LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Jeg syns det der høres litt sært ut.... Jeg skal søke litt opp om nettopp min sykkel og hva som skal gjøres på hver service...

Sony Z2

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

En må bare nødt å elske Vestlandet!!!
Våknet opp i dag til knallvær, 23 grader og sol, med lett skydekke når jeg kjørte på trening. Var snar hjem, kastet på meg skinndressen.... I det jeg spaserte bort til sykkelen (i garasjen) ÅPNET himmelen seg. Pøsregn, sol og litt skyer!! må jo bare elske det.
Ser på værmeldingene nå at det er ventet relativt store vannmengder denne ettermiddagen. Så sykkelen skal få stå nyvasket i garasjen noen dager til....
Hadde virkelig trengt meg en god tur på sykkelen i dag. Er så dårlig humør for tiden det er til å spy av!!! :redface

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av mortenolb »

Været her er skikkelig ræv det også. Ser ikke ut til at jeg skal få kjørt før til helga igjen. :evil

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av PCP »

Ja, vi elsker vestlandet! :vs

Men tenkte på det nå i sommerferien da jeg hadde meg en 4-dagers vestlandsrunde, at å kunne gjennomføre det uten å en eneste gang være i nærheten av å tenke på regn/regdress, er noe man kanskje bare opplever en gang i livet...

Uansett, hvem i all verden prioriterer trening foran MC tur når det er fri, 23, og sol..? :lol *mas :erte

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Vestlandet har vel hatt tidenes sesong, med tanke på x antall soldager og ikke minst temperaturen vi har hatt.... Men det forandrer ikke det faktum at jeg helst skulle hatt hele sesongen uten regn :prf

Haha.... jeg prioriterer trening hver dag.... men ser at jeg skulle vært enda litt tidligere eller utsatt det til kvelden på denne dagen :eh
Her får en bare satse på at værmeldingene ikke stemmer, og kaste seg på sykkelen med en gang det er gløtt av sol :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Vet ikke om jeg har ekstremt dårlige sommerdekk på bilen eller om det er jævlig sleipt på veiene i dag.
Kommet mye nedbør i Bergen, men dette var virkelig ille.... Føler jeg kjører på vinterføre :scratch

Sony Z2

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:Vet ikke om jeg har ekstremt dårlige sommerdekk på bilen eller om det er jævlig sleipt på veiene i dag.
Kommet mye nedbør i Bergen, men dette var virkelig ille.... Føler jeg kjører på vinterføre :scratch

Sony Z2
Jeg impulshandlet nye sommerdekk til bilen i forrige uke. Fikk slipp på vått føre på motorveien på vei inn til Oslo.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Jeg vet jo at sommerveier med mye pollen blir såpeglatt... Men har ikke vært mye pollen nå den siste tiden, så lurer på om dekkene mine kan være en smule dårlig... Får ta en inspeksjon på de i morgen, sjekke mønster osv :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av mortenolb »

Dekkene på bilen min er 4-5 år gamle og har ikke så mye mer enn lovlig mønster. Igår slo jeg av ESP og prøvde å få de til å slippe på parkeringa på jobb. Fikk faen ikke til å verken skrense eller spinne.(4motion Riktignok).

Vil ikke påstå at dekka mine er sånn veldig gode. Kanskje det er bra asfalt der :scratch

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av SuperMorten »

mortenolb skrev:Dekkene på bilen min er 4-5 år gamle og har ikke så mye mer enn lovlig mønster. Igår slo jeg av ESP og prøvde å få de til å slippe på parkeringa på jobb. Fikk faen ikke til å verken skrense eller spinne.(4motion Riktignok).

Vil ikke påstå at dekka mine er sånn veldig gode. Kanskje det er bra asfalt der :scratch
Jeg hadde ca 80 km/t i den høyresvingen like etter avkjøringen til Skøyen inn mot Oslo, akkurat der innerste bomringen er. Fikk skikkelig bakhjulsslipp og tilhørende skrens. Flaks at det ikke var noen i venstrefil, ellers hadde det gått gæærnt..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av mortenolb »

SuperMorten skrev:
mortenolb skrev:Dekkene på bilen min er 4-5 år gamle og har ikke så mye mer enn lovlig mønster. Igår slo jeg av ESP og prøvde å få de til å slippe på parkeringa på jobb. Fikk faen ikke til å verken skrense eller spinne.(4motion Riktignok).

