Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Hymne ved reisens slutt (side 23

Legg inn av LordShaft »

Hvor går turen i morgen? Godt å høre dere fikk mest bra vær! Her i Bergen har det vært øsepøs helt fram til 18 tiden. Dere kjørte tydeligvis riktig vei ;-)

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Hvor går turen i morgen? Godt å høre dere fikk mest bra vær! Her i Bergen har det vært øsepøs helt fram til 18 tiden. Dere kjørte tydeligvis riktig vei ;-)

Sony Z2
Imorgen... tror vi det blir Lysebotn..Suleskard.. og sikkert noe annet gøy :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Sier du slikt bare for å få meg til å gråte?

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Sier du slikt bare for å få meg til å gråte?

Sony Z2
Svaret er JA!

Til trøst så slenger vi innom en tur til Lindesnes først på dagen...
og veien ut dit fra Lyngdal er jo ikke spesielt fin eller gøyal...i morgensol :P :p :P :p :P :p

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Direkte RØDT kort!!! ](*,)

Direkte ufint.... :lol Kose dere... Ta bilder og gjerne film en del av turen, så det er mulig for meg å lide enda mer når dere kommer hem igjen :prop:

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

Jeg sitter i Danmark, uten sykkel!!! Men weissbier er å få tak i her også. Smaker på ølen til Paul i dag :)

Bilde

Morsomt å følge dere på tur. Men det bidrar ikke til å redusere abstinensene, for å si det sånn! Må nok presse inn en solid tur neste søndag, når vi er hjemme og snur før nesa vendes mot London. Også dit uten MC...

Brukeravatar
Olav K

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- Hymne ved reisens slutt (sid

Legg inn av Olav K »

"The show aint over till the fat lady sings"
Bilde
da si..... har enden vært nær i heeeele kveld!
Good night my friends;)

Brukeravatar
norse900
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Kant'1ns kjøreblogg--- Hymne ved reisens slutt (side 23)

Legg inn av norse900 »

Synes veien fra Lyngdal til Lindesnes er super,jeg! (460)

Edit: Ironi er ikke noe for meg... Må liksom tenke meg om 3 ganger, og det har jeg jo slett ikke tid til... :prop

fra Lindesnes kan dere svinge innom Åvik og se over til Svinør (ei skikkelig perle)! God tur videre! Drar selv ned til Lyngdal etter jobb i morgen :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:Direkte RØDT kort!!! ](*,)

Direkte ufint.... :lol Kose dere... Ta bilder og gjerne film en del av turen, så det er mulig for meg å lide enda mer når dere kommer hem igjen :prop:

Trist det der med bilder og film :redface
LordShaft skuulle ha tatt med actioncamera og fotoappart, men vi så han aldrig, så da blir vel dokumentasjonen derefter :sorry Filler`n Å :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Onsdag 16. juli... befinner meg høyt oppe på stillaset når jeg hører Tigerlyd, og se der... har Ojda ankommet Odda.
Vi hilser på, og mens Ojda tar en tur og fueler både sykkel og mage, vasker jeg ferdig husveggen.
Så er det ut på tur, oppover dalen, over heia mot Åkrafjorden, og vi styrer selvsagt utenfor alle tunneller.
En kjapp matbit på Åkrafjordtunet og så er det videre forbi Trolljuv bru (ingen bungy idag heller) og opp mot "toppen" på gamleveien. Stopper her og prater med mine gamle klassevenninner
Bilde

Vi har også god utsikt over mot Åkra... så Ojda får se hvor jeg spiser kake :thumleft
Bilde
Så var det videre ned til Kyrping, og nedover Stordalen mot Etne, svingte høyre ved mølla og inn på bygdavegen.
Den er svingete og fin, lett å kose seg mao. Og så får vi en fin utsikt over Etne når vi kommer "frampå" kanten og får utsyn
Bilde
Videre gikk ferden på gamleveien mot Skånevik, den er som jeg har nevnt tidligere FULL av deilige svinger, tror jeg kan påstå at det veistykket er uten dødpunkter... herlig... baaaare herlig. Og så er det så vakkert landskap rundt der. Hmm fikk lyst å kjøre igjen nå... med en gang :-D
Fra Skånevik tar vi fjordveien til først Utåker, men så går den fergja videre til Matre... og vi blir med.
Fra Matre tar vi en svipp innom Åkra, men kakebua "mi" hadde stengt for kvelden :-S
Så... Hjemover, det er fire mil med MChygge og vi avslutter med å fuele for neste dag.
"var det en bra vei"? spør jeg.
"Det var nydelig vei, men jeg likte ikke siste stykket" svarer han... jeg får nesten sjokk men han sitter med ryggen til så jeg ser ikke at han flirer godt.
Tror Ojda var fornøyd med dagen og det var jammen jeg også.
251 km på meg. Herlig... avslutter med grilling og noen kalde.... tidlig i seng, vi levere et asketisk liv på.Heimdal Gaard.
Sist redigert av Olav K den 19 jul 2014, 10:42, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Feilpost

