
Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Jeg finner drømmesykkelen hver gang jeg bytter
For øyeblikket er det naken som gjelder, neste gang kan det glatt bli Harley igjen

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Sv: Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Din beste sykkel er din neste..... Gammelt jungelordZadnez skrev:Jeg finner drømmesykkelen hver gang jeg bytterFor øyeblikket er det naken som gjelder, neste gang kan det glatt bli Harley igjen

Sony Z2
Re: Sv: Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Okey, skulle til Førde motorsport idag for å hente nokre lager og teste mustang salen på intruderen på langkjøring. Visste seg at dei hadde ein svart sv1000s med leovince eksos stående... Eg prøvekjørte, tenkte på det i ein time og slo til.
Kjerringa er lettare oppgitt :-P eg gleder meg til den blir klar til henting.
Intruderen kjem for salg Imorgon om nokon er interessert.

Kan sei litt om kvifor da, eg har kjøyrt fleire turer på intruderen i det siste på eit par timar og originalsetet suger, derfor kjøpte eg mustang comfort seat som eg testa på ein 32 mils tur idag. Setet har eg ingenting å utsette på. Himmel og helvette i forskjell fra originalt, men merker at eg blir ganske sliten langs ryggraden, øvre del av rygg og nakke når eg har kjøyrt ein 10-20 mil.
Akkurat samme problem som på 650 V-stromen, også den ein sånn rettoppogned sykkel. Merka ikkje dette på fazern til kompisen min eller gsx'n eg hadde i vår som lener nokon grader framover. Så då prøver eg sv1000 no, sportslig men ikkje heilt rr og med lyd og drag som berre ein v-twin kan framkalle. Trur eg er litt hekta på twin
Kjerringa er lettare oppgitt :-P eg gleder meg til den blir klar til henting.
Intruderen kjem for salg Imorgon om nokon er interessert.

Kan sei litt om kvifor da, eg har kjøyrt fleire turer på intruderen i det siste på eit par timar og originalsetet suger, derfor kjøpte eg mustang comfort seat som eg testa på ein 32 mils tur idag. Setet har eg ingenting å utsette på. Himmel og helvette i forskjell fra originalt, men merker at eg blir ganske sliten langs ryggraden, øvre del av rygg og nakke når eg har kjøyrt ein 10-20 mil.
Akkurat samme problem som på 650 V-stromen, også den ein sånn rettoppogned sykkel. Merka ikkje dette på fazern til kompisen min eller gsx'n eg hadde i vår som lener nokon grader framover. Så då prøver eg sv1000 no, sportslig men ikkje heilt rr og med lyd og drag som berre ein v-twin kan framkalle. Trur eg er litt hekta på twin

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39755
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sv: Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Grrratulerergorbys skrev: Så då prøver eg sv1000 no, sportslig men ikkje heilt rr og med lyd og drag som berre ein v-twin kan framkalle. Trur eg er litt hekta på twin

Hekta på v-twin?
Ikke snakk

Flott sykkel BTW

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Gratulerer med anskaffelsen. (Lettere) oppgitte koner er forbigående. For meg ble alt mye "enklere" etter at kona mi ble hekta på å sitte bakpå 

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: Sv: Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Hehe. Min har ikkje noko imot og sitte bakpå, så eg prøver nå å få ho til å ta lappen sjølv da... Men inntill vidare var ho visst tilfreds med livet bakpånorse900 skrev:Gratulerer med anskaffelsen. (Lettere) oppgitte koner er forbigående. For meg ble alt mye "enklere" etter at kona mi ble hekta på å sitte bakpå

Ja det er jo greit å KJENNE at sykkelen lever og ikkje sant?AJ skrev: Grrratulerer!!
Hekta på v-twin?
Ikke snakk...
Flott sykkel BTW

Og for et bunndrag som var i denne, helt perverst jo :-)å
Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Gratulerer med ny sykkel!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- sankyo
- Innlegg: 566
- Registrert: 12 aug 2013, 14:30
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
- Bosted: Oslo
Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Grattis med ny sykkel. Ønsker Suzuki hadde oppdatert modellen istedenfor å slutte med produksjonen. God tur
Live long and prosper 

Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Tjææ..jeg er på min 17'ende tunge, og er pr nu, fornøyd :)
Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Etter å ha gått uten sykkel i lenger enn jeg kan huske, så kjøpte jeg en Yamaha FZ6 for to sesonger siden. Jeg ble helt hekta, og sykkelen var kjempegod å kjøre og mer enn nok fres i. Men så begynte kubikksyken å melde seg. Jeg hadde lyst på mer bunndrag og styrke, spesielt når jeg skulle ha med kone og bagasje. I fjor prøvekjørte jeg en Honda VRF1200 på Honda Roadshow. Jeg var bekymret for at en slik stor sykkel var uhåndterlig, men der har Honda gjort et stykke bra ingeniørarbeid. Jeg kjente med en gang jeg satte meg på sykkelen, at den passet meg som hånd i hanske. Og når du triller i gang kjennes den ikke tung ut i det hele tatt. Så da var jeg solgt. Krefter har den også i massevis. Så da gikk det et par måneder så stod det en i garasjen.
Jeg er superfornøyd med VFR'en, men allikevel smugkikker jeg på andre sykler. Det er jo som kjent alltid grønnere på andre siden av gjerdet. Jeg liker typen sykkel som jeg har nå, så det er jo tilsvarende jeg lurer på. De to heteste kandidatene, som jeg har lyst å få prøvekjørt, er BMW K1300S og Kawasaki ZZR1400. Suzuki Hayabusa kunne også vært en kandidat, men jeg liker ikke så godt utseende på den. Det er jo smak og behag selvsagt.
Så får vi se da. Dersom jeg prøvekjører noen av dem, så finner jeg enten ut at den jeg har er bra nok, og hvis ikke så vil det nok rimelig kjapt stå ny sykkel i garasjen. Derfor har jeg med vilje utsatt prøvekjøringer. Så får vi se hvor lenge jeg holder...
Jeg er superfornøyd med VFR'en, men allikevel smugkikker jeg på andre sykler. Det er jo som kjent alltid grønnere på andre siden av gjerdet. Jeg liker typen sykkel som jeg har nå, så det er jo tilsvarende jeg lurer på. De to heteste kandidatene, som jeg har lyst å få prøvekjørt, er BMW K1300S og Kawasaki ZZR1400. Suzuki Hayabusa kunne også vært en kandidat, men jeg liker ikke så godt utseende på den. Det er jo smak og behag selvsagt.
Så får vi se da. Dersom jeg prøvekjører noen av dem, så finner jeg enten ut at den jeg har er bra nok, og hvis ikke så vil det nok rimelig kjapt stå ny sykkel i garasjen. Derfor har jeg med vilje utsatt prøvekjøringer. Så får vi se hvor lenge jeg holder...
Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Ja, du får prøve vettu..vil bare si at ergonomimessig og utstyrsmessig, er det stor forskjell på ZZR og K1300S, også for passasjeren. Salen på K1300S er milevis bedre enn ZZR'en sin, så også fjæringa.KydeX skrev:Etter å ha gått uten sykkel i lenger enn jeg kan huske, så kjøpte jeg en Yamaha FZ6 for to sesonger siden. Jeg ble helt hekta, og sykkelen var kjempegod å kjøre og mer enn nok fres i. Men så begynte kubikksyken å melde seg. Jeg hadde lyst på mer bunndrag og styrke, spesielt når jeg skulle ha med kone og bagasje. I fjor prøvekjørte jeg en Honda VRF1200 på Honda Roadshow. Jeg var bekymret for at en slik stor sykkel var uhåndterlig, men der har Honda gjort et stykke bra ingeniørarbeid. Jeg kjente med en gang jeg satte meg på sykkelen, at den passet meg som hånd i hanske. Og når du triller i gang kjennes den ikke tung ut i det hele tatt. Så da var jeg solgt. Krefter har den også i massevis. Så da gikk det et par måneder så stod det en i garasjen.
Jeg er superfornøyd med VFR'en, men allikevel smugkikker jeg på andre sykler. Det er jo som kjent alltid grønnere på andre siden av gjerdet. Jeg liker typen sykkel som jeg har nå, så det er jo tilsvarende jeg lurer på. De to heteste kandidatene, som jeg har lyst å få prøvekjørt, er BMW K1300S og Kawasaki ZZR1400. Suzuki Hayabusa kunne også vært en kandidat, men jeg liker ikke så godt utseende på den. Det er jo smak og behag selvsagt.
Så får vi se da. Dersom jeg prøvekjører noen av dem, så finner jeg enten ut at den jeg har er bra nok, og hvis ikke så vil det nok rimelig kjapt stå ny sykkel i garasjen. Derfor har jeg med vilje utsatt prøvekjøringer. Så får vi se hvor lenge jeg holder...
Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Ja, det lokker jo litt med ESA'en til BMW. Også har jeg en forkjærlighet for kardang.ZZR-Erling skrev:Ja, du får prøve vettu..vil bare si at ergonomimessig og utstyrsmessig, er det stor forskjell på ZZR og K1300S, også for passasjeren. Salen på K1300S er milevis bedre enn ZZR'en sin, så også fjæringa.KydeX skrev:Etter å ha gått uten sykkel i lenger enn jeg kan huske, så kjøpte jeg en Yamaha FZ6 for to sesonger siden. Jeg ble helt hekta, og sykkelen var kjempegod å kjøre og mer enn nok fres i. Men så begynte kubikksyken å melde seg. Jeg hadde lyst på mer bunndrag og styrke, spesielt når jeg skulle ha med kone og bagasje. I fjor prøvekjørte jeg en Honda VRF1200 på Honda Roadshow. Jeg var bekymret for at en slik stor sykkel var uhåndterlig, men der har Honda gjort et stykke bra ingeniørarbeid. Jeg kjente med en gang jeg satte meg på sykkelen, at den passet meg som hånd i hanske. Og når du triller i gang kjennes den ikke tung ut i det hele tatt. Så da var jeg solgt. Krefter har den også i massevis. Så da gikk det et par måneder så stod det en i garasjen.
Jeg er superfornøyd med VFR'en, men allikevel smugkikker jeg på andre sykler. Det er jo som kjent alltid grønnere på andre siden av gjerdet. Jeg liker typen sykkel som jeg har nå, så det er jo tilsvarende jeg lurer på. De to heteste kandidatene, som jeg har lyst å få prøvekjørt, er BMW K1300S og Kawasaki ZZR1400. Suzuki Hayabusa kunne også vært en kandidat, men jeg liker ikke så godt utseende på den. Det er jo smak og behag selvsagt.
Så får vi se da. Dersom jeg prøvekjører noen av dem, så finner jeg enten ut at den jeg har er bra nok, og hvis ikke så vil det nok rimelig kjapt stå ny sykkel i garasjen. Derfor har jeg med vilje utsatt prøvekjøringer. Så får vi se hvor lenge jeg holder...
Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Mja, de har vel ingen sportslig v-twin i sortemanget no. Bortsett fra Gladius, men den er vel kun naken og 650ccsankyo skrev:Grattis med ny sykkel. Ønsker Suzuki hadde oppdatert modellen istedenfor å slutte med produksjonen. God tur
- sankyo
- Innlegg: 566
- Registrert: 12 aug 2013, 14:30
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
- Bosted: Oslo
Re: Sv: Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Det var derfor jeg satset på en Gsx1250f. Prøvde iherdig, men det var den jeg likte best. 8-)
Live long and prosper 

