Snikendeugle's Oppdrag Monaco - Europatur
-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Re: Snikendeugle's Oppdrag Monaco - Europatur
Hvor blir det av oppdateringer? 

- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Hehe, litt sløvt med oppdateringer!
Etter at vi ankom Milano fra Verona (dødelig kjedelig motorveietappe for to veldig fyllesyke førere) tenkte vi at vi skulle booke for Monaco, men da fant vi ut at det var fullt overalt! Skulle nok ha vært litt mer i forkjøpet der...
Oppdrag Monaco: Feilet
Vi dro da istedenfor opp mot Sveits, og det angrer jeg ikke på :) Mange fantastiske veier og natur!
Vi ble i Meiringen, Sveits i 2 dager. Kan anbefales :)
Vi dro blant annet ut med noe av hotellets personell på lokal "bygdefest" begge kveldene som var ganske så artig :)
Nå har vi netopp ankommrt Zurich, hvor vi tenker å ta det rolig og slappe av i to dager uten så mye kjøring, men mer fest og fanteri.
Tog er booket fra Munchen til Hamburg på fredag
Copilot gps appen ror Android har vært genial så langt for å plotte rutene våres etter endringer som har kommet opp, da den har enkle muligheter for å "dra" ruten, slik en kan i google maps på pc.
Den er litt treg i tett bytrafikk og kan slite litt der, men til det bruker vi en Garmin Zumo for å få oss ut av byer.
Etter at vi ankom Milano fra Verona (dødelig kjedelig motorveietappe for to veldig fyllesyke førere) tenkte vi at vi skulle booke for Monaco, men da fant vi ut at det var fullt overalt! Skulle nok ha vært litt mer i forkjøpet der...
Oppdrag Monaco: Feilet
Vi dro da istedenfor opp mot Sveits, og det angrer jeg ikke på :) Mange fantastiske veier og natur!
Vi ble i Meiringen, Sveits i 2 dager. Kan anbefales :)
Vi dro blant annet ut med noe av hotellets personell på lokal "bygdefest" begge kveldene som var ganske så artig :)
Nå har vi netopp ankommrt Zurich, hvor vi tenker å ta det rolig og slappe av i to dager uten så mye kjøring, men mer fest og fanteri.
Tog er booket fra Munchen til Hamburg på fredag
Copilot gps appen ror Android har vært genial så langt for å plotte rutene våres etter endringer som har kommet opp, da den har enkle muligheter for å "dra" ruten, slik en kan i google maps på pc.
Den er litt treg i tett bytrafikk og kan slite litt der, men til det bruker vi en Garmin Zumo for å få oss ut av byer.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Snikendeugle
Vi har ikke hatt det så kjempefælt i dag heller, men 4 dager med fyll og fanteri setter preg på kroppen.
Her på vei fra Zurich, Sveits til Livigno, Italia etter at syklene har fått stått i ro i to dager. Dette er vel tredje gang vi er i Italia (?). Flotte veier for det meste!
Planen er videre oppover nå mot Stelvio passet og alle de godsakene i den retningen.
Teltutstyr ligger fremdeles urørt i baggen også... Vi planla egentlig å campe i Livigno i dag, men når vi kom frem syns vi det virket litt mer fristende med et varmt hotellrom. Det er ikke så kjempevarmt med nesten 2000m over havet og grei vind nå :)
Vi må ihvertfall få brukt teltet én gang i løpet av reisen... tikk takk.

Her på vei fra Zurich, Sveits til Livigno, Italia etter at syklene har fått stått i ro i to dager. Dette er vel tredje gang vi er i Italia (?). Flotte veier for det meste!
Planen er videre oppover nå mot Stelvio passet og alle de godsakene i den retningen.
Teltutstyr ligger fremdeles urørt i baggen også... Vi planla egentlig å campe i Livigno i dag, men når vi kom frem syns vi det virket litt mer fristende med et varmt hotellrom. Det er ikke så kjempevarmt med nesten 2000m over havet og grei vind nå :)
Vi må ihvertfall få brukt teltet én gang i løpet av reisen... tikk takk.

