Det er ihvertfall det man må gjøre på Gsxr når man setter på fullt anlegg.Snikendeugle skrev:Ved fjerning av katalysator må det litt justeringer til for at ikke bøandingen skal bli fot mager, ja. Vet ikke hvordan dette foregår i Suzuki verdenen, men om den støtter Powecommander så er nok det det letteste.
GSR 750: Race Eksos
- Staven
- Innlegg: 174
- Registrert: 02 apr 2014, 21:36
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
- Bosted: Hadeland
Re: GSR 750: Race Eksos
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006
2014 - 8800km
2015 - venter!!
2014 - 8800km
2015 - venter!!
Re: GSR 750: Race Eksos
Okei :)
Edit: noen av dere som har montert power commander før, er det mye arbeid eller mye plug and play?
Edit: noen av dere som har montert power commander før, er det mye arbeid eller mye plug and play?

Mine sykler
- Yamaha YZF125R - solgt
- Suzuki GSR 750
- KTM 530EXC-R Six days
Re: GSR 750: Race Eksos
Monterte pc5 for ikke lenge siden. Var 6-7 kontakter og er godt forklart hvor de skal, finnes sikkert en film på youtube som forklarer.
Når det er koblet opp må du ha en map på pc5. De som ligger på nett gir alt for feit blanding. Vil anbefale at du kjører sykkelen i benk så får du justert dette, ligger på ca 2500nok.
Når det er koblet opp må du ha en map på pc5. De som ligger på nett gir alt for feit blanding. Vil anbefale at du kjører sykkelen i benk så får du justert dette, ligger på ca 2500nok.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: GSR 750: Race Eksos
Man må jo finne en mapping som er tilpasset de endringene som er gjort med sykkelen, så er du heldig så finner du en med akuratt samme oppsett som deg som har justert dette fra før i benk.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: GSR 750: Race Eksos
Ta deg tid til å lese om Powercommander 5 og autotune modulen. Autotune er avhengig av en lamdasonde som du fester på anlegget. Og det koster litt mer. Finn et forum for din sykkel, der er det alltid noen som har gjort det før deg
Best pris på dette er fra USA, de har egentlig ikke lov å selge men gjør det alikevel. Da kommer begge delene på omtrent hva du betaler for en Powercommander her hjemme
Og beste nettbutikk er http://www.morepowerracing.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Her kan du lese litt
http://www.powercommander.com/powercomm ... otune.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
I begge tilfellene bør du benke sykkelen så du kan ha det som utgangsspunkt, gjør du yttligere endringer vil autotune ta seg av det også av seg selv. Men da har du alltid et basemap liggende hvis noe skjer
Du får grommere lyd, men sykkelen vil gå betraktelig dårligere uten powercommander, så den er ganske essensiell. Med riktig benking og PC vil du få et lite men merkbart løft i effekt og med autotune vil du også evt merke at den går smoothere etter en tid ( modulen måler etter parametere du har lagt inn) ...i tillegg hvis du vrir mye på gassen og bruker de ekstra hestekreftene øker forbruket ditt også, fordi mer effekt fordrer mer bensin.
I tillegg blir ofte sykkelen også litt varmere med helanlegg, men det er varierende mht merke og modell.
Til sist, det hender man justerer seg bort og setter på deler som faktisk gir deg mindre effekt..det har vel alle som har skrudd litt oppdaga :-) Men det er veldig gøy :-) Og du lærer mye
Ofte vil det ha noe for seg å sette på en Powercommander uansett, spesiellt hvis man har en sykkel som går svært magert pga avgasskrav, så kan man legge inn standardmappet og begynne med det. Du blir glad den greia etterhvert :-) For den har mange fine muligheter
Best pris på dette er fra USA, de har egentlig ikke lov å selge men gjør det alikevel. Da kommer begge delene på omtrent hva du betaler for en Powercommander her hjemme
Og beste nettbutikk er http://www.morepowerracing.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Her kan du lese litt
http://www.powercommander.com/powercomm ... otune.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
I begge tilfellene bør du benke sykkelen så du kan ha det som utgangsspunkt, gjør du yttligere endringer vil autotune ta seg av det også av seg selv. Men da har du alltid et basemap liggende hvis noe skjer

