innser at jeg ikke helt er der at jeg går opp i spagaten for å komme meg på sykkelen.
cosmogs skrev:Men greit å høre hva de kloke har å si før man finner ut at det ikke går på den gale måten.
Helt enkelt spørsmål: Når sykkel står parkert på sidestøtte, kan jeg da plassere venstre fot på venstre fothviler med all vekt for så å svinge høyrefoten over setet uten at sykkelen velter...? Normalparkert på rimelig flat asfalt selvsagt.
Kjøpt meg en særdeles passende Kriega US 30 tailpack, men innser at jeg ikke helt er der at jeg går opp i spagaten for å komme meg på sykkelen.
De gangene jeg skal stige på og av sykkelen med bagasje, sparker jeg bare opp til knehøyde og strekker ut beinet, så kommer den over salen lett som bare det.
Helt uproblematisk å bruke venstre fotpinne som "rampe" for å letter få slengt høyrebeinet over salen. Rart om ikke alle sykler er laget såpass solide at de tåler en manns vekt på fothvileren
Gjør det stadig vekk på denne måten, jeg. Og synes det er en behagelig måte å entre salen på.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev:Helt uproblematisk å bruke venstre fotpinne som "rampe" for å letter få slengt høyrebeinet over salen. Rart om ikke alle sykler er laget såpass solide at de tåler en manns vekt på fothvileren
Gjør det stadig vekk på denne måten, jeg. Og synes det er en behagelig måte å entre salen på.
Jeg også. Stoler fint på støtten og fothvileren. Sålenge terrenget under er stabilt, så funker dette som påstigning fint overalt, fra begge sider av sykkelen.
Støtten tåler mer enn dere tror! :)
Her i gården blir den brukt til å vippe opp bakhjulet stillestående for å smøre kjedet litt enklere, samt vippe opp på støtten med ingen hjul i bakken, for å snu sykkelen 180 grader på minst mulig plass.
Erman skrev:De gangene jeg skal stige på og av sykkelen med bagasje, sparker jeg bare opp til knehøyde og strekker ut beinet, så kommer den over salen lett som bare det.
Man behøver jo ikke egentlig å være fjellklatrer for å entre den sykkelen din
Erman`s fremgangsmåte:
1. Still deg opp med lett adskilte ben
2. Plasser sykkelen mellom bena
3. Kjør rolig avgårde
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]