Vil ikke påstå at dekka mine er sånn veldig gode. Kanskje det er bra asfalt der :scratch
Jeg hadde ca 80 km/t i den høyresvingen like etter avkjøringen til Skøyen inn mot Oslo, akkurat der innerste bomringen er. Fikk skikkelig bakhjulsslipp og tilhørende skrens. Flaks at det ikke var noen i venstrefil, ellers hadde det gått gæærnt..
Jøss. Det hørtes skummelt ut. Jeg kjører sjelden i 80 der med vogntoget. Doseringa på veien er jo ikke helt som den burde. Med bil burde det jo gå fint. :O

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av SuperMorten »

mortenolb skrev:
SuperMorten skrev:
mortenolb skrev:Dekkene på bilen min er 4-5 år gamle og har ikke så mye mer enn lovlig mønster. Igår slo jeg av ESP og prøvde å få de til å slippe på parkeringa på jobb. Fikk faen ikke til å verken skrense eller spinne.(4motion Riktignok).

Vil ikke påstå at dekka mine er sånn veldig gode. Kanskje det er bra asfalt der :scratch
Jeg hadde ca 80 km/t i den høyresvingen like etter avkjøringen til Skøyen inn mot Oslo, akkurat der innerste bomringen er. Fikk skikkelig bakhjulsslipp og tilhørende skrens. Flaks at det ikke var noen i venstrefil, ellers hadde det gått gæærnt..
Jøss. Det hørtes skummelt ut. Jeg kjører sjelden i 80 der med vogntoget. Doseringa på veien er jo ikke helt som den burde. Med bil burde det jo gå fint. :O

Ja jeg fulgte bare farta til resten, men litt flau og varm i toppen blir man etter en sånn sleng. Hadde jeg vært 18 hadde det sikkert vært tøft (helt til man hadde stått planta i autovernet og venta på Falken....) :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av LordShaft »

Fikk meg vel 25 mil på sykkelen i dag :thumleft
Var litt sent i seng i går, og påfølgende sent oppe i dag. Våknet av at solen varmet min smidige fis så det var bare å komme seg opp av sengen og kaste seg på sykkelen.
På vei nordover, la jeg fortløpende planer om å kjøre til Jølster og kjøre over Gloppen fjellet selv, inspirert av kjellv. Avbrutt av en telefon endte med at jeg måtte kutte ned på ruten, kjørte til modalen, Dale, rolvsvåg, os og hem... Fantastisk tur, selv om den ble litt kortere enn planlagt. :-)

Ikke mer enn akkurat kommet inn døren hjemme begynte det å pøse ned.... Kanskje det var ment at jeg bare skulle på en kort tur i dag :lol

Bilde
Bilde
Bilde

Sony Z2

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av freddy123 »

Fine bilder av en rå sykkel, så en lik en her i croatia med akrapocic anlegg fyttekatta for en lyd.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: LordShaft - *Ny film s.57*

Legg inn av Haymaker »

SuperMorten skrev:
mortenolb skrev:Dekkene på bilen min er 4-5 år gamle og har ikke så mye mer enn lovlig mønster. Igår slo jeg av ESP og prøvde å få de til å slippe på parkeringa på jobb. Fikk faen ikke til å verken skrense eller spinne.(4motion Riktignok).

Vil ikke påstå at dekka mine er sånn veldig gode. Kanskje det er bra asfalt der :scratch
Jeg hadde ca 80 km/t i den høyresvingen like etter avkjøringen til Skøyen inn mot Oslo, akkurat der innerste bomringen er. Fikk skikkelig bakhjulsslipp og tilhørende skrens. Flaks at det ikke var noen i venstrefil, ellers hadde det gått gæærnt..
Psst:

http://www.nordlys.no/nyheter/article7528388.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar