Pin Lock Antifog..ta vekk!

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Pin Lock Antifog..ta vekk!

Legg inn av Bjerknez »

Har Schuberth C3 Pro med sotet visir og Pinlock. En kombo jeg aldri kommer til å bytte ut.
Opplever ikke at jeg mistet sikten ved å montere pinlock på min hjelm. Vertfall ikke noe å skrive hjem om... :prf

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Cutless skrev:
ZZR-Erling skrev:Det vart no endel dugg i morrest..+7 og tåke...hmmm
Har samme hjelm som deg. Hvis du kjører i ekstremt "duggevær" så fjern hakepaddingen i hjelmen, da skal det være så å si umulig å få dugg på visiret (hvis du samtidig bruker pin-locken da så klart).
Oki, takker for tipset :thumleft
Merker ogaå at det er forskjell på om hakevent er stengt eller åpen.

Brukeravatar
spidair
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Legg inn av spidair »

Eneste problemet jeg har med dugg (Har en shark hjelm ett eller annet..) er når jeg står dønn stille, eller har jeg ikke hatt dugg problemer med denne hjelmen i det hele tatt... I den jeg hadde før var dette et problem, men på denne shark hjelmen skal det bare bittelitt fart til så er dugget borte. Selv om visiret er HELT igjen...

Er god lufting nedenfra på innsiden av visiret og opp og jeg puster ikke direkte på glasset. Har også et sånt "deksel" montert over nesa så pusten ikke skal komme i kontakt med visiret og det virker overraskende bra... Har vasket visiret på innsiden med ren zalo på toppen av det og kan kun se at det begynner å legge seg fuktighet på innsiden om jeg står helt stille, (og da åpner jeg jo visiret uansett...) ellers aldri, ikke engang i det megafuktige og småkalde været vi hadde i forrige uke merket jeg noe dugg...

Så jeg ser heller ikke helt problemet... :)

Syntes det er langt verre med alle insektene som på død og liv skal ta selvmord på mitt visir hele tiden.... Noen typer møll er jo svære som ørner i år jo...

Brukeravatar
PCP
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)

Legg inn av PCP »

ZZR-Erling skrev:
Oki, takker for tipset :thumleft
Merker ogaå at det er forskjell på om hakevent er stengt eller åpen.
Absolutt, hakeventen er jo selve "defroster'n" på Shoei, hvor luften blåser rett opp på visiret via sprederen langs underkant av visir.

Jeg liker i og for seg å kjøre uten haketrekket midt på sommeren, blir mye luftigere (og dugger også mindre). Men det går på bekostning av mer støy, og det blir vesentlig kaldere. I tillegg må jeg si insektenes evne til å finne veien inn, oppgjennom åpning foran haken, er imponerende. Ser ikke bort fra at alt dette varierer en del med sykkeltype, alt etter hva slags luftstrømmer hodet befinner seg i.

Uansett, hvis det er nedi 7 grader så foretrekker i alle fall jeg å aktivere all the bells and whistles, haketrekk på, pinlock på, hakevent åpen, pannevent lukket. Men smak og behag.

Svar