Hva skulle det ståSuperMorten skrev:Mistenker iPhone sin geniale stavekontrollBjerknez skrev:
Men selv om JEG sitter godt på sykkelen så bør komiske andre gjøre det...
Hvem vet??JohnnyTh skrev:Hva skulle det ståSuperMorten skrev:Mistenker iPhone sin geniale stavekontrollBjerknez skrev:
Men selv om JEG sitter godt på sykkelen så bør komiske andre gjøre det...
Ca en kilometer videre fra der du tok dette bildet er det en bro og et veikryss. Du kjørte antakelig til venstre i krysset og tilbake på nordsiden av fjorden mot Molde? Jeg vokste opp på en gård ca en km til høyre i det krysset. Bygda heter Osen og tilhører Kleive (postadresse). Nå bor jeg på Hjelset.Bjerknez skrev:Det stemmer det :)
Er det Kortgarden du vokste opp da eller? Eller snakker vi Kleive eller hjelseth?
Her er låven til Aspelund. Gården jeg er fra er en km lenger mot vest, altså den neste gården du kommer til.Bjerknez skrev:Da ble det en liten rundtur til. Ble bare 6-7 mil for å lufte meg litt mellom bygene.
Gården Holsbø i Osen
Tjellekrysset, Tjellekleiva
Dette kjenner jeg ikke igjen
Gården Aspelund i Osen
Gården Asphol i Osen, med osvatnet i bakgrunnen. Liene på andre siden av vatnet er jeg godt kjent. Har drevet mye hjortejakt og annet der.
Flott tur det! Er litt usikker på om du kommer deg helt inn til Eikesdal nå. Det gikk et ras der i helga og veien er visst ødelagt. Men turen fra Eresfjord til Åndalsnes er fin. Artig vei å kjøre med MC.Bjerknez skrev:Artig![]()
Så fort været blir bra så går turen til Eikesdalen via Eidsvågen og til åfarnes, åndalsnes, vestnes og fergen til Molde igjen.
Joda, veien er vist åpnet igjen. Delvis vertfall...kjellv skrev:Flott tur det! Er litt usikker på om du kommer deg helt inn til Eikesdal nå. Det gikk et ras der i helga og veien er visst ødelagt. Men turen fra Eresfjord til Åndalsnes er fin. Artig vei å kjøre med MC.Bjerknez skrev:Artig![]()
Så fort været blir bra så går turen til Eikesdalen via Eidsvågen og til åfarnes, åndalsnes, vestnes og fergen til Molde igjen.
Jeg kjørte strekningen Åndalsnes-Vestnes for noen uker siden, og den er ikke så morsom. Mange lange tuneller, og mye anleggstrafikk. Pass deg for løs grus.
Har du vært på Atlanterhavsveien ennå? Et fint ruteforslag her: Kjør gjennom Molde og vestover: Julsundet-Hollingen-Jendem-Aureosen-Malmefjorden-Elnesvågen-Bud-Farstad-Atlanterhavsveien. Så kan du enten kjøre rundt hele Averøya og tilbake til Molde igjen, eller ta Atlanterhavstunellen til Kristiansund, og så tilbake til Molde via Frei-Krifast-Batnfjordsøra-Hjelset. Atlanterhavstunellen tar faktisk avgift også for MC... :-)å
På sparket er tingen sjøBjerknez skrev:Joda, veien er vist åpnet igjen. Delvis vertfall...kjellv skrev:Flott tur det! Er litt usikker på om du kommer deg helt inn til Eikesdal nå. Det gikk et ras der i helga og veien er visst ødelagt. Men turen fra Eresfjord til Åndalsnes er fin. Artig vei å kjøre med MC.Bjerknez skrev:Artig![]()
Jeg kjørte strekningen Åndalsnes-Vestnes for noen uker siden, og den er ikke så morsom. Mange lange tuneller, og mye anleggstrafikk. Pass deg for løs grus.
Har du vært på Atlanterhavsveien ennå? Et fint ruteforslag her: Kjør gjennom Molde og vestover: Julsundet-Hollingen-Jendem-Aureosen-Malmefjorden-Elnesvågen-Bud-Farstad-Atlanterhavsveien. Så kan du enten kjøre rundt hele Averøya og tilbake til Molde igjen, eller ta Atlanterhavstunellen til Kristiansund, og så tilbake til Molde via Frei-Krifast-Batnfjordsøra-Hjelset. Atlanterhavstunellen tar faktisk avgift også for MC... :-)å![]()
Skal besøke søskenbarnet mitt på Raudsand utenfor Eidsvåg men som du sier så er den veien fra Åndalsnes til Vestnes litt kjedelig, så,mulig jeg tar veien tilbake igjen mot Molde...
Får ta det litt på,sparket tror jeg :-)å