Men dumsnill har jeg alltid vært.
Heller det enn mistenksom til alt og alle :-)Bringisen skrev:Men dumsnill har jeg alltid vært.
Til trådstarter:superglenn skrev:Hepp!
Har akkurat gått til innkjøp av en 1999 kawasaki VN800 classic.
Har prøvd å lete rundt på nett vedrørende problemet jeg opplever uten noe hell. Så da får man prøve lykken her!
Jeg skal prøve å forklare problemet så enkelt som mulig, selv om overskriften sier det som det er:D
Når jeg var ute å kjørte en lengre tur i dag opplever jeg at ved kjøring er det som om jeg konstant kjører over bittesmå dumper.. det er ikke risting eller vibrasjon. Selv ville jeg trodd at det var en form for "ubalanse" i dekket eller som t.eks at det er en liten "hevelse" midt på dekket. Men jeg har ikke klart å se noe som kan tyde på dette. dog når jeg prøver å kjøre sakt for "kjenne" etter når denne lille "hevelsen" kommer klarer jeg ikke å tyde det..
Er det noen som har vært borti lignende eller har noen ideer på hva det er som kan være galt?
MVH =)
Kawagutten skrev:Til trådstarter:superglenn skrev:Hepp!
Har akkurat gått til innkjøp av en 1999 kawasaki VN800 classic.
Har prøvd å lete rundt på nett vedrørende problemet jeg opplever uten noe hell. Så da får man prøve lykken her!
Jeg skal prøve å forklare problemet så enkelt som mulig, selv om overskriften sier det som det er:D
Når jeg var ute å kjørte en lengre tur i dag opplever jeg at ved kjøring er det som om jeg konstant kjører over bittesmå dumper.. det er ikke risting eller vibrasjon. Selv ville jeg trodd at det var en form for "ubalanse" i dekket eller som t.eks at det er en liten "hevelse" midt på dekket. Men jeg har ikke klart å se noe som kan tyde på dette. dog når jeg prøver å kjøre sakt for "kjenne" etter når denne lille "hevelsen" kommer klarer jeg ikke å tyde det..
Er det noen som har vært borti lignende eller har noen ideer på hva det er som kan være galt?
MVH =)
Hvis ikke det hjelper å ha riktig mengde luft i hjulet og holde løst i grepet på håndtaket så er det bulk i felgen.
DrGreve skrev:Sett sykkelen på midtstøtta og dra hjulet sakte rundt og sjekk om det ikke er noe feil med drivlinjen..
Gjorde som DrGreve nevnte her i går kveld. Løsnet bakhjulet, og strammet kjedet på nytt, og irritasjonen ble borte :) Er nok det som har skjedd som du nevner Cannon. Takk for tips!cannon skrev:Tipper du har fått strekk i en del av kjedet. Dette skjer vanligvis når kjedet er for stramt og man kjører i en dump, gjerne med bagasje/passasjer. Sykkelen vil sa humpe/rykke under kjøring. Løft bakhjul og sjekk kjedestramming på flere bakhjulsposisjoner.