Gsx 1100 ef (1987). noen erfaringer?
-
- Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.
Gsx 1100 ef (1987). noen erfaringer?
Er det noen på forumet her som har eid/kjørt en Suzuki 1100 ef av eldre modell? Noen som vil dele noen erfaringer? Hvordan er den å kjøre? kjente feil/svakheter osv?
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Gsx 1100 ef (1987). noen erfaringer?
Eide en slik GSX 1100 EF, 1985 mod, så langt tilbake som i 1991:detvarvondtdet skrev:Er det noen på forumet her som har eid/kjørt en Suzuki 1100 ef av eldre modell? Noen som vil dele noen erfaringer? Hvordan er den å kjøre? kjente feil/svakheter osv?

Husker den hadde god sal og at den hadde rimelig sprek motor

Sykkelen var forholdsvis lettkjørt også, men hadde noen voldsomme wobbling-tendenser. Husker den ene gangen jeg slapp styret og sykkelen begynte å woble kraftig med en gang. Holdt begge henda på styret deretter, ja...
'85 modellen hadde 16 tommers forhjul. Ikke alle er enige, men jeg tror fortsatt at dette var en sterkt medvirkende årsak til frontvibreringen som jeg opplevde som trafikkfarlig. Rett og slett

Ellers var sykkelen utstyrt med små, men lettavleste instrumenter.
Hadde for øvrig ikke noe oljeforbruk på min den ene sesongen jeg eide den.
Tror '85 modellen var den første med firkantrørramme. Ikke spesielt stiv denne ramma, noe man kunne merke ved særlig aktiv svingkjøring...
Sykkelen hadde også anti-dive system på forgaffelen, som jeg aldri fikk til å fungere. Samme hva jeg gjorde oppførte forgaffelen seg likt ved nedbremsing uansett.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Supert. Takk for tilbakemelding :-)
Du bekrefter egentlig noe av det jeg har kunne lese meg frem til fra andre som har sykkelen. Jeg ser at mange bytter til 17" foran, uten at jeg har skjønt helt hvorfor. Motoren tror jeg må ha vært en av de bedre da sykkelen var ny på markedet. Fant et par svenske artikler om sykkelen fra midten av 80 tallet og den skryter uhemmet av motor.
Lurer litt på hvordan den vil være som en "første sykkel" om den er i god stand.? Jeg har kjørt en FJ 1100 som jeg mener å huske var en 86/87 modell. Kanskje ikke så søkt å sammenligne med ? FJen syntes jeg i hvertfall var fin å kjøre.
Du bekrefter egentlig noe av det jeg har kunne lese meg frem til fra andre som har sykkelen. Jeg ser at mange bytter til 17" foran, uten at jeg har skjønt helt hvorfor. Motoren tror jeg må ha vært en av de bedre da sykkelen var ny på markedet. Fant et par svenske artikler om sykkelen fra midten av 80 tallet og den skryter uhemmet av motor.
Lurer litt på hvordan den vil være som en "første sykkel" om den er i god stand.? Jeg har kjørt en FJ 1100 som jeg mener å huske var en 86/87 modell. Kanskje ikke så søkt å sammenligne med ? FJen syntes jeg i hvertfall var fin å kjøre.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Har ingen erfaring med FJ 1100, men er blitt fortalt at disse to syklene er ganske like.
Yamahamotoren går nok litt renere (nei, tenker ikke på utslipp, men rent lydmessig
)
Så fant du deg til rette på en FJ 1100 vil du helt sikkert gjøre det samme på en 1100 EF :-)
Mener også å huske at salhøyden var behalgelig lav på den jeg hadde. Og dermed har man god kontroll på "beistet" ved stans.
Yamahamotoren går nok litt renere (nei, tenker ikke på utslipp, men rent lydmessig

Så fant du deg til rette på en FJ 1100 vil du helt sikkert gjøre det samme på en 1100 EF :-)
Mener også å huske at salhøyden var behalgelig lav på den jeg hadde. Og dermed har man god kontroll på "beistet" ved stans.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
AJ skrev: Mener også å huske at salhøyden var behalgelig lav på den jeg hadde. Og dermed har man god kontroll på "beistet" ved stans.
Hvor høy er du sånn ca? Jeg er ca 185
Her er sykkelen jeg tenker på forresten :-)
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=50357866
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Er (var...detvarvondtdet skrev:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=50357866

Er vel neppe noen stor risk å kjøpe denne, vil jeg tro?
kanskje du greier å prute den ned et par lapper også :-) .

-
AJ skrev:Er (var...detvarvondtdet skrev:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=50357866![]()
![]()
) 184 cm.
Er vel neppe noen stor risk å kjøpe denne, vil jeg tro?
kanskje du greier å prute den ned et par lapper også :-) .
Står litt lite utfyllende om teknisk stand osv. Men at den starter lett og går som en klokke er jo bra :-) . Får ta en telefon og spørre litt tenker jeg.
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Bytte til 17" var av flere grunner: dårlig utvalg/høy pris på 16" (ukurant dimensjon). Større slitasje/kortere levetid.detvarvondtdet skrev:Supert. Takk for tilbakemelding :-)