Trenger hjelp med justering av flottøren i forgasser. Har en Intruder 1400 som går for mager på fremste sylinder og for feit på bakerste. Har hatt ut begge forgasserne og rengjort samt prøvd å justere høyden på flottørene. Jeg er usikker på om dette ble korrekt, og tenkte å koble til en slange på dreneringen til flottørkamrene for å måle høyden på bensinnivået i flottørkammeret.
Blandingsskruen på den fremste forgasseren er 4 omdreininger ut, og på den bakerste 1,5. De skal i utgangspunktet være ca 2 omdreininger ut.
I Clymermanualen oppgis "fuel level below the mark", men jeg skjønner ikke hvilket merke det refereres til, og kan ikke se noen logiske merker på forgasseren. Er det noen der ute som har gjort samme operasjon, og vet hvordan nivået måles?
Bensin/- flottørnivå i forgasser
Bensin/- flottørnivå i forgasser
Suzuki Intruder 1400, 89 mod.
Re: Bensin/- flottørnivå i forgasser
Etter å ha blitt påført alvorlige traumer av 2 dobble Weber 36 så betaler jeg gjerne en mekaniker for å justere forgassere.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Bensin/- flottørnivå i forgasser
normalt så måles dette med forgasserne uten underdel-høyde fra flottør til pakningsflate,akkurat når flottør berører flottørnåla...hvis dette er likt på begge kan du antagligvis la disse være.
still begge blandingsskruene etter boka og SYNKRONISER forgasserne-hvis de ikke drar likt vil du også få forskjeller.
mulig den bakre faktisk skal gå "litt" fetere pga kjøling..
still begge blandingsskruene etter boka og SYNKRONISER forgasserne-hvis de ikke drar likt vil du også få forskjeller.
mulig den bakre faktisk skal gå "litt" fetere pga kjøling..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Bensin/- flottørnivå i forgasser
Ok. Takk for tipset. Har synkronisering virkelig så mye å si? Jeg trodde en først måtte justere flottørnivå, deretter blandingen, for så å synkronisere til slutt?mekkern skrev:normalt så måles dette med forgasserne uten underdel-høyde fra flottør til pakningsflate,akkurat når flottør berører flottørnåla...hvis dette er likt på begge kan du antagligvis la disse være.
still begge blandingsskruene etter boka og SYNKRONISER forgasserne-hvis de ikke drar likt vil du også få forskjeller.
mulig den bakre faktisk skal gå "litt" fetere pga kjøling..
Vil nok prøve det du foreslår uansett.
Suzuki Intruder 1400, 89 mod.
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Bensin/- flottørnivå i forgasser
Våtmåling av flottør gjøres ved at du fester en gjennomsiktig bensinslange på tømmingstappen og vinkler denne oppover. Bruk skruene til flottørkammeret som guide (se bildet under for illustrasjon).
[album]765[/album]
Forøvrig har ettersynkronisering mye å si. Blandingen skal være likt hele veien, men blandingsskruene, sporene disse sitter i, o-ringene etc. kan ha noe å si på at blandingen likevel ikke er likt hele veiene selv med samme setting. Derfor utfører man gjerne en såkalt "running" synk med manometer for å kontrollere nivåene.
[album]765[/album]
Forøvrig har ettersynkronisering mye å si. Blandingen skal være likt hele veien, men blandingsskruene, sporene disse sitter i, o-ringene etc. kan ha noe å si på at blandingen likevel ikke er likt hele veiene selv med samme setting. Derfor utfører man gjerne en såkalt "running" synk med manometer for å kontrollere nivåene.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100