LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Hahaha så så.... Det er bare å bruke litt ekstra tid på å time klippingen.... Filmene du har lagt ut så langt er jo kanon bra! Så bare å fortsette med video, det inspirer hvertfall meg veldig :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av Kawagutten »

Synes dere er flinke og godt dere tar dere tid til å dele med oss :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Kawagutten skrev:Synes dere er flinke og godt dere tar dere tid til å dele med oss :thumleft
Jeg syns det er utrolig kjekt å dille med film og redigering.... Så blir mye mer filmer fra denne kanten framover. Skjønner ikke helt hvorfor jeg tok så lang pause ;-)

Kanskje vi skulle rigget en liten konkurranse, få litt større interesse rundt det å lage sykkelfilm. Er jo mange her inne som lager bra filmer

Sony Z2

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av Kawagutten »

Ja det hadde vært artig med en konkuranse og jeg hadde gjerne vært med på å skaffe premier hehe :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av Snikendeugle »

God idé! :D
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av SuperMorten »

Skal bringe ideén videre :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Jaggu fikk jeg meg ikke 40 mil på telleren i dag også :thumleft

Kjørte opp til ålesund igjen. Skal i bryllup i helgen, og værmeldingene var overraskende bra for i dag... Vil ikke kjør bil for alt i verden. De værmeldingene kan flakse å fly! Pissregn omtrent hele veien. Litt opphold på Byrkjelo, men ellers trist som faen.
Det som overrasket meg mest er hvor lite våt jeg faktisk ble gjennom skinndressen, å på bena var jeg helt tørr?
Tok ingen bilder på denne turen. Ble en våt transportetappe. Håper meldingen for søndag er riktig, for da er jeg nødt ned igjen.

Til min store overraskelse kom service advarsel i displayet mitt når jeg bikket 10.000... I følge Ride skal du ta service hver 10 tusen eller hvert år.... Det som kommer først. Siden det ble tatt service på ca 6000 ble jeg litt overrasket over at det kom opp nå. Får ta meg en prat med ride på mandag å høre om det er nok å plugge i computeren å få det fikset.

Kan vel si det slik at jeg virkelig fikk testet dekkene mine på vått føre i dag. Kjørte selvfølgelig roligere enn jeg pleier, men hadde gode legg i svingene og følte ingen form for dårlig grep. Prøvde også å få dekket til å slippe ut av kurve, med å gje gass.... Men ingen slipp eller aktivering av traction control. Veldig positivt overrasket. Må si meg utrolig fornøyd med pilot power 3 både på vått og tørt.


Sony Z2

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av detvarvondtdet »

stilig video, deilig sykkel :D

Fikk game of thrones abstinenser av musikken.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av JK95 »

LordShaft skrev:
Kawagutten skrev:Synes dere er flinke og godt dere tar dere tid til å dele med oss :thumleft
Jeg syns det er utrolig kjekt å dille med film og redigering.... Så blir mye mer filmer fra denne kanten framover. Skjønner ikke helt hvorfor jeg tok så lang pause ;-)

Kanskje vi skulle rigget en liten konkurranse, få litt større interesse rundt det å lage sykkelfilm. Er jo mange her inne som lager bra filmer

Sony Z2
Var det ikke en gang snakk i å lage en film basert på ideen "Norge på sykkel"? :scratch Hadde jo vært tøft :prop:

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Jo var det ikke det, jeg prøver å holde filmene mine litt korte, med små snutter på hva filmen dreier seg om... Kan bli litt kjedelig å se 23 min sammenhengende over Hardangervidden uten at kamera forflytter seg... Blir litt the fast window - minutt for minutt. Men selvfølgelig, noen liker det også :thumleft

Så må liksom samle helvetes mye materiale for å få en lengre film med en smakebit av "hele Norge" :knegg


Sony Z2

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av Snikendeugle »

Enig. Man går fort lei filmer som er uklipt med mindre det er veeldig aktive svinger hele veien.
Jeg er skyldig i å lage noen slike filmer selv i mangel på bra videomateriale :)

Det hadde vært kult å lagd en skikkelig kul "montage" en gang med lekre stabiliserte sceneshots og klipp fra flere vinkler, drive-by's osv.
Problemet er at det er SÅ MYE JOBB at en isåfall må gå ut med målet om å kun lage bra film og ikke kjøre så mye :p

Jeg og kompisen min tenkte å prøve å lage en ganske fet film nå når vi skal ned i Alpene > Monaco, men vi får se hvor mye vi faktisk gidder :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Jeg har sett noe filmer på rundt 10 min fra diverse alpepass eller dragons tail I Amerika, hvor det går helt fint med en vinkel på kamera, men der er det sinnsyk kjøring, høy fart og masse bra motorlyd. Helt vanlig norsk innafor lappegrense kjøring kan fort bli lite spektakulært i mine øyner.

Det går fort noen timer vekk i prøving og feiling... Det er en fordel å være flere som har kamera og kjører ilag... Finne gode svinger en kjører opp og opp igjen.... Skal du gjøre dette i Alpene vil jeg satt av en dag hvor du prøver å få så mye bra kjøring som mulig.... Da er du ikke så avhengig av å komme deg videre om du skjønner. Også bruker du bare små klipp av forskjellige lokalasjoner osv videre i klippene... Jeg bruker mange timer på YouTube i forkant av redigering og før jeg skal ut å filme for å få inspirasjon.
Neste på lista nå er å mekke seg en fet logo, som jeg starter alle filmene mine med.

Sony Z2

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av JK95 »

Kanskje vi kan prøve å få til noe slikt neste år? Da har jeg mest sannsynlig mer ferie, samt penger til kamera, så da kan jeg godt bli med "Norge rundt" :prf :prop: Med filming fra flere sykler og kanskje flere kamera per sykkel kunne det blitt en heftig montasje, basert på videomateriale fra en ganske normal ferietur på MC, eller hva? :scratch Har planer om å kjøre ned til Oslo fra Trondheim, og derifra langs sørkysten og opp vestlandet, muligens så tidlig som neste sommer :knegg :prop:

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Jeg er helt klart med på noe slikt... Eller at en deler litt på råmaterialet sitt.... Annonserer i en tråd her hva en mangler, kan få samlet mye bra å redigert en fantastisk film av slikt... Er så mye muligheter... Bare fantasien som setter grenser. Skal utnytte denne sesongen til det fulle, håper på at neste sesong blir like bra.

Sony Z2

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av ole m. »

Å lage film er tidkrevende, både i form av opptak og redigering. I alle fall om det skal bli severdig for flere enn de som var med på turen. Synes du har gjort en bra innsats her, med forskjellige kameravinkler og musikk. Fortsett å teste ut, så kan dette bli veldig bra. :-)

Her er en film fra en mc-tur på Island, som jeg synes er vellykket. En miks av kjøring, steder, folk og natur, som gjør at i alle fall jeg gjerne kikker på denne flere ganger.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=rC3B2rHYyF4[/video]

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Svar