Undervurderte eget kjøremønster og bestilte servicen alt for langt frem i tid. Da jeg innså det, var det for sent å fremskynde den grunnet ferie og alt det der. Har avtale den 30/7, og har fått forsikringer om at det bare er å kjøre samt at evt garantier/ reklamasjoner ikke vil bli påvirket av sen førstegangsservice. Er imidlertid litt varsom og drar ikke turtallet heeeelt ut med tanke på at jeg fremdeles kjører med "jomfruolja."

Kjedet mitt skal ha 1,3 - 3,2 cm slakk. På øyemål antar jeg det befinner seg omtrent i maxsone på 3,2 cm. Dette er med sykkelen parkert på sidestøtte. I følge instruksjonsboken skal sykkelen stå rett, men hvor mye har det å si..? Antar jeg kan støtte den og samtidig få rimelig greie mål ved å utøve mine slangemenneske-egenskaper.

Videre i følge instruksjonsbok:
1. Løsne hjulakselmuttere. Regner med at de kun skal løsnes og ikke skrus helt av..?
2. Løsne låsmuttere til justeringsskruer (de helt til venstre på bildet): Her er jeg litt usikker på hva de mener med "løsne."
Regner igjen med at de ikke skal helt av, men usikker på om de skal skrus med eller mot klokka..? Umidddelbart kan jeg ikke se at det skal være mulig å løsne dem mot klokka, men det kan være deler av den mekanismen jeg ikke ser eller oppfatter.
3. Justere begge sider like mye med justeringsskruen i midten. Denne biten høres grei ut, det er vel bare å passe på å skru nøyaktig like mye på begge sider, samt benytte de merkene som er der som referanse.
4. Når slakk er riktig, press hjulet mot justeringsmekanismen, stram muttere igjen.
That`s it, kan jeg utføre operasjonen på sidestøtte? På depotstøtte? Eller må jeg ha en assistent som holder sykkelen oppe i rett posisjon..?
Skjønnner at dette er barnemelk for garvede forumister, men både jeg og Joybug er grønne!