- cosmogs
- Innlegg: 306
- Registrert: 05 jul 2014, 22:09
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
- Bosted: Drammen
Re: Kor mange sykler før ein er fornøgd?
Litt sent - men grattis med hva jeg tror er en kjempesykkel! Eneste touringsykkelen jeg faktisk (mot nomalt) er ganske nysgjerrig på. Ser frem til å forhåpentligvis prøvekjøre på monsterbike`s demodag i august. Helt uaktuelt å bytte street triple`n, men det er jo litt gøy å leke med tanken på å kanskje ha eh...bare 2?KydeX skrev:Etter å ha gått uten sykkel i lenger enn jeg kan huske, så kjøpte jeg en Yamaha FZ6 for to sesonger siden. Jeg ble helt hekta, og sykkelen var kjempegod å kjøre og mer enn nok fres i. Men så begynte kubikksyken å melde seg. Jeg hadde lyst på mer bunndrag og styrke, spesielt når jeg skulle ha med kone og bagasje. I fjor prøvekjørte jeg en Honda VRF1200 på Honda Roadshow. Jeg var bekymret for at en slik stor sykkel var uhåndterlig, men der har Honda gjort et stykke bra ingeniørarbeid. Jeg kjente med en gang jeg satte meg på sykkelen, at den passet meg som hånd i hanske. Og når du triller i gang kjennes den ikke tung ut i det hele tatt. Så da var jeg solgt. Krefter har den også i massevis. Så da gikk det et par måneder så stod det en i garasjen.

2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)