Siden SuperMorten ikke vet hvor han har vært, så skal jeg hjelpe til: Bildet hans er fra Slottsfjellet, Tønsberg.LordShaft skrev:Stilig super Morten... Hvor er dette?
Sony Z2
Dagens bilde
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Dagens bilde
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Sv: Dagens bilde
Takk, aldri sett dette "motivet" før evikeevike skrev:Siden SuperMorten ikke vet hvor han har vært, så skal jeg hjelpe til: Bildet hans er fra Slottsfjellet, Tønsberg.LordShaft skrev:Stilig super Morten... Hvor er dette?
Sony Z2

Sony Z2
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Dagens bilde
Logget av og tok meg en kveldstur. Slottsfjell ja. Han på 5 er så glad i historie. Han har oppdaget at flere konger har hett det samme som han, Håkon :)LordShaft skrev:Takk, aldri sett dette "motivet" før evikeevike skrev:Siden SuperMorten ikke vet hvor han har vært, så skal jeg hjelpe til: Bildet hans er fra Slottsfjellet, Tønsberg.LordShaft skrev:Stilig super Morten... Hvor er dette?
Sony Z2![]()
Sony Z2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Dagens bilde
Nå blir det lite mc relatert i noen dager men skal klare meg med noen øl og bading istedenfor.


- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Dagens bilde
[img]http://girotoscana.sitoscana.com/upload ... 00x500.jpg[/img]
I Kassel, Tyskland, på vei hjem fra Toscana.
Ikke mindre enn femte gangen jeg gjør den jobben der
[TaSK]
I Kassel, Tyskland, på vei hjem fra Toscana.
Ikke mindre enn femte gangen jeg gjør den jobben der

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dagens bilde
Bakhjulslagerettagesk skrev: I Kassel, Tyskland, på vei hjem fra Toscana.
Ikke mindre enn femte gangen jeg gjør den jobben der![]()
[TaSK]

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Dagens bilde
Æljen står og skuer nedover mot Røldal
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Dagens bilde
Ja.AJ skrev:Bakhjulslagerettagesk skrev: I Kassel, Tyskland, på vei hjem fra Toscana.
Ikke mindre enn femte gangen jeg gjør den jobben der![]()
[TaSK].
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Dagens bilde
Hvor langt har den kardangen din rulla Tagesk 

