Litt om meg selv først. Jeg er en mann på 36 år (sambo og 2 barn) bosatt på Romeriket, der jeg har bodd meste av livet.
Som jeg regner med gjelder mange andre her så har jeg hatt en drøm i "alle" år om å kjøre sykkel. Jeg vil påstå at jeg er vokst opp i en "mc-familie". Faren min og onkler kjører sykler. Selv eide jeg min egen moped, som skulle bli den første av mange da jeg var 13 år. Jeg begynte også å kjøre trial aktivt omtrent på samme tid. Lurer på hvor mange timer jeg har holdt på å skru moped....deler strødd over hele gårdsplasse

Først i år følte jeg at jeg kunne prioritere førerkort osv med god samvittighet. 2 barn, huslån, bilhold osv osv koster mye penger, men NÅ var det endelig greit å prioritere meg selv

I februar i år tok jeg teorikurs klasse-A. Fikk et spark i ræva/grøndt lys da familien min meldte meg på teorikurs og betalte dette uten at jeg visste om det. Utrolig hyggelig overaskelse. Fikk beskjed av kjørelærer at han skulle ta kontakt rett over påske og avtale første kjøretime. Uken før påske ringte han og sa at "faen eller, det er så fint vær. Kom igjen... Nå kjører vi!"
Kjøreskolen min bruker litt diverse sykler. 2 duker 690, en hornet 500 (tror jeg), en større type BMW blandt annet. Mine kjøretimer har alle blitt gjort på en duke 690. Den ene er litt spesiell da den er rigget for banekjøring. Kjørelæreren min er aktiv konkuransekjører og bruker den sykkelen også til løpskjøring.
1 kjøretime ble da altså noen dager før påsken. Startet på parkeringsplassen på skolen og rett ut i bakkestartøvelser. Dette gikk veldig greit så vi fortsatte en liten time med akselerasjon igjennom 1,2,3 gir, nedbrems, åttetallkjøring osv før vi avsluttet første kjøretimen med en liten runde i trafikken (med lærer bakpå min sykkel).
2 kjøretime ble unnagjort på hver vår sykkel. Rett ut på veien og kjørte ca 40 minutter i variert trafikk før vi tok en økt i kjøregården på biltilsynet.
3 Kjøretime på hver vår sykkel. Hadde noen bremseøvelser på en stor grusplass på Hellerudsletta/exporama om noen er kjent. Nyttig og kjenne på hvordan det er å miste grepet under nedbrems! Kjørte så videre og tok den vanligste oppkjøringsruta her i området.
Neste på programmet var banekjøringen. Utrolig morsom dag :).
I utgangspunktet skulle jeg ha landevei og oppkjøring til uken, men jeg sitter fast i Spania med syke barn

Utrolig surt å måtte utsette det, men noen ting råder man desverre ikke over. Uansett har jeg kun landevei og oppkjøring igjen, og burde ha lappen om ikke lenge. krysser fingre og tær.
Jeg har ikke kjøpt meg sykkel enda. Jeg orker ikke å ha en sykkel stående i garasjen og ikke kunne kjøre den. Samtidig har det vært en fin gulerot og ha sykkekjøp tilgode :). Jeg har også mulighet til å låne en Honda crosstourer og en HD nightrod om jeg skulle ønske det :). Er litt skeptisk til å låne sykkel. Spesielt nightroden tror jeg at jeg skal holde meg unna en stund

Min første sykkel tror jeg blir en eldre, billig sak. Poenget mitt med første sykkelen blir å få så mange timer som mulig med trening det som er igjen av sesongen. Når sesongen er over/nærmere neste sommer kommer jeg sansynlig til å kjøpe meg en MT-09. Da burde det være mulig å få tak i en brukt en. Jeg må samtidig innrømme at jeg sikler litt på en superduke 1290. Har fått sansen for duken etter å kjørt den på skolen. Men lenge nå har MT-09 vært sykkelen som er nr 1 på lista.
Tenkte jeg kunne legge ut litt bilder av kjøreutstyret mitt osv her, men det må vente til jeg kommer hjem.
Jeg legger inn et bilde av hjelmen jeg har (helt lik, samme grafikk osv). Er utrolig fornøyd med den. En LS2-cr1 hjelm. Carbonskall. vekt 1250 gram. Er veldig fornøyd med pumpesystemet på den. Når jeg pumper den opp sitter den som limt fast. Klarer ikke tygge en toy en gang