Hehe, den er ikke dum Bergenser
Ellers vil jeg si at vi MC-førere som gruppe nok også har litt forbedringspotensiale når det gjelder avstand. Jeg tror vi lett kan kvalifiseres helt der oppe i teten sammen med hvite kassebiler, Audier, trailere, eller hva som nå er verst. La spesielt merke til det på vestlandsrunden min nå hvor det ble mange mil i tunnel, og hvor jeg flere ganger møtte MC'er klint oppi rumpa på bilen foran, flere av dem med fulltlys.
Det er utilgivelig under alle omstendigheter, men så det også på vei 50 (Aurland-Hol) som har masse smale, relativt lange, og totalt mørklagte tunneler, fulle av sauer. Da er det direkte livsfarlig og ligge nære med alt for mye lys, i tillegg virker det jo mot sin hensikt da forankjørende bare må kjøre enda saktere fordi alt han ser er speil-lys. Møtte forøvrig en hjullaster inni en av de kjipeste tunnelene, og da er jeg glad jeg kjørte sykkel for den skuffa stakk laaangt utenfor lysene, og jeg så den først kanskje 10 meter før vi møttes. :-)å
Jeg syns vi bør prøve å gå foran som gode eksempler, og bevise at vi alle er langt bedre sjåfører enn røkla. Holde god avstand, ikke fulltlys (i alle fall ikke i tunnel), og ikke kjøre forbi eller stille seg forrest i lys, for så å snilekjøre videre.