Du får grommere lyd, men sykkelen vil gå betraktelig dårligere uten powercommander, så den er ganske essensiell. Med riktig benking og PC vil du få et lite men merkbart løft i effekt og med autotune vil du også evt merke at den går smoothere etter en tid ( modulen måler etter parametere du har lagt inn) ...i tillegg hvis du vrir mye på gassen og bruker de ekstra hestekreftene øker forbruket ditt også, fordi mer effekt fordrer mer bensin.
I tillegg blir ofte sykkelen også litt varmere med helanlegg, men det er varierende mht merke og modell.
Til sist, det hender man justerer seg bort og setter på deler som faktisk gir deg mindre effekt..det har vel alle som har skrudd litt oppdaga :-) Men det er veldig gøy :-) Og du lærer mye
Ofte vil det ha noe for seg å sette på en Powercommander uansett, spesiellt hvis man har en sykkel som går svært magert pga avgasskrav, så kan man legge inn standardmappet og begynne med det. Du blir glad den greia etterhvert :-) For den har mange fine muligheter
Memento mori
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: GSR 750: Race Eksos
Hmm, det virker litt rart isåfall.Barbarozza skrev: I tillegg blir ofte sykkelen også litt varmere med helanlegg, men det er varierende mht merke og modell.
Med et helanlegg vil eksosen puste _mye_ friere, som bidrar til å kvitte seg med varmeoppbygging i katalysator og eksosen generelt
Om motoren blir veldig mye varmere med helanlegg, så er kanskje luft/bensin blandingen for mager, som fører til at det blir varmere (mer bensin = kaldere om jeg har skjønt det rett).
Men som du sier, det kan nok variere mye på merke og modell. De tingene jeg nevner over er ihvertfall ting jeg har plukket opp fra min egen sykkel og andres erfaringer på ktm forumer.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: GSR 750: Race Eksos
Jeg fant en map på nett som var tilpasset mine modifiseringer, sykkelen gikk for feit blanding. Viktig å nevne at det er helt andre forhold og bensin her oppe, en de bruker i feks USA. Er vel også en viss variasjon innenfor samme type sykkel. 2500 for å kjøre den i benk er absolutt verdt pengene.Snikendeugle skrev:Man må jo finne en mapping som er tilpasset de endringene som er gjort med sykkelen, så er du heldig så finner du en med akuratt samme oppsett som deg som har justert dette fra før i benk.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: GSR 750: Race Eksos
Ja man skulle tro at det det var mager blanding, men det var ikke tilfelle feks hos meg, problemet var ikke stort, men var mest merkbart ved tomgang, feks i kø og by kjøring. Aldri i fart. Og stort sett nedover i Europa
Og forskjellen var ca 10 grader. på tomgang så var ikke det ikke store forskjellen på 0 mappet, men jeg hadde i tillegg 10% høyere bensintrykk en normalt og det også gir mer bensin over hele linja. Faktisk så tror jeg at Yoshimuraanlegget mitt i rustfritt stål rett og slett ble varmere en standard og det lå jo rett under radiatoren som ikke gjorde saken bedre.Nå hadde jeg kåpesykkel og det gjør ikke jo ikke saken noe bedre heller.
Man kan løse dette på forskjellige måter, en er å montere en ekstra vifte på radiator eller en større i aluminium, og evt bruke feks feks engine ice som faktisk virker utrolig nok
Nå er ikke jeg aleine om å rapportere dette heller, det står en god del om problemet på div forum, men det ser ut til at problemet går mest igjen på kåpesykler der varmen ikke slipper så lett ut.
Uansett støtter jeg overnevnte om å benke sykkelen :-) Det er en god investering uansett
Og forskjellen var ca 10 grader. på tomgang så var ikke det ikke store forskjellen på 0 mappet, men jeg hadde i tillegg 10% høyere bensintrykk en normalt og det også gir mer bensin over hele linja. Faktisk så tror jeg at Yoshimuraanlegget mitt i rustfritt stål rett og slett ble varmere en standard og det lå jo rett under radiatoren som ikke gjorde saken bedre.Nå hadde jeg kåpesykkel og det gjør ikke jo ikke saken noe bedre heller.
Man kan løse dette på forskjellige måter, en er å montere en ekstra vifte på radiator eller en større i aluminium, og evt bruke feks feks engine ice som faktisk virker utrolig nok
Nå er ikke jeg aleine om å rapportere dette heller, det står en god del om problemet på div forum, men det ser ut til at problemet går mest igjen på kåpesykler der varmen ikke slipper så lett ut.
Uansett støtter jeg overnevnte om å benke sykkelen :-) Det er en god investering uansett
Memento mori
Re: GSR 750: Race Eksos
Takk for masse gode svar! :)
Blir nok kjøp, men blir en del penger av dette så det blir nok kjøpt inn etterhvert, før neste sesong :)
Vet dere om noen i bergensområdet som har dynobenk og driver med mapping av MC?
Blir nok kjøp, men blir en del penger av dette så det blir nok kjøpt inn etterhvert, før neste sesong :)
Vet dere om noen i bergensområdet som har dynobenk og driver med mapping av MC?

Mine sykler
- Yamaha YZF125R - solgt
- Suzuki GSR 750
- KTM 530EXC-R Six days
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: GSR 750: Race Eksos
Det er ingen i Bergen som har dyno benk, mener jeg... Tror Harley Davidson hadde, men vet Ikke om den er i drift igjen
Sony Z2
Sony Z2
Re: GSR 750: Race Eksos
LordShaft skrev:Det er ingen i Bergen som har dyno benk, mener jeg... Tror Harley Davidson hadde, men vet Ikke om den er i drift igjen
Sony Z2
Hmmm... Langt til nærmeste dyno benk då?

Mine sykler
- Yamaha YZF125R - solgt
- Suzuki GSR 750
- KTM 530EXC-R Six days
Re: GSR 750: Race Eksos
Ble lappeløs i dag etter å fått sivil politi bak meg, så uvisst om det blir noe mer på denne sykkelen eller om eg bare selger...

Mine sykler
- Yamaha YZF125R - solgt
- Suzuki GSR 750
- KTM 530EXC-R Six days
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: GSR 750: Race Eksos
Så kjipt,ble det så mye over grensa at du blir lang tid uten?Marius93 skrev:Ble lappeløs i dag etter å fått sivil politi bak meg, så uvisst om det blir noe mer på denne sykkelen eller om eg bare selger...
Pass på at P trekker fra alt han skal i utregningen for din hastighet.
Bakdelen med effekt anlegg er at du høres så mye mer og at P blir fortere ivrig på deg.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: GSR 750: Race Eksos
Hadde nok litt over 120 i en 80 sone.... Ja, vi var 2stk.. Gikk etter han med mest lyd og uoriginale deler regner eg med.. :s

Mine sykler
- Yamaha YZF125R - solgt
- Suzuki GSR 750
- KTM 530EXC-R Six days