Hvor er MC-butikken på Nordby

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av PCP »

Hei,

kan noen fortelle meg nøyaktig hvor på Nordby den utstyrsbutikken (Hanssons?) ligger, altså om det er på selve senteret, og eventuelt hvilken del av senteret?

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av hakhap »

PCP skrev:Hei,

kan noen fortelle meg nøyaktig hvor på Nordby den utstyrsbutikken (Hanssons?) ligger, altså om det er på selve senteret, og eventuelt hvilken del av senteret?
På senteret rett ved trappen opp til den bortre seksjonen av bygget. Så hvis du stopper omtrent mitt på bygget så er det inn og en bit til høyer
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av PCP »

Flott, takk skal du ha Hakhap! :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av Kawagutten »

Har forstått det sånn at det er billigere på Hof MC Senter enn i mc butikken på Nordyen.Feks. kevlar bukse med beskyttelse kom på over 2000 mot 1400 på Hof MC Senter.Men du kjører kanskje ikke dit bare for å handle der.
http://nordby.se/butik/hanssons/" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av poulet_cavalier »

Kawagutten skrev:Har forstått det sånn at det er billigere på Hof MC Senter enn i mc butikken på Nordyen.Feks. kevlar bukse med beskyttelse kom på over 2000 mot 1400 på Hof MC Senter.Men du kjører kanskje ikke dit bare for å handle der.
http://nordby.se/butik/hanssons/" onclick="window.open(this.href);return false;
Har sammenlignet utstyr der MC-Oslo har vært billigere også.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av Bjerknez »

Kan være verdt å ta en tur til Sharkspeed i Trollhättän også. Mye billig der, men sjekk om dem har størrelsen før du drar :)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av hakhap »

99% av de som handler på Nordby er fra Norge så prisen er deretter
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av Kawagutten »

hakhap skrev:99% av de som handler på Nordby er fra Norge så prisen er deretter
De kjører nok tilbud på noe der som alle andre butikker men tror ikke folk sjekker priser før de drar dit.
Av det jeg har fått med meg er det billigere i Norge.Riktig nok finnes det dyrere butikker i Norge også så det er kanskje greit å sjekke litt rundt når en skal ha noe :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av PCP »

Kawagutten skrev:Har forstått det sånn at det er billigere på Hof MC Senter enn i mc butikken på Nordyen.Feks. kevlar bukse med beskyttelse kom på over 2000 mot 1400 på Hof MC Senter.Men du kjører kanskje ikke dit bare for å handle der.
http://nordby.se/butik/hanssons/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hehe, nei, det hender jeg drar over grensen uten å handle noe som helst, men akkurat denne gangen var planen å kjøre bil til Nordby med en venninne. Er bare på jakt etter noe rimelige "mesh-sommerhansker" som RuneMC har snakket "varmt" om noen ganger, og som jeg syns huske han sa var kjøpt der.

Men jeg dro ikke innom butikken likevel, kommer ikke på navnet på hanskene, og ut fra tipsene her så tror jeg kanskje en MC-tur til Hof kan være en god ide. Fint sted å kjøre til og har dessuten hørt butikken i seg selv er en severdighet.

PS, var en helt sinnsyk kø før grensen inn i Norge (grunnet terrortrussel), så det heldigvis i tide og kjørte den gamle veien som også hadde politisperring, men gikk ganske raskt.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av Kawagutten »

PCP skrev:
Kawagutten skrev:Har forstått det sånn at det er billigere på Hof MC Senter enn i mc butikken på Nordyen.Feks. kevlar bukse med beskyttelse kom på over 2000 mot 1400 på Hof MC Senter.Men du kjører kanskje ikke dit bare for å handle der.
http://nordby.se/butik/hanssons/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hehe, nei, det hender jeg drar over grensen uten å handle noe som helst, men akkurat denne gangen var planen å kjøre bil til Nordby med en venninne. Er bare på jakt etter noe rimelige "mesh-sommerhansker" som RuneMC har snakket "varmt" om noen ganger, og som jeg syns huske han sa var kjøpt der.

Men jeg dro ikke innom butikken likevel, kommer ikke på navnet på hanskene, og ut fra tipsene her så tror jeg kanskje en MC-tur til Hof kan være en god ide. Fint sted å kjøre til og har dessuten hørt butikken i seg selv er en severdighet.

