Din jobb virker særs eksotisk i forhold

Høres ikke ut som vi har ulike jobber vi hardetvarvondtdet skrev:Egentlig litt facinerende hvor forskjellige jobber folk har. Jobber selv som fagansvarlig ved en større institusjon. "bo og behandling" av ulike utfordringer som psykose, schizofreni, dobbeldiagnoser, destruktiv atferd, autisme med mer.
Din jobb virker særs eksotisk i forhold(Og bedre betalt
![]()
)
Nå er ikke jeg noe pirat ekspert og sikkerhetstiltakene her ombord kan jeg ikke diskutere.Snikendeugle skrev:Spørsmålstid:
Siden pirater fremdeles er aktuelt på sjøen, hvorfor utstyrer ikke større båter seg med vektere / våpen? Er det på grunn av kostnader?
De piratene er vel somregel i mindretall og i mindre skip/båter, og jeg vil tro det ikke trengs mange folkene på plass for å skremme bort med en kapabel skytter (?).
Kan ikke si jeg har så veldig stor sympati for skadde aller drepte pirater når man ser hvordan gislene har blitt behandlet i fangenskap i Afrika. Noen sitter jo i flere år under kummerlige forhold. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks ... 96110.htmlLordShaft skrev:Akkurat dette er igrunn en veldig interessant diskusjon!
De fleste båter har store fordeler med å ha høye fribord, og gjerne kraftige vannkanoner ombord... Vet ikke hvor mye hensikt det er eller har å utruste flere båter med skarp ammunisjon. Da dette kan føre til mye større fare for mannskapet ombord.
Der finnes en del klipp på YouTube, hvor tilsynelatende amerikanere skyter fritt mot pirater i små båter som prøver å komme seg inntil skutesiden. Det er liten tvil at de skader eller kanskje dreper deler av pirat mannskapet.
Sony Z2
Takk for det. Er dessverre lite innendørs, men kontoret mitt er deilig og svalt. Og så har det jo blitt vinter, så kanskje det blir litt svalere her og snart. I morgen er vi i Sunda stredet og får sett Krakatoa. Deretter er det rett ut på det Indiske hav og strake veien til Mauritius. Flere av oss vurderer å ha noen hviledager på et hotell der. JEg er i tenkeboksen enda.PCP skrev:Jeg klarer ikke komme på noen formildende omstendigheter, så piratene kan bare skytes hvis de trosser advarsler om å trekke seg unna.![]()
Men du verden, 38 grader om natten, det er jo nokså mildt... :-)å
Selv deler jeg nok LordShaft's manglende entusiasme for voldsom varme. Kom nylig hjem fra en 4 dagers vestlands-runde og noe av det jeg husker som absolutt "høydepunkt" var Eiksundtunnelen, 8km lang og verdens dypeste biltunnel (ca 290muh), der var det befriende 14-15 grader. Herlig!![]()
Du får kobba på Johnny, håper for din skyld at ventilasjons-gutta har gjort seg ferdig der dere maler og isolerer.
Idet vi krysset Ekvator så ble det jo vinter. Kan ikke si vi merker så mye til det endaPCP skrev:Hehe, ok så det er vinter ja, da vet jeg hvor jeg ikke skal om sommeren.![]()
![]()
Så forresten nettopp at det er spådd 34 grader her i Oslo i dag, det er jo uvanlig mye her på berget. Men hvis dere er mye ute, så er det vel kanskje litt greit å være på en båt i bevegelse, så lenge det ikke er nøyaktig 10 knop medvind. Og som andre har sagt før meg høres det om ikke annet ut som en eksotisk reise hvor du tydeligvis får sett noe mer enn bare hav også. :-)