Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Go'tur med improvisasjon (side 1

Legg inn av LordShaft »

Hahaha.... det tar jeg som et kompliment :knegg

Over til noe langt viktigere....meg! :lol Hvor fant du den batteripakken din til GoPro'en din Olav? så det var en kvit stor sak.... hvor mye ekstra batteritid snakker vi? lader den underveis hvis du ikke filmer eller er det bare et stort ekstra batteri :-k

Kjenner jeg ble over gjennomsnittet inspirert av å filme på tur igjen... alt for lenge siden jeg har tatt meg tiden til å filme, ikke minst redigere :thumleft Å jo flere som filmer på tur, jo kulere resultat :twisted

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

:lol
Er lenge siden jeg har blitt kalt "guttunge" (bortsett fra min far da, der er jeg fortsatt "guttungen" på 43 og "jentungen" på 50 :knegg )så takk for det Kmann :lol
Er fint her, uansett redskap, og jeg må nok innrømme at en del av meg har lyst på en adventuresak igjen... kanskje neste år. Vil helst ha begge deler :scratch

Slike batteribanker får du kjøpt overalt, tror jeg kjøpte den hvite på en bensinstasjon på Fagernes (jeg har en svart en også, med litt mer kapasitet)
Tipper at en Lefdal eller Elkjøpbutikk har et godt utvalg.. eller kanskje til og med dette internettet kan hjelpe? :-k
Er i alle fall grådig greit med en slik "bank" for GoProen holder ikke lenge.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kmann
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85

Legg inn av Kmann »

LordShaft skrev:Hahaha.... det tar jeg som et kompliment :knegg
Olav K skrev::lol
Er lenge siden jeg har blitt kalt "guttunge" (bortsett fra min far da, der er jeg fortsatt "guttungen" på 43 og "jentungen" på 50 :knegg )så takk for det Kmann :lol
Bare hyggelig gutter :prf :lol
Ja, alt på to hjul med motor (over 500ccm) burde vært på blå resept. :thumleft
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Olav K skrev::lol
Er fint her, uansett redskap, og jeg må nok innrømme at en del av meg har lyst på en adventuresak igjen... kanskje neste år. Vil helst ha begge deler :scratch

Slike batteribanker får du kjøpt overalt, tror jeg kjøpte den hvite på en bensinstasjon på Fagernes (jeg har en svart en også, med litt mer kapasitet)
Tipper at en Lefdal eller Elkjøpbutikk har et godt utvalg.. eller kanskje til og med dette internettet kan hjelpe? :-k
Er i alle fall grådig greit med en slik "bank" for GoProen holder ikke lenge.
Du har vel gjerne brukt denne litt? hvor stor er den? Hvor lenge får du gopro'en til å vare på filming med nettopp en slik nødlader/power bank?

GP Portable PowerBank 10400 mAh hos teknikmagasinet høres jo veldig fristende ut, men hvor lenge kan jeg forvente at noe slikt holder?? :-k

EDIT: Utifra hva jeg finner av info på nettet, er batteriet som følger med GoPro bare på skarve 1050mAh... det er under halvparten av hva jeg har i mobilen min :[-(
Så vil tippe at en 5000 mAh vil gi ca mellom 5 og 7 timer effektiv filmin.... :-k mulig jeg tar feil

Brukeravatar
cevillan
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900

Legg inn av cevillan »

Min tommelfingerregel er at et orginalt batteri holder til 32 GB minnekort om sommeren (om vinteren på skihjelmen halveres batterilevetiden). Jeg bruker ofte onetouch-funksjonen, altså at kamera starter å filme umiddelbart når jeg slår det på. Altså ingen stand-by tid. Det har funket fint på 3-4 timers turer der jeg ofte skrur av på kjedelige transportstrekker.

Hva gjør dere? Har dere separat lydopptak?

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

En slik powerbank bruker jeg selv og kjøper du en på rundt 10.000mAh eller mer så blir minnekortstørrelsen den neste flakehalsen.

Selv bruker jeg Drift Ghost s og denne holder faktisk i 3 timer i 1080p 60p og maks bitrate.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg har 64 giga og det holder i massevis til mitt bruk... Jeg liker å lage korte filmer, mellom 4 og 6 min med høydepunkter og ikke bare kjøring.... Litt forskjellige vinkler osv. Men klart det krever en del rå materiale, men har klart meg i massevis med 64 pr i dag...