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Torsdag 17. juli
Neste morgen ringte klokka tiiidlig, men vi spratt opp og avgårde, det skulle jo regne i dag, men det er faktisk tørt ute, og det ser ikke spesielt truende ut heller...
" Jeg syns dette ser bra ut jeg, Ojda"
"Mjaaaaaaaa" svarer han
"tror jeg dropper regndressen fram til fergjekaien i alle fall"
"Du tar den risken altså" svarer Ojda...
"Ja klart det, det SER jo bra ut"...svarer jeg
Kort fortalt, etter 700 mtr kom de første ørsmå dråpene, etter 3 km ser vi "veggen" komme innover fjorden.
Jeg stopper og kler på meg, liker jo ikke å bli våt :knegg
Men "veggen" var nok mer tåke enn regn, det blir vått, men ikke ille..
Så blir det ferje fra Sydnes til Utbjoa, og bygdavegen til Isvik (en "OlavSpesial", opp til Knapphus, og viderer forbi Sandeid og Vikedal. Vi stopper på Ropeid, tar en liten pause der og vurderer været. Ojda synes det ser bra ut innover, jeg er enig, så da fortsetter vi mot Sauda. En liiten kaffe på Essoen (ikke fordi vi er trøtte, neiiiida) må vi ha, så fortsetter vi over fjellet mot Røldal.
OG... vi har på det tidspunktet ikke hatt regn siden Vikedal :prf :thumleft Det er fortsatt fuktig vegbane men himmel og hav.. dette er bedre enn fryktet.
Oppe på/ved demningen ved Svartavatnet tar jeg dagens første bilder... er MYE vann i magasinet, jeg har aldri sett at det har rent i overløpet her :scratch

Bilde

Bilde

Bilde

Videre videre... stopper frampå kanten i Ekkjeskaret og ser utover Røldal, jammen er det tendens til blå himmel også...

Bilde
Fra Hordatun svinger vi inn på 13 nedover Røldalsvatnet mot Suldal. Like før Suldalsosen kommer ei lita byge, men mesteparten farer forbi mens vi fyller bensin, og står under tak :P :p
Deretter blir det opp til Gullingen (selvsagt) og vi tar en to minutters der, og knipser et bilde.
"Det ser bra ut dette her, Ojda... tror ikke vi får mer regn jeg"
"Mjaaaaaaa".....
Bilde

Bilde
Kort fortalt igjen, 12 minutter etter kjører vi gjennom dagens verste byge, men SÅ er det slutt... oppholdsværet kommer, først sørpå, som meldt :prf Fergje over fjorden fra Nesvik til Hjelmeland, vi kjører mer eller mindre nonstop til vi er forbi Jørpeland og avkjørselen til Preikestolen. Der.. i vika, svinger vi høyre, inn på Fv 465 Kvalvågvegen. Jeg fikk et tips tidligere i år av en jeg traff på fergjekaia på Oanes. Og FOR et tips.. jeg erklærer herved RV 13 mot Oanes for "død" for min del, heretter skal jeg alltid kose meg på Fv465 når jeg kommer denne vegen :prf :prf
I ei idyllisk vik, med utsikt mot Stavanger hiver vi regndressen for godt denne dagen

Bilde

Ny fergje over til Lauvik, vi kom sist om bord, så vi tar oss noen minutter på fergjekaia og venter køen godt avgårde.
Det funker fint, tar ikke igjen en bil før vi plutselig er i Sandnes. Rart hvordan en "kjedelig" vei kan bli bedre når man kan få bestemme tempo og rytme i svinger etc selv?
Etter litt motorvei og slikt vi IKKE liker, så er vi ute på Jæren, været blir bedre og bedre.
Bilde

Veien videre.. Egersund, Nordsjøveien til Flekkefjord, en svipp innom Kvinesdal og så en stopp på Utsikten over for å knipse. Her ligger skyene litt mer nedpå, men det er tørt... knallfint.. og snart er det mat.. det MÅ det bli, jeg har spist to brødskiver denne dagen, resten har vi kjørt og kost oss..

Bilde

Bilde

Vi avslutter dagen med en deilig middag hos Paulsens Hotel i Lyngdal, og med minst like deilig kald leskedrikke.. og noe brunt sterkt.
Konsert fikk vi med oss, av en dansk "pige" med enorm stemme.. og en spinkel liten sprett som spilte gitar og sang litt.
Vi slår fast at gitartalentet er vesentlig bedre enn det for sang. Men han skal ha for entusiasmen iallefall :lol