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Dagens bilde
290.000 km.ojda skrev:Hvor langt har den kardangen din rulla Tagesk
Problemet er at lageret feiler uten varsel.
Jeg skiftet olje før jeg dro. Ingen tegn til noe som helst. Kjørte rundt i Alpene med Sjefen uten tegn til noe galt.
Torsdag kjørte jeg en tur uten propper og alt var vel.
Fredag kjørte jeg i rolig tempo gjennom Østerrike (over Grossglockner), men hadde propper i ørene hele dagen.
Lørdag morgen skulle jeg trille til kaffe, uten propper og hørte med én gang at noe var galt.
Altså har lageret feilet i løpet av fredagen.
Jeg trillet i gangfart til en MC-butikk i Göttingen og fikk skiftet olje. Den var helt grå av metallpartikler. Nærmesten BMW Motorrad var 60 km unna, i Kassel.
Trillet dit i litt mer enn gangfart, men ikke mye mer (der gikk den formiddagen).
Oljen var igjen grå av metall. 1/3 av kulene manglet helt (var "oppløst" i oljen) mens de resterende så ut til å være helt perfekt. Ikke mulig å se noen skade på noen av de gjenværende kulene. "Holderen" (det det båndet som holder på kulene") var naturligvis revet i stykker av at 1/3 av kulene manglet.
I Kassel hadde de deler. Jeg har alt med meg (inklusive den magiske 7mm HEX-nøkkelen) og gjorde jobben selv. Lånte momentnøkkel hos BMW for å trekke til klokken med 35Nm.
<SPEKULASJON>
0)
Den rådende forklaring på problemene som noen får med lageret på sine R11xx BMW (99-2004) er at lageret må shimmes for å sitte riktig. Det er 0.5mm mellom shimmene. Beste teorien, så langt, er at 0.5mm er for mye. Det vil si at om man har en klokke (som lageret skal så i) som er midt mellom to shim, da blir det aldri helt bra. Har man en slik klokke, kjører mye, i høye hastigheter, og med mye last, da får man problemer. Tommelfingerregelen sier: Enten varer lageret i 50.000 og må skiftes (problemer med shimmingen), eller så varer lageret minst 200.000 km. Det ser ikke ut til å være særlig mange mellom de to ytterpunktene.
1)
På ferien med Sjefen kjørte vi ji Slovenia over et dypt hull i asfalten. Minst 10 cm dypt, i 100 km/t. Vi slo så hard nedi at det skranglet i jekslene mine, og Sjefen klaget over vondt i ryggen. Gummeklossene som beskytter rammen mot svingarmen var slått flate. Kanskje skadet vi en kule i lageret. En liten bit metall som begynte å sirkulere i oljen. Som sakte men sikkert......
</SPEKULASJON>
Jeg har skiftet lageret i Arezzo (Italia), i Alcoi (Catalunia, Spania), Hannover (Tyskland), Sardinia (Italia) og nå i Kassel (Tyskland). I Arezzo ble sykkelen kjørt på bergningsbil til BMW og på Sarsinia humpet jeg meg til BMW på egen hånd. De andre gangene har jeg gjort jobben selv.
Uansett - det kom brått på lørdag formiddag, langt hjemmefra, og ingen mulighet til å velge noe annet enn å gjøre jobben. Dermed blir det ikke en 12GS på meg i denne runden heller.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Dagens bilde
[img]http://girotoscana.sitoscana.com/upload ... 00x377.jpg[/img]
Tryggve på Kaiser-Franz-Josefs-Höhe. For den som ikke har vært der: Kanskje den mest spektakulære plassen i Alpene.
[TaSK]
Tryggve på Kaiser-Franz-Josefs-Höhe. For den som ikke har vært der: Kanskje den mest spektakulære plassen i Alpene.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Dagens bilde
Heehe, jeg skal i alle fall ikke klage over at jeg får knappe svar
Grunne til at jeg spurte er at på Tigeren som nå har rullet 62000 km
har jeg skiftet lager forran, stiller meg dermed spørsmålet "hvor lenge holderdet bak"
Nå har jo Triumph lagt mye prestisje i nettopp at kardangen skulle være
skuddsikker (i fårhold til GS). Så det er jo bare å håpe at de har fått det til.
Samtidig gikk de så langt at de la kardang-oljeskift til 1. gangsservice, og aldrig mer
:-)å
Det har jeg selvfølgelig ignorert oggitt den ny kardangolje hver 16000 km
Så får vi håpe at det holder, ellers så stjeler vi vel fra delesykkelen i garasjen

Grunne til at jeg spurte er at på Tigeren som nå har rullet 62000 km
har jeg skiftet lager forran, stiller meg dermed spørsmålet "hvor lenge holderdet bak"

Nå har jo Triumph lagt mye prestisje i nettopp at kardangen skulle være
skuddsikker (i fårhold til GS). Så det er jo bare å håpe at de har fått det til.
Samtidig gikk de så langt at de la kardang-oljeskift til 1. gangsservice, og aldrig mer


Det har jeg selvfølgelig ignorert oggitt den ny kardangolje hver 16000 km


Så får vi håpe at det holder, ellers så stjeler vi vel fra delesykkelen i garasjen

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Dagens bilde
Ikke bilde fra i dag og heller ikke relatert til MC tur. Men eneste turen jeg har vært på i år.
Bildet er tatt utenfor Singapore rett etter Ekvatorpassering

Bildet er tatt utenfor Singapore rett etter Ekvatorpassering

Sist redigert av JohnnyTh den 06 aug 2014, 17:54, redigert 1 gang totalt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dagens bilde
Dagens kveldstur i flott vær!
Bilde tatt på en grusvei nær meg
:

Bilde tatt på en grusvei nær meg


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.