PS, var en helt sinnsyk kø før grensen inn i Norge (grunnet terrortrussel), så det heldigvis i tide og kjørte den gamle veien som også hadde politisperring, men gikk ganske raskt.
Ut fra tidligere erfaring kan det godt bli et par timer kø på E6 på sommertid i rushen så har ikke bare med terrortrussel å gjøre.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av PCP »

Kawagutten skrev:
Ut fra tidligere erfaring kan det godt bli et par timer kø på E6 på sommertid i rushen så har ikke bare med terrortrussel å gjøre.
Ja, det er jo sant at den grensen har vært mye plaget av kø. Jeg drar vanligvis dit på litt "off-tider" i 19-tiden på en søndag, eller enda senere på hverdag for å slippe trengsel i butikken. (Var forøvrig 3 ledige kasser i matbutikken, så nokså stille der i dag.)

Men bilkøene var nok litt ekstraordinære nå, ifht tidspunkt og trafikkmengde, og jeg har heller aldri sett den gamle grensen sperret på den måten. Det er jo altså nå bevæpnet politi som står der, ikke bare de vanlige tollere som skuler på alle som kjører forbi.

Står litt om det i en del aviser, som her; http://www.f-b.no/nyheter/terrortrussel ... -1.8521742

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av RuneMC »

Halvarsson Briad heter hanskene - ca 600 kr og de holder en sesong - men er fine så lenge de varer. Diverse butikker som fører Halvarssons i Norge også, men virker som de ikke tar inn modellen lenger (MC-Senteret på Billingstad hadde den før, samme med Yamaha Vinterbro...) Hanskene er Hi-Art så fingrene og til og med håndflaten er godt beskyttet. Det som er svakt punkt er den lille biten med tynt "kunstskinn" fra håndleddet og opp (det er en kort hanske) som ryker etterhvert når du får dratt den på mange nok ganger. Men før den ryker er det en utmerket hanske :thumleft Selv den kan nok bli varm og svett i 30C. Ellers så har jo butikken på Nordby også Held hansker (som glimrer med sitt fravær i norske butikker) - de har endel modeller med fine materialvalg, men passformen må prøves. Kjøpte noen via nett som ikke var full klaff på passform for å si det sånn...

Hof var jeg på forrige helg - dessverre ingen Klim lenger (kun 1 Adventure Rally jakke igjen da) og han hadde heller ikke noen mesh-hansker uansett merke... (selv om det var visst mange som hadde spurt om det i det varme været vi har hatt). Severdighet... tja... han beklaget rotet men det var jeg jo forberedt på. Mye på stativ av de merkene de fører (Scott / Halvarssons /Jofama ...) og ellers en enorm haug med plagg, der de som ligger underst neppe kan selge særlig bra...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av PCP »

Takk for bra oppklaring Rune, Briad var det ja. ;-) Husker du har skrevet om de flere ganger, også at kvaliteten ikke er allverden. Og jeg søkte også i forumet og fant noen av innleggene, men der skrev du ikke navnet og la heller med en link. Disse linkene var nå døde, så det i kombinasjon med hva du skriver her tyder kanskje på at toget har gått for akkurat den modellen. :eh

Så da er jeg jo litt tilbake til start, og vet ikke lenger hverken hvor jeg skal dra, eller hva jeg skal kjøpe. Men hvis Hof ikke har noen mesh, så utgår nok de, og da er jeg kanskje tilbake med Nordby, og prøve noen Held, som også er mesh?
Har Halvarsson (Newman?) pr i dag, og er ikke missfornøyd med disse, men de har vært vel varme på varme dager, og etter ca 200 mil i tropevarme forrige uke fikk jeg litt nok, og vil ha et par rene varmværs-hansker.


Hehe, vedrørende Hof og "severdighet" så var det vel bare at jeg har forstått det er noe ala fysisk-butikk-versjonen av F Arngrens webshop http://www.arngren.net/, dvs ikke av de aller ryddigste... :P :p

Brukeravatar
schnellfahrer
Innlegg: 139
Registrert: 13 jul 2012, 18:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
Sted: Skien

Re: Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av schnellfahrer »

Bilde
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hvor er MC-butikken på Nordby

Legg inn av RuneMC »

@Schnellfahrer - hehe, det var et blinkskudd inne fra Hof ja :knegg

@PCP - Briad fås nok i nettbutikk og sannsynligvis på Nordby. Held vet jeg ikke om har mesh. Tenkte mest på Held's skinnhansker med f.eks. kenguruskinn som er så tynt og lett at det egner seg sommer (samtidig som det er topp slitestyrke).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar