LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Re: LordShaft - *Tester ut LocaToWeb appen...side 56*

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:
ojda skrev:
ojda skrev:
LordShaft skrev:ja i følge mitt regnestykke så skal jeg ha ca 3 fulle ladinger av goproen med 4000 mAh.... å da tror jeg nok minnekortet er fult før batteriet er tomt. Uansett, så vil det vise seg om det blir for lite... Da får jeg bare invistere i en til, eller en større i mindre format, om det finnes. For den på 10 tusen fra GP var STOR ;-)

Jeg var faktisk inom den lokale pusheren i dag å så etter regndress.... men ingen som hadde stor nok inne som jeg fikk prøve. Så må nok finne meg på nettet... Litt regn er overkommelig.... flere timer i regn er verre. Men ser an værmeldingene fortløpende.... de har jo en tendens til å variere noe sinnsykt. Så hiver jeg meg med på sparket. For jeg har sinnsykt lyst å være med på tur :thumleft

Jeg kan alltids ta med en extra regndress du kan låne jeg :thumleft
For du er vel ikke så jævla mange meter høy :-k

??????????????????? Skulle jeg ta den med, eller har du ordnet deg ?
Beklager, så ikke denne får nå! Ja du kan gjerne ta med en om du har i xxl eller større! Det er enda ikke avklart om jeg får kommet meg på tur, jeg må ta det litt på sparket i morgen. Men sier på forhånd takk :thumleft

Kom igjen, vis hvem som er sjefen hjemme!! :knegg
Kan style et rom til deg også, og slenge ett ekstra stykke kjøtt på grillen :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Tester ut LocaToWeb appen...side 56*

Legg inn av LordShaft »

Hadde meg en liten tur på hytten i helgen som var... Når gradestokken bikker 30 pluss er ikke jeg så veldig glad i å kjøre sykkel med masse kjøreutstyr, blir rett og slett alt for varmt og svett :-)

Så hytten og båttur fristet langt mer.
Kjørte en tur til Stamnes for å bade og kjøpe forfriskninger. Er noe magisk med å bare tøffe rundt på sjøen og nyte finværet.
Jeg kom forbi noen høye "jakthytter"
Kan se ut som de er blitt brukt i forbindelse med fiske... Er det noen kloke hoder som vet nøyaktig hva disse tårnene ble/blir brukt til?
Bilde
Bilde

Ligger tett i tett med hytter langs sjøen, helt fantastisk! Nå har jeg hytte med sjøen selv, men blir litt misunnelig på enkelte sin beliggenhet :thumleft
Bilde
Bilde
Bilde

Stamnes ser nesten ut som en gammel båtoppsamlingsplass. Gamle skuter som skulle vært korallrev for en generasjon siden, men fortsatt er i full drift. Mannskapet var travelt opptatt med å pikke rust og male :thumleft
Bilde
Bilde

Pga syke mengder klegg og andre irriterende innsekt, var det håpløst å prøve å være på hytten, så vi tok oss en tur inn på mo og badet litt på stranden der inne.
Bilde

Fantastisk vær, herlige temperaturer, men var omtrent 2cm kaldt i sjøen :lol

Tok et par bilder på hytten om kvelden også. Det er ikke feil med sommer i Norge.
Bilde
Bilde

Gikk også av med seieren i et veddemål med kompisen min også. Slettet Facebook for ca 1,5 måned siden. Han var overbevist om at jeg kom til å sprekke...
Bilde
Premien :thumleft
Rund og fin på smak... Langt bedre enn den vanlige varianten ;-)

Sony Z2

LordShaft
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Landet, hytten i sommervarmen...side 57

Legg inn av LordShaft »

Kom meg litt sent igang hjemmefra i dag... Men halv ti var jeg på veiene... Bestemt meg for å følge i ojda og kanten sine fotspor. Får se om jeg tar overnatting i Stavanger eller lenge sør mot Kristiansand.

Sitter nå på fergen over fra sandvikvåg

Sony Z2

LordShaft
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Landet, hytten i sommervarmen...side 57

Legg inn av LordShaft »

Kom meg litt sent igang hjemmefra i dag... Men halv ti var jeg på veiene... Bestemt meg for å følge i ojda og kanten sine fotspor. Får se om jeg tar overnatting i Stavanger eller lenge sør mot Kristiansand.

