Høsthansker

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Svar
Brukeravatar
cevillan
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900

Høsthansker

Legg inn av cevillan »

Er på jakt etter "mellomfóret" hansker som er vantett. Farge spiller ikke veldig stor rolle, men ikke helt sorte. Det er så mye trist mc-utstyr i sort, så det er jeg litt lei av :-k

Noen tips? Disse ser jo bra ut http://www.getgeared.co.uk/ALPINESTARS- ... tegory=146

Synes hansker og slikt er vrient, da jeg helst vil prøve først. Utvalget i butikkene er imidlertid ekstremt stusselig, og har sjeldent noe interessant. Jeg svir heller ikke av 1200 kr på hansker fra utlandet uten å være 100 % sikker.

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Re: Høsthansker

Legg inn av Kjellrf »

Jeg skaffet meg disse i 1993, av første serie:

http://www.mcartikler.no/index.php?main ... ts_id=5922" onclick="window.open(this.href);return false;

De er nok sorte, men de har en GENIAL ting: vinduspusser på tommelen.
Bruker de ennå, burde nok kjøpt meg ett nytt par (bare jeg får ut fingeren), da de ikke lengre er helt vanntette, og skinnet har fått et par hull etter mange års bruk....

Men de sitter for godt siden de er ferdig innkjørt. Det er det paret hansker jeg har som jeg ikke vil være uten. Enkelte klager på at de er litt tykke (spesielt i små størrelser), men siden jeg har kjørt mye når det ikke har vært varmt, setter jeg stor pris på de. Former seg jo fint etter første regnvær.

Tips til innkjøring av hansker (og andre skinnklær): en varm dag fukter/væter man hanskene, og kjører til de er tørre.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

ZZR-Erling

Re: Høsthansker

Legg inn av ZZR-Erling »

Er fint med varmeholker da..kan jo også ettermonteres, feks Symtec-løsningen med varmetråder under de orginale..
Jeg kjører med en type hansker hele sesongen. Ganske ordinære Dainese sportshansker uten membran.
Membranhansker funker ikke med varmeholker. Når de er våte og man setter på varmen, kommer vannet helt inn, og ikke ut...hehe

Om det regner mye tar jeg på med ett sett tørre ekstrahansker og regntrekk.

Svar