


Har hørt det samme som du sier om apriliaen og har derfor veldig lyst på den, men tror kanskje at den blir ubehagelig hvis jeg skal kjøre langt, skal som du sier prøvekjøre litt :-) Hvilken årsmodell hadde du? Tid på 0-100?freddy123 skrev:Jeg har hatt aprilia rs125 og trivdes veldig super aks og gode kjøreegenskaper hvordan denne er når dumer 195 aner jeg ikke du må nokk bare reise rundt til ulike forhandlere og prøvesitte litt og prøve å tenke at er det noe som kjennes ubehagelig da så blir det garantert ubehagelig etter noen timer.
Jeg hadde og en honda cbr denne blir ihvertfall i minste laget for deg .
Skal prøvekjøre litt forskjellig ja og er helt enig i forhold til mt-en, men den blir kanskje litt dyrcosmogs skrev:Skal være litt varsom her, og naturligvis råde deg til å prøvesitte flest mulige kandidater. Så Yamaha MT 125 hos Graarud MC for litt siden, utrolig fin (og dyr!) lettsykkel, som samtidig virket veldig voksen i str.
Har ikke tenkt til å trimme, men vet du bensinforbruk på to-takteren uten trim? Tror jeg vil ha to-takter da 4-takt har for treig aksfreddy123 skrev:Min var uplombert og bytta forgasser på så gikk dobbelt så bra som originalt. Jeg kjørte sjeldent langt med den men jeg merket det litt på rygg og håndledd etter 1,5 time. Tid 0-100 aner jeg ikke men når den kom seg over 7000rpm så gikk den som ett skudd under dette var det heller labert.
Men ikke dumt det nevner med å prøve litt forskjellige sykkler det koster deg ingen ting så er du sikker på at du finner rette sykkelen. Jeg prøvde en yzf 125 og den trivdes ikke jeg på den hadde en litt dum form på tank og fothvilere som gjorde at jeg ikke likte den, den så kul ut på finn.no da.
Så har du jo 2t og 4t da 2t er jo lett å trimme litt og dette blir som regel gjort så de går som regel litt friskere enn 4t 125 cc skulle jeg kjørt veldig mye så hadde jeg valgt en 4t skal man ha det morro og har råd til litt mer suppeforbruk så er 2t tingen , det er aprilian som ga meg det riktige gliset om munn og ikke den slappe cbrn.
Takk for svarNostalgic skrev:Jeg er selv 190cm høy og har kjørt Yamaha YZF R125 nå i over et årStørrelsen er fin, god akselerasjon, toppfart på 138km/t så slår turtallsperra inn. Kjøreegenskapene er også utrolig bra, jeg og en venn av meg kjører ofte litt svingete veier og vi har vært nede i bakken med fothvilere og annet men sykkelen holder seg like godt gjennom!
Ville absolut anbefalt YZF, men som flere andre har nevnt så tror jeg du burde ta turen innom noen forhandlere og prøvesitte.
This. Hadde en fulltrimma nsr som jeg dreva om til aks. Toppfart var 140 (speedo) men gikk greit opp i fart :)mortenolb skrev:Er det SÅ krise med aksellerasjon kan du vel sløyfe litt toppfart og dreve om.
Har som sagt ikke tenkt å trimmemortenolb skrev:Er det SÅ krise med aksellerasjon kan du vel sløyfe litt toppfart og dreve om.