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Bekymringsløse gutta på tur
.
Fantastisk!
Er jo akkurat sånn det skal gjøres
.
Noen av oss som begynner å bli godt voksne og eldre har kanskje en tendens til å bekymre oss for alt mulig når vi er på tur
.
Eller
...
Uansett leser jeg mellom linjene at dere har en bra tur.
Ser fram til en og annen videosnutt når dere endelig er kommet trygt hjem :-) .

Fantastisk!
Er jo akkurat sånn det skal gjøres

Noen av oss som begynner å bli godt voksne og eldre har kanskje en tendens til å bekymre oss for alt mulig når vi er på tur

Eller

Uansett leser jeg mellom linjene at dere har en bra tur.
Ser fram til en og annen videosnutt når dere endelig er kommet trygt hjem :-) .

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snikendeugle
Hehe, takk AJ :)
Viktig å ikke være veldig bekrymringsfulle eller stresset på eb slik tur!
Hjemreise på fredag. Føler det kan bli godt etter to uker, men det har fremdeles vært veldig gøy!
Viktig å ikke være veldig bekrymringsfulle eller stresset på eb slik tur!
Hjemreise på fredag. Føler det kan bli godt etter to uker, men det har fremdeles vært veldig gøy!
Du sier noe AJ.... Man klarer liksom ikke å være så bekymringsfri i den andre ungdommen, dessverre.AJ skrev:Noen av oss som begynner å bli godt voksne og eldre har kanskje en tendens til å bekymre oss for alt mulig når vi er på tur .
Ser ut som en kjempetur sneaky owl :)
Tenkte med ned til Østeriket til neste år, da jeg har noen jeg kjenner der (gjennom jobben) som jeg kan "campe" hos i noen dager. Dette er helt nord i Østeriket, i Waidhofen An der Thaya, som ikke er så langt fra Mattighofen(nord vest i Østeriket), og som er KTM's "fødested" (K-T-M er forkortelse for Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen) så tenkte jeg en tur innom der også før turen går, forhåpentligvis, til Vézèredalen og besøk av grottene der... Har alltid hatt fryktelig lyst til å se disse grottene der nede... Og sykkel er jo måten å besøke ting og tang med, så..
Med mindre det skjer en katastrofe da, som at jeg skulle bli sammen med et kvinnfolk igjen, som bare ødelegger slike planer... :)
Legg gjerne ut bilder og video snikende ugle, samt kanskje en liten "revuew" av hvordan sykkelen opplevdes på turen? Alltid gøy å høre hvordan andre sykler er på langtur syntes jeg :) Pros and cons...
- Snikendeugle
En større writeup og mange bilder kommer når jeg er hjemme og uthvilt :)
Så langt kan jeg ihvertfall si at jeg ikke vil kvitte meg med Duken lenger :) den har vært helt 100% upåklagelig.
--
Nå sitter jeg og spiser frokost i Merano etter nok en lang alkoholfylt natt. I dag tenkte vi å slå opp teltet en plass rundt Innsbruck, ikke så langt unna. Deretter blir det en liten etappe til Munchen på fredag hvor vi reiser med toget.
Her er en smakbit på klatring av Stelvio passet:
På akuratt disse veiene var det et par Supermotards og veeeldig drevne R - sykkel førere som omtrent driftet inn i hver eneste sving oppover som oljede lyn. Utrolig morsomt å se noen med så god kontroll.

Så langt kan jeg ihvertfall si at jeg ikke vil kvitte meg med Duken lenger :) den har vært helt 100% upåklagelig.
--
Nå sitter jeg og spiser frokost i Merano etter nok en lang alkoholfylt natt. I dag tenkte vi å slå opp teltet en plass rundt Innsbruck, ikke så langt unna. Deretter blir det en liten etappe til Munchen på fredag hvor vi reiser med toget.
Her er en smakbit på klatring av Stelvio passet:
På akuratt disse veiene var det et par Supermotards og veeeldig drevne R - sykkel førere som omtrent driftet inn i hver eneste sving oppover som oljede lyn. Utrolig morsomt å se noen med så god kontroll.

- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Fint lesestoff og bilder !!
-kompisen min på 67 har nettopp kjøpt ny KTM 690 hos Motorspeed på Lillamærr !!
-kompisen min på 67 har nettopp kjøpt ny KTM 690 hos Motorspeed på Lillamærr !!

