[video]https://www.youtube.com/watch?v=iSgIB4ZkeCk[/video]
Safe riding

Den filosofien likte jegSnikendeugle skrev:Sikkert mange som har sett denne allerede, men det er ganske kloke ord som jeg muligens må begynne å rette meg etter.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=iSgIB4ZkeCk[/video]
Safe riding
Her vil jeg banne litt i kjerkaKydeX skrev: Men jeg mener man må pushe seg litt også av og til dersom man skal bli flinkere , men fortrinnsvis i trygge omgivelser. F.eks. på bane, eller i det minste veier man kjenner godt og som er oversiktlige.
Hehe, ja, hvor ranten kom fra må nesten Barbarozza få svare på selv, men strengt tatt gir vel faktisk videoen inntrykk av at det også gjelder trafikk-kjøreferdighetene. Å kjøre mellom to lastebiler er 90%, mens å frese forbi lastebiler inne på veiskulder er under den magiske 70% grensen, og dermed ok, i følge video.Snikendeugle skrev:Barbarozza det nevnes ikke noe sted at det gjelder 70% av trafikkkjøre-ferdigheter heller, så skjønner ikke helt hvor "ranten" kom fra.
Det var heller ikke min mening å fremheve at banekjøring er et must, eller at man blir en komplett sjåfør av det. Jeg ville bare ha frem at dersom man skal pushe grenser med tanke på svingteknikk etc. så er det bedre å gjøre det på bane enn i trafikken. Jeg mener fremdeles at man blir en bedre teknisk sjåfør av å ha noe banekjøring, men selvsagt må man ha med seg alle de andre momentene som gjelder når man kjører i trafikken. Det var da ikke meningen å provosere noen på noe vis.Barbarozza skrev:Hehe :[-o< Ha meg tilgitt
Svarte bare generellt på kydex sitt innlegg og greide å hisse meg opp over hvor viktig bane er.., må være varmenLa meg si at jeg har litt dårlig erfaring men noen banekjørere så stopper vi der :-)å
Zadnez skrev:Uansett så kjører han kul sykkel:)
Jeg syns innlegget var interessant, og selv om det kanskje fremkom i en anelse "rant-form" eller litt ekstremt, så belyser det saken fra en litt annen vinkel, som nok også er en del av sannheten.Barbarozza skrev:Hehe :[-o< Ha meg tilgitt
Svarte bare generellt på kydex sitt innlegg og greide å hisse meg opp over hvor viktig bane er.., må være varmenLa meg si at jeg har litt dårlig erfaring men noen banekjørere så stopper vi der :-)å