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Jeg husker ikke hvor stor kapasitet den batterbanken min har; men den holder iallefall til å fylle minnekortet mitt, som er på 32 gig.

Idag blei det ettermiddagstur til Bergen, henter noe gaffelolje og et oljefilter/olje til Duke'en til Jr. Så får man kombinert det nyttige og kjekke :-)
Blir kanskje en is på Zachariasbryggen også... retur blir via Fanafjellet og Tysnes :prf

Brukeravatar
Olav K

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Go'tur med improvisasjon (si

Legg inn av Olav K »

Blei jammen en flott tur idag også, måtte ta en tur til Ride Bergen og hente litt "småtteri" til Jr's Duke 125.
Hjalp en nabo med noe rørgreier først på dagen, men kl 1435 gikk fergja fra Årsnes, og Olav var på tur igjen :prf

Veien fra Dimmelsvik til Bergen er kjent materie etterhvert, men Fusa kommune kan å bygge vei for MCførere, og der de har bygd nye tunneller er gamleveien inntakt, med flott utsikt og deilige svinger, kjemisk fri for annet enn syklister, fotgjengere og..... meg :-D
Like etter Eikelandsosen ligger den nye Moshovdatunnellen, men gamleveien på utsiden....ohlala; svinger og utsikt som dette:
CC1.jpg
Veien videre byr på det meste, flott vei, smal vei, DÅRLIG vei, veiarbeid... you name it.
Men i Samnanger fortsetter jeg på gamleveien helt fram til Bjørkheim, der må jeg innpå Rv7 igjen.
På kafeen på Bjørkheim er det "svart" av sykler.... men jeg tør ikke kjøre bort og ta meg en leskedrikke, da samtlige av gutta har kjetting på lommeboka si. De kan ikke være mye snille med hverandre, eller stole på kompisene :scratch :-k
Suser videre, over Gullbotn og ned til Trengereid, her kjører jeg rett fram over rundkjøringa og tar gamleveien helt inn til Arna, og unngår all trafikken, tunnellene og den fryktelige 70 sona.
Men god utsikt til Osterøybroa, får man med seg på utsida
CC2.jpg
Og idet jeg passerer Arna Brannstasjon ser jeg plutselig en kjent sykkel og etterhvert også en kjent mann
CC3.jpg
Så jeg slår av en prat med Lordshaft før jeg kjører siste biten inn til Ride.
MCbutikker om sommeren er en plage, betjeningen har det mildt sagt travelt, men etterhvert får jeg det jeg kom for:)
Veien videre er sterkt infisert av E-stoff, men tar i alle fall gamleveien ned til Eidsvåg, der jeg må ut på E16 igjen.
Men jeg kan iallefall holde flyten og treffer "rett" i lyskrysset på Danmarksplass og videre oppover mot Lagunen.
Kjører Fanafjellet idag; det er lenge siden sist jeg gjorde det med sykkel sist... tommel opp for flott vei :thumleft :thumleft :D
Ender opp på Halhjem fergjekai og må vente på fergja mot Våge, jeg har visst lest feil i ruteheftet:(
Så drar på en liten sightseeing, knipser et bilde og nyter en varm sommerdag
CC4.jpg
Overfarten går greit, på Våge er det festival (Tysnesfest), det er alltid kjekt å se flott norsk ungdom rave rundt tidlig på kvelden, man kan bare ane hvordan de vil "sjaske seg til" utover kveld og natt :-D
Jeg derimot har god tid til neste fergje så jeg kjører omveien rundt øya, og den er jo bare prima..... Tysnes har alt, og favorittsvingene (8 km vei) ned mot Hodnanes fergjekai må jeg ta reprise på, de er bare helt magiske;):D;):lol:
Noen ville sikkert kalt det grisekjøring, men jeg synes det er feil.... "situasjonsbetinget livsutfoldelse" er vel mer passende :-D
Resten av runden rundt øya går for seg i sømelege former,
og de siste milene mot Gjermundshavn holder fortsatt smilemusklene i trim.
Rekker neste fergje med god margin, og nå sitter jeg på øvre dekk og skriver dette, mens den siste soltimen farger fjellene bak Rosendal i en gyllen farge.
Pokker så fint vi har det!!
og hjemme.... der venter en kald Weissbier..
CC5.jpg
Lykke på en liten flaske:P

Edit: bildekrøll og skrivefeil
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Olav K den 11 jul 2014, 10:30, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Impulstur til Bergen (side 20)

Legg inn av LordShaft »

Du snakker om å treffe blink.... små marginer for at du skulle cruise forbi akkurat i det jeg begynte å vaske sykkelen :thumleft

Uansett, hyggelig å slå av en prat igjen... I går var så varmt, at jeg ikke forstår hvordan det går an å kjøre på sykkel uten å renne vekk :knegg
33,4 grader mener jeg det var målt.... sinnsykt!

