Trenger hjelp med noen småting.

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
ThemotorsykkelGuy
Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982

Trenger hjelp med noen småting.

Legg inn av ThemotorsykkelGuy »

Hei, jeg er ikke langt ifra å bli ferdig med å skru på min Yamaha DT125 1980-modell, men det er enda noen problemer igjen før den kan registreres.

Speedometeret virker ikke, jeg har funnet ut at det ikke er noe feil på speedoklokka, kabelen er fin, og tannhjulene er i orden. Det jeg tror som er feil, er at tennene på del nr. 1 på denne siden: http://www.cmsnl.com/yamaha-dt125h-1981 ... ml#results" onclick="window.open(this.href);return false; som skal ta i del nr. 17 for å få tannhjulene til å gå rundt er blitt slitt bort. Det er nesten utelukket å skifte ut hele hjulet, så det må repareres. Blir det mulig å kunne sveise nye tenner?

En annen ting, det er noe feil med bakbremsene. Når man legger trykk på bremsene, da går del nr. 16 http://www.cmsnl.com/yamaha-dt125h-1981 ... ml#results" onclick="window.open(this.href);return false; helt rundt, pga. at det er for stort mellomrom mellom bremseklossene og resten av trommelen. Jeg tror at bremsetrommelen er slitt, pga at de gamle bremseklossene var så slitt + at de var så stram at det ble metall mot metall. Er det mulig å bruke bremseklosser fra en 175 kubikk eller større?

En ting til, for å komme seg til tannhjulene til turtelleren, må man skru motoren frahverandre?

Brukeravatar
ThemotorsykkelGuy

Re: Trenger hjelp med noen småting.

Ps: Sorry for at jeg ikke har skrevet dette før, men takk for alle de hjelpfulle svarene jeg har fått på mine tidligere spørsmål, er ikke lett å fikse opp gamle sykkler når man aldri har skrudd før :P :p

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Er de to "hakkene" i navet, som del nr 17 skal gripe inn i mot, i orden ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
ThemotorsykkelGuy

De ser ok ut, men jeg tror de er slitt ned litt slik at de er for korte til å klare å ta i.

Svar