Eksos modifisering CBR900rr 93`

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Fireblade
Motorsykkelen din: Honda Fireblade CBR900RR 1993

Eksos modifisering CBR900rr 93`

Legg inn av Fireblade »

Hallais! :vs

Her kommer mitt første innlegg på forumet, håper noen kan være behjelpelige.

Har en 1993 CBR900RR som er modifisert en god del. Nå vil jeg ha èn potte på hver side isteden for bare èn på høyre side. Har ikke lest så veldig mye om noen andre som har gjort det samme(på akkurat denne modellen) så er litt usikker på hvordan sykkelen vil "reagere" på en slik modifikasjon. Har fuldt fjæra Vans and Hines 2,5" rustfritt straka vegen og en ebay? endepotte. Nå er planen å bare feste ett Y rør etter mellom stykket og få bøyd ett nytt rustfritt rør motsatt vei av det som allerede sitter på og kjøpe tò like potter.

Har en bekjent som sier han har lest noe om at viss du setter gsxr1000 eksos(èn potte på hver side) på en gsxr750 som bare har potta på høyre side så kan sykkelen begynne å fuske?
Viss det ikke fynker så er det jo bare å gå tilbake til sånn det var før, men tenkte å dele tanken med noen som kanskje har gjort noe lignende før :thumleft

Håper noen har noen tricks & tips :thumleft

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Eksos modifisering CBR900rr 93`

Legg inn av LordShaft »

Jeg kan ikke forstå hvorfor sykkelen skal begynne å fjuske.... :hmm
Eksosen tar jo bare letteste vei. Som på ducati, så ryker det jo sjeldent av begge pottene. (748/916)
Men jeg er langt ifra noe ekspert. Har heller ingen erfaring med å gjøre dette på sykkel. Men vet om flere som har gjort det på bil

Sony Z2

Fireblade
Motorsykkelen din: Honda Fireblade CBR900RR 1993

Legg inn av Fireblade »

Nei ikke vet jeg... :eh Får nesten bare prøve.
Som sagt, viss det av en eller annen grunn ikke funker får jeg bare rive det av igjen og gå tilbake til èn potte.

Takk for svar!

cannon
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Legg inn av cannon »

Resultatet blir kanskje et litt mer "åpent" anlegg. Dette kan bety at motoren må justeres til litt fetere blanding, for å unngå at den går for magert. Jeg tviler sterkt på at du vil få dette problemet. Forøvrig lager du deg en tyngre sykkel med mer masse som skal gasses og bremses ned. Ikke å anbefale.....

Svar