AJ skrev:
Uansett så greide jeg ikke å styre nysgjerrigheten lenger og bestemte meg for å prøve ut disse 'tail riserne'. Så får vi se om de svarer til forventningene. Og én av de forventningene jeg har på TDM'en er noe kjappere styrerespons og selvfølgelig heving av bakenden på sykkelen.
I tillegg øker også knevinkelen noe siden salen også heves litt i forkant, men ikke så mye som helt bakerst på salen/setet.
Vi får se hvordan dette funker. Spennende å prøve og uproblematisk å gå tilbake til originalt oppsett om man av forskjellige grunner skulle ønske det.
Må bare nevne at jeg liker TDM'en mye bedre nå etter at jeg satte på disse 'tail riserne'
Jeg mener klart å merke at sykker'n både er mer stabil , fastere i fjæringen og mye lettere å håndtere i svingene.
Mulig det er en slags psykologisk effekt, men jeg mener også at jeg har fått mindre turbulens og jevnere vindpress... Kanskje som følge av at sittehøyden har økt med et par centimeter
Jeg trodd at sykker'n skulle bli vanskeligere å buksere på grusgårdsplassen her hjemme, men det er ikke tilfelle. Virker heller som at sykker'n 'padles' like lett om ikke lettere på gårdsplassen. Kanskje fordi vektfordelingen med for- og bakhjul er blitt bedre tross høyere setehøyde...?
Angrer ikke på denne moddingen så langt.
Eneste jeg nå er litt spent på er hvordan den oppfører seg på midtstøtta når vi laster maksimalt til Trollrally...
Som tidligere nevnt er avstanden til underlaget redusert merkbart etter at nye dog bones med montert...
Tror likevel ikke at sykker'n tipper bakover på en måte som gjøra t midtstøtta spretter opp og sykker'n detter i bakken...
Har lastet tungt tidlige også og det har bare ført til at balansepunktet forskyves litt og gjør at bakhjulet vipper ned mot underlaget.
Det samme vil naturlig nok skje nå når avstanden fra bakhjul til underlaget er kortere. Men det vil ganske sikkert ikke føre til at midtstøtta mister grepet og vippes opp.
Kjøreegenskapene på TDM'en var upåklagelige med den nye 'tail riserne' både på vei til Charlottenberg og tilbake med full last her forleden.
Med andre;
bare gode erfaringer med disse tailriserne så langt