Giring uten clutch skal fungere fint det :) Bare å øve seg på, så sitter det inne til neste gang :)
Det kan være litt kronglete å gå fra N til 1 gir men.
Hjelp! Krisen over, jeg og Banditen er jeg hjemme igjen
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Hjelp! Krisen over, jeg og Banditen er jeg hjemme igjen
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Hjelp! Krisen over, jeg og Banditen er jeg hjemme igjen
Med rå makt da?Snikendeugle skrev:Giring uten clutch skal fungere fint det :) Bare å øve seg på, så sitter det inne til neste gang :)
Det kan være litt kronglete å gå fra N til 1 gir men.
Neste gang



Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Hjelp! Krisen over, jeg og Banditen er jeg hjemme igjen
Jeg røyk vaieren på Sætre en gang med min XJ900.
Gikk helt fiint med god fartsavpassing før lyskryssene
De gangene jeg måtte stoppe helt trillet jeg bare sykkelen igang,
før jeg trykket startknappen. I rusjen igjennnom Oslo derimot :-)å
Ikkenoe rå makt ved giring. Bare et lett press på girsjalteren,
for så å finne turtalllet som harmonerer med neste gir.
Når rett turtall er funnet, smetter den i gir av seg selv
Gikk helt fiint med god fartsavpassing før lyskryssene

De gangene jeg måtte stoppe helt trillet jeg bare sykkelen igang,
før jeg trykket startknappen. I rusjen igjennnom Oslo derimot :-)å
Ikkenoe rå makt ved giring. Bare et lett press på girsjalteren,
for så å finne turtalllet som harmonerer med neste gir.
Når rett turtall er funnet, smetter den i gir av seg selv

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Hjelp! Krisen over, jeg og Banditen er jeg hjemme igjen
Nei, med teknikk:Carpa skrev:Med rå makt da?Snikendeugle skrev:Giring uten clutch skal fungere fint det :) Bare å øve seg på, så sitter det inne til neste gang :)
Det kan være litt kronglete å gå fra N til 1 gir men.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=AR3jlslJb[/video]
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Hjelp! Krisen over, jeg og Banditen er jeg hjemme igjen
Aha, da må det prøves ut. Greit å være forberedt, bare sånn i tillfelle....
På min egen har jeg velteklosser. Da jeg mistet denne i kjøregården under øvelse skjedde absolutt ingenting med sykkelen.
På min egen har jeg velteklosser. Da jeg mistet denne i kjøregården under øvelse skjedde absolutt ingenting med sykkelen.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Hjelp! Krisen over, jeg og Banditen er jeg hjemme igjen
Jeg er ikke fan av å hive girkassa fra N til 1. gir stillestående. Det er en enorm belastning
for tannhjulene. Bedre å slukke motoren for hver fullstopp, å dra sykkelen igang på starteren. Eventuellt med hjelp av litt fraspark fra sjåføren/rytteren
for tannhjulene. Bedre å slukke motoren for hver fullstopp, å dra sykkelen igang på starteren. Eventuellt med hjelp av litt fraspark fra sjåføren/rytteren

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Hjelp! Krisen over, jeg og Banditen er jeg hjemme igjen
Det er nok det mest fornuftige ja. Løpe den i gang eller finne en liten bakke å trille ned på.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013