Bilde

Bilde

Jeg hoppet i seng i 12 tida, og drømte søtt.. om motttorsykelkjøring :knegg

Dagens tur
https://www.google.no/maps/dir/Fetvegen ... 139006!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Det er bra du gjør det grundig Kant1, så vi får riktig navn på riktig plass :prf
Masse fine bilder, nesten så jeg føler at jeg var med ;-)
Å noen gjør ting de ikke kan (gitaristen) merkelig fyr :knegg
Jeg trur nesten du har ødelagt meg, for jeg var oppe kl 06.00
i dag også. Å jeg har ferie :-)å Jaja, får håpe det går over :mk
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Fredag 18. juli
Vi våkner friske og raske, spiser en god frokost og gjør oss klar til nok en dag på hjul. Og idag..pakker jeg regndressen nederst :thumleft
Litt morgenstemning med utsyn fra rommet... vi var ikke de eneste bikers på hotellet den natta :-)
Bilde

Etter frokost pakker Ojda reiseveska si :knegg

Bilde

Så saler vi på, og vertskapet vinker farvel og på gjennsyn...og det skal ikke forundre meg om jeg/vi kommer tilbake ved en senere anledning

Bilde

Så legger vi turen mot Lindesnes... en av mine absolutte favoritter når det kommer til kosekjøring på svingete veier
Bilde

Betaler oss inn på fyrmuseet og rusler opp på toppen... god utsikt her oppe!!
"Se Ojda.. ser du de to som ligger og soler seg toppløse bortpå der?"
Bilde

Et lite bilde av ren pur sørlandsidyll
Bilde

Rosfjord, med Sørlandsbadet, Rosfjord Camping og Rosfjord Hotel... fin plass, verd et besøk :thumleft
Bilde

Så blei det bensinfylling i Lyngdal før vi tok vei 43, og så 42 oppover mot Eiken, og koste oss i svingene opp og over små fjell og daler i retning Tonstad.
Her ser vi tilbake mot Eiken, om du har godt syn ser du radiomasta på Hekkfjell langt der bak
Bilde

Etter en liten snack/is/kaffestopp i Tonstad, kjører vi videre mot Sirdal, men tar en turiststopp ved Dorga bro, som går over et ganske spektakulart juv, så her blei det tatt noen bilder. her er ett av dem
Bilde

Videre videre... I Sirdal spør jeg Ojda hvor sugen han er på å kjøre Lysebotn i dag.
Etter et blikk på klokka, og litt argumenter for og i mot, finner vi ut at vi er egentlig mett for idag. Og det er midt i fellesferien, midt på tidlig ettermiddag osv, så noe gladgassing oppover mot Øygardsstøl vil nok raskt bli forpurret av andre traffikkanter med andre behov enn oss. Så vi kjører opp Suleskard, og ser tilbake utover Sirdal og veien mot Lysebotn
Bilde

Suleskardsvegen er alltid flott i vakkert vær, og vi kjører rolig og fint blandt turister, sauer, og bønder som er og ser etter buskapen sin.
Ned mot Brokke kommer varmen som en vegg, og kontrasten fra høyfjellet er stor. Blir litt lummert i kjøredressen her, iallefall i 50 soner :lol
Vi sier takk for turen ved avkjøringen mot Dalen.
Bilde

Tok et bilde av den nye demningen de har holdt på med noen år, i Bykle "sentrum".
Bilde

Jeg fortsetter oppover Setesdal mot Hovden, fyller på Shellstasjonen der, og en kar kommer bort og prater med meg. Han var fra Molde, kjørte en eldre Jaguar, og hadde mange motorsykler, bla hadde han vært forhandler for Honda, og hadde hatt en '69 CB750. En trivelig kar, men jeg fikk ikke med navnet.
Over Haukeli kjører jeg utenfor alle tunnellene selvsagt, og kan nyte utsynet tilbake mot Haukeligrend og Vågslid.
Vågslid.jpg
Dagens siste bilde er fra Austmannalia, vi ser mot Ekkjeskaret midt i bildet (sånn ca) der jeg og Ojda kom over igår morges :)
Bilde

I Røldal ringer tlf, da har en bekjent av meg borret hull i et vannrør på hytta. Jaja, det er bare bruke de siste milene på å glede seg.
I Dimmelsvik er det sikkert 30 grader, så "gleden" av å krype ned i en mørk, fuktig og kald kjeller full av voksne edderkopper er NOKSÅ begrenset.
Men det er ikke store jobben, og etterpå blir det mer grilling. Avslutter dagen med å skru litt på sykkelen til Jr :prf
Ja.. jeg sov godt... og lenge, helt til kl 09 faktisk. Når skjedde det sist? aner ikke, men det er LENGE sia :knegg

Dagens rute.
https://www.google.com/maps/dir/Paulsen ... 480092!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Olav K den 19 jul 2014, 13:07, redigert 2 ganger totalt.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Helt sinnsykt! Blir så dårlig av å lese slike tur referat... Hvertfall når jeg vet at jeg skulle vært på den turen.... $%() ##) :@

Kan du ikke legge ut rute for hjem turen også... På Google maps :thumleft
Fantastisk skrevet og gode bilder... Herlig

Sony Z2

Svar