Men hvis du skulle kjøpe ost da...?cevillan skrev:
Kjøper jeg skinndress for å dra på nærbutikken i 25 C for å kjøpe melk av den grunn? Nei.

Har kevlar dress meg noen innlegg her og der, men jeg drar også på med legg/kne, albue og rompe beskyttelse av den grunn at jeg liker den skinndressen jeg fikk utdelt for 47 år siden som den er, uten riper og for mye arr og hakk og noen fine tattoveringer...
At dette ikke forhindrer et knekt ribben eller et ben driter jeg i, det er skinndressen innafor det går ut over uansett fart mens benbrudd ikke er så vanlig i lav fart... :) Og knollen såklart, men hjelm virker dårlig om ikke hake remmen er strammet skikkelig... Hadde en kompis som aldri brukte denne hakeremmen mens vi putret rundt på moped i ungdommen (lignet amerikanske soldater under annen verdens krig...) og det holdt han på meg til han gikk i bakken i en sving etter en bakke og hjelmen kakket nedi, falt av og etter det kakket hodet hans opp og ned i bakken et par ganger og han var kurert for å ikke bruke hakereim etter det...
Hva andre foretrekker når de er ute å kjører raker meg ikke, det er opp til dem :) Har mer enn nok med meg selv jeg.. he he