Høres ut som det ble noen mil på deg i går også da.... Ble jo en lengre rundtur.

Åååå... jeg har en forkjærlighet for erdinger! igrunn alt hveteøl... :thumleft

Brukeravatar
Olav K

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Impulstur til Bergen (side 20)

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Du snakker om å treffe blink.... små marginer for at du skulle cruise forbi akkurat i det jeg begynte å vaske sykkelen :thumleft

Uansett, hyggelig å slå av en prat igjen... I går var så varmt, at jeg ikke forstår hvordan det går an å kjøre på sykkel uten å renne vekk :knegg
33,4 grader mener jeg det var målt.... sinnsykt!

Høres ut som det ble noen mil på deg i går også da.... Ble jo en lengre rundtur.

Åååå... jeg har en forkjærlighet for erdinger! igrunn alt hveteøl... :thumleft

Ja marginene var heller marginale, men bajken din stod jo der å blinket så fint i sola.... umulig å ikke se den :prf
Jeg fikk 265 km igår, mye FIN tur i den runden :-)
Erdinger: Jeg er bare SÅ glad i weissbier, men er ikke hver dag man finner det her på berget

Brukeravatar
Olav K

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Impulstur til Bergen (side 2

Legg inn av Olav K »

Lørdag formiddag, sol og fint.
Har litt rørleggerplikter som venter, men først- en liten kjøretur, det blir en liten klassiker fra Dimmelsvik til Åkra og tilbake.
Det er mange fine ting med å kjøre til Åkra, først og fremst veien.... nyydelige svinger, grei asfalt det meste av veien, annen trafikk er så godt som fraværende... men nå i sommer har to unge damer i bygda der åpnet kafe på kaien der.
Som det kakemonsteret jeg er, måtte jeg teste ut denne "sjappa", så jeg la ivei med god apetitt.
Turen var super, testet et GoPro feste som ikke virket no' særlig.
Men kake var godt... snickerkake til og med:)Bilde
Etter ett par stykker, kjørte jeg hjem igjen, stoppet og tok et bilde innover Åkrafjorden
Bilde
Når jeg kom hjem, var det å få av bakhjulet og dra seg ut til JGF Service og få på ny gummi.
Det "gamle" dekket klarte 7200 km, men nå er jeg skodd for resten av sesongen:)

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Kosetur til Åkra (side 20)

Legg inn av Busa Trond »

Flott blogg Olav K :thumleft
Masse fine ikke jukse bilder som lever et liv :thumleft
Snakket med ojda i dag om en tur over til deg, men tror nok det må bli til høsten.
Men da er nok morell vinnen moden også :-)å :yeyeye

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Busa Trond skrev:Flott blogg Olav K :thumleft
Snakket med ojda i dag om en tur over til deg, men tror nok det må bli til høsten.
Schnakk forræi sjæl BusaTrond. Jeg pønsker nå på en tur Vestover
litt ut i neste uke jeg da, så får vi se om Kant`1 har mere flextid
tilgode hjemme hos kona :P :p Bedre med en Tiger, en ingen Tiger. (Gammelt jungelutrykk) :knegg
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

ojda skrev:
Busa Trond skrev:Flott blogg Olav K :thumleft
Schnakk forræi sjæl BusaTrond. Jeg pønsker nå på en tur Vestover
litt ut i neste uke jeg da, så får vi se om Kant`1 har mere flextid
tilgode hjemme hos kona :P :p Bedre med en Tiger, en ingen Tiger. (Gammelt jungelutrykk) :knegg
Jeg har verdens kjekkeste dame, så fleksitid har jeg permanent :prf
Det er bare å komme Ojda, her er rom, grill og gjestfrihet i fleng :thumleft
jeg er dessuten kjøresugen, men må jobbe litt mandag og tirsdag... er meldt litt dårligere vær da :D

Svar