Holder til i Drammen, så litt langt unna Bergen ift å sjekke Kriega`n på BMW`n. Men "konsensus" der ute i MC forum verden, er at 20 L passer utmerket på det som er av nakne og Rrrr`r, mens 30L blir litt vel stor.LordShaft skrev:Og er igrunn langt mer fornøyd med disse (vanntett) enn sw motech sine sidevesker, som ikke er vanntett...
Lurer på om en slik 20 liter vil passe greit bakpå hekken av sykkelen min eller om den blir i overkant stor.
Tenkte på den 20 + 10 komboen selv... Da kan jeg velge litt mer på kortere turer. De andre sideveskene må du liksom enten kjøre med eller ikke
Er utrolig fornøyd med finish og kvalitet på kriega rumpetasken jeg har. Selv om den blir litt liten til å ta med seg det mest nødvendige i
Sony Z2

(Som nevnt - de kan legges på tvers også, men det er ikke særlig stilig, dessuten mister man da muligheten til å ha en 10L på hver side, samt en på toppen om man vil - for de riktig lange turene!

Nå skal det sies at jeg stort sett har frekventert Triumph-forumene. Men før jeg kjøpte Kriegaene sjekket jeg et hav av div diskusjoner om det meste av bagasje, og det var mye godt som ble sagt fra de fleste MC-leire. Her har du en spesifikk tråd om Kriega US 20 fra BMW S1000RR forum, delte meninger, så greit å få med både pro og cons. Det sies i tråden at enkelte har funnet det nødvendig å dekke til under for å unngå riper. Rimelig sikker på at det omhandler eldre utgaver av Kriegaer, for nå er det myk gummi-mesh under. At bagene løsner under kjøring - vel, da har man ikke gjort jobben ordentlig!

http://www.s1000rrforum.com/forum/bmw-s ... lpack.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Søkte etter bilder av din sykkel med US 20, men fant faktisk ingen! Men søker du Kriega US 20 vil du finne massevis av bilder eller videoer med Kriega på en rekke modeller. Om man ikke vil ha stativ og braketter bak der, og samtidig ønsker en praktisk løsning som også ser svært bra ut - ser ikke et eneste seriøst alternativ.

For meg var iallefall Kriega veien å gå, og definitivt den løsningen som kommer til å bli med meg videre uansett sykkel.

Revzilla kåret forøvrig Kriega US serien til "Årets MC produkt 2012"