Skulle imidlertid gjerne hatt et par til (blir litt trist å rusle rundt i de samme buksene på jobb - alltid).
Så derfor tanken om en samletråd, hvor man kan få en oversikt over hva som finnes hvor til hvilke priser, og ikke minst - eiernes erfaringer. Begynner med mine:
Navn: Dainese D1 Pred
http://www.dainese.com/we_en/d1-pred.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjøpt: Monsterbike Drammen
Pris: 2000
Konstruksjon: Kevlarfiberforsterket jeans-stoff i hele buksen, lett beskyttelse på knær, ekstra forsterket hofte og rumpe.
Vanntett: Nei
Str: 32 (min vanlige jeans-str)
Jeg er: 175 høy, 78 kg, normalt bygd.
Erfaringer: Liker look`n. Mine sitter fint rundt liv, ben etc. Bena er imidlertid noe lange, noe som gjør at knebeskyttelse iblant glir litt for langt ned. I tillegg zagger buksen også litt i overkant, hvilket gjør at jeg enten må trekke den opp eller gjøre et skikelig hopp for å komme opp på sykkelen med buksen på. Zagging og MC er ingen kombo-vinner.

Ville kjøpt igjen? Som sagt, liker looken veldig og synes kvaliteten på Daineseproduktene er svært god. Imidlertid, med zaggingen og knebeskyttelse som iblant sklir litt langt ned - nope, ville ikke kjøpt igjen. De passer ikke helt til meg, enda så standard bygget jeg er.

Håper flere følger på og deler sine erfaringer om andre kevlarjeans!