Sitter nå på fergen over fra sandvikvåg

Sony Z2

LordShaft
Kontakt:

Re: LordShaft - *Landet, hytten i sommervarmen...side 57*

Legg inn av LordShaft »

I morgen tidlig, klokken 06:00 give or take.... setter jeg kurset mot ålesund, vi sognefjellet og geiranger.

Er litt usikker på om jeg skal kjøre på hytten, overnatte der... for så å kjøre videre derfra tidlig i morgen (1 time mindre å kjøre) Eller om jeg skal kjøre via voss/vikefjell .... Sitter å planlegger rute nå.
Det er så hinsides varmt i bergen... Skal det bli aktuellt å kjøre på tur, må en starte tidlig, når temperaturen er langt nede på 20 tallet. I skrivende stund er det 32 grader i skyggen her på flaktveit. :yeyeye

Brukeravatar
gorbys
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: LordShaft - *Tur over Sognefjellet, Geiranger og Ålesund

Legg inn av gorbys »

Kan trøste deg med at det er ikkje noko kaldare her ;)

Men trøsten er jo diverse fjelloverganger og alle tunneler her på vestlandet :)

LordShaft
Kontakt:

Re: LordShaft - *Tur over Sognefjellet, Geiranger og Ålesund

Legg inn av LordShaft »

Ja i dag har jeg ikke gjort stort annet enn å gjemt meg i skyggen å vært innendørs!

Sitter å ser på værmeldingene nå at det er mulig det kommer en del nedbør over sognefjellet i morgen... Det var definitivt en strek i regningen.... Men spørs om jeg bare skal trosse værgudene å gje pedal.... er jo ikke noe krise å bli våt i disse temperaturene :roll
I aller hverste fall... kan jeg kjøre helt ute langs kysten å få med meg florø, selje osv... men der er ikke på langt nær så fine sykkel veier som over fjellet :prop:

LordShaft
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Tok meg tid til å redigere en liten teaser på kveldingen :thumleft

Enjoy

[video]https://www.youtube.com/watch?v=dNmVCgjw3_4[/video]

45316
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Legg inn av 45316 »

Herlig

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

LordShaft skrev:Tok meg tid til å redigere en liten teaser på kveldingen :thumleft

Enjoy

Najs! :D
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Problemet er at når jeg filmer fra hjelmen så er det bare vindstøy og lite motorlyd, derfor litt musikk på passende plasser ;-) takk for det :-)

Sony Z2

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

LordShaft skrev:Problemet er at når jeg filmer fra hjelmen så er det bare vindstøy og lite motorlyd, derfor litt musikk på passende plasser ;-) takk for det :-)

Sony Z2
Bruk en ekstern opptaker som du fester på et lurt sted. Sekk eller tailbag om du bruker det.
Fort litt hassle å måtte synkronisere lyd osv (bruk lydhornet på sykkelen for referansepunkter), men jeg syns det er verdt det :)

Kan hende jeg har vist deg denne før:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ne8b8DING_A[/video]
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

LordShaft skrev:Tok meg tid til å redigere en liten teaser på kveldingen :thumleft

Enjoy

KONGE film Lord :prf
Også faen for en groooom lyd du fikk frem :prf Her har jeg noe å lære :sorry

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja jeg får grom lyd så lenge kamera ikke er for langt unna sykkel.... På hjelmen blir det mest vindstøy... Men hjelper jo også på at jeg har "rakrør" rett fra motoren og ut bak ;-)
Også er det gode redigerings muligheter i final cut pro... Så du kan velge hvilke lyder du vil forsterke og hvilke du vil dempe.... Til en viss grad!

Skal bli mye mer filming framover.... Er utrolig gøy å lage litt spesielle filmer med forskjellige kameravinkler... Der har du inspirert voldsomt Busa :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Jo takk for det LordShaft :thumleft
Så noe Busa inspirert kamera vinkling der :knegg
Bare at du fikk det til så jævlig bra på snutten der. Legge ut film nå blir nesten som uttrykket "Å hoppe etter Wirkola" får en annen mening, nå blir det "å legge ut film etter LordShaft" :vs

Svar