I dag hadde jeg egentlig planer om å kjøre meg en tur i det fine været men neida..
kom ut i garasjen og fant en liten dam med bremsevæske under motoren...
Den satans slavesylinderen til clutchen lekk.. igjen. Overhalte i vår men den idiotske løsningen til Suzuki gjør jo at all dritten fra kjedet legger seg som en fin pasta rundt stempelet på slavesylinder og sakte men sikkert tar knekken på stempel&pakning.
Demonterte, rensa og monterte igjen. tydelig slitasje på stempel. Blir ny slavesylinder komplett i vinter.. koster 84dollars i unite'n. har kjenfolk som spanderer den i julegave.
Satser på at dagens puss&vask&rens gjør nytta ut sesongen.
Tyskera har foresten finni løsningen på problemet og har et deksel som løser hele problemet for framtiden
Denna må bare bestilles:
Trudde egentlig jeg var ferdig med mods på denne sykkelen men spnn er det vel når en har handla seg Skruzuki
Siden turen gikk i dass benytta jeg anledningen til å vaske, ble da oppmerksom på at ene simringen på fremgaffelen svetta/lakk olje. Har forsåvidt lagt merke til at det legger seg litt gruff der ei beite.
Ypperlig anledning til å teste ut vidunderverktøyet Seal Mate, en liten plastdings til å grave ut eventuell møkk fra simringen med.
Av med støvtettinga, vaske helt reint med ei fille og et par runder med Seal Mate'n.. dæken å mye drit som kom ut..
vask og tørk igjen og så en 30-40 jukk med framgaffelen..
Ikke antydning til oljefilm engang.. kan det virkelig ha seg at det funker..
Tok en liten runde T/R benser'n og jaggu ser det ikke tørt og fint ut...
Æniveis, nå er dagen over så da blir det ikkeno kjøring i dag...