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- kimman
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZRX 1200 R
Moro å følge på med her. Blir så inspirert til å ta en liknende tur selv.
Hvordan er det med budsjett, sånn omtrent?
Hvordan er det med budsjett, sånn omtrent?
- Snikendeugle
Tror en aldri blir for gammel for motoriserte leketøy, Intruder :)
Budsjettet røyk ganske så fort ca. 25000), Kimman, men det er nok mest fordi vi er kjøpeglade og ikke har holdt hoteller og mat på akuratt det billigste bestandig.
4 Dager i sveits satt mest preg på lommeboken. Ikke langt unna "Norske priser" der.
Jeg tok også en litt dårlig beregning på drivstoffbruk, ikke at det har kostet all verden.
Obs: Noen bensinstasjoner i Italia/Sveits av det jeg har merket har ved kortbetaling reservert et myye større beløp enn det blir fylt for (typ 1000kr). De kronene har da vært låst i 2-3 dager før jeg har de tilgjengelige på kortet igjen (-det jeg fylte for såklart).
Anbefaler lett en slik tur, men om det blir igjen, så skal det være på et mye strengere budsjett for min del ihvertfall, da det har gått litt over stokk og stein, som kommer til å merkes i ihvertfall to mnd'er etter tur :)
Budsjettet røyk ganske så fort ca. 25000), Kimman, men det er nok mest fordi vi er kjøpeglade og ikke har holdt hoteller og mat på akuratt det billigste bestandig.
4 Dager i sveits satt mest preg på lommeboken. Ikke langt unna "Norske priser" der.
Jeg tok også en litt dårlig beregning på drivstoffbruk, ikke at det har kostet all verden.
Obs: Noen bensinstasjoner i Italia/Sveits av det jeg har merket har ved kortbetaling reservert et myye større beløp enn det blir fylt for (typ 1000kr). De kronene har da vært låst i 2-3 dager før jeg har de tilgjengelige på kortet igjen (-det jeg fylte for såklart).
Anbefaler lett en slik tur, men om det blir igjen, så skal det være på et mye strengere budsjett for min del ihvertfall, da det har gått litt over stokk og stein, som kommer til å merkes i ihvertfall to mnd'er etter tur :)
- Snikendeugle
Vi fikk en liten suvernir fra Østerrike i dag (endelig?)
10 Euro kan jeg fint leve uten :) Veldig grei polis sånn sett.
Det ble nok et litt morsomt videoklipp som kommer med tiden.
(Jepp, vi kjørte alt for fort)

Vi fikk også rekommandering på campingplass av polisen, så nå er teltet "plantet" på Innsbruck Camping. Ikke helt det samme som hotelllivet, men det er desto billigere også :)

Vi fikk også rekommandering på campingplass av polisen, så nå er teltet "plantet" på Innsbruck Camping. Ikke helt det samme som hotelllivet, men det er desto billigere også :)
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Ser at det er krysset av for "in bar" nederst der. Er det der straffen skal sones, i baren?Snikendeugle skrev:Vi fikk en liten suvernir fra Østerrike i dag (endelig?)

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Hahaha.... den håndskriften var jaggu ikke god å tyde
10 euro..... ??? det skulle vel vi alle klart å leve med
Gleder meg noe fælt til å lese fyldig tur referat når dere kommer hem. Har allerede begynt start fasen av planlegging til tur neste sesong

10 euro..... ??? det skulle vel vi alle klart å leve med

Gleder meg noe fælt til å lese fyldig tur referat når dere kommer hem. Har allerede begynt start fasen av planlegging til tur neste sesong

- jongsanim
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Klarer å lese Reg.nr. ditt på den lappen der 

- Snikendeugle
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Den suveniren sammen med bilder og video blir nok et godt minne 

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Snikendeugle
Da var man endelig hjemme igjen etter en lang natt på Colorline Kiel > Oslo!
jeg får se om jeg får mannet meg opp til å skrive litt i morgen og redigere noen bilder :)
jeg får se om jeg får mannet meg opp til å skrive litt i morgen og redigere noen bilder :)
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Venter i spenning på en god oppdatering ja
- Snikendeugle
MMMMMMMMMMMMMhhhhm er litt sløv i det siste. Jobb er i gang igjen og jeg har mye annet å catche opp på. Har ikke tilgang til alle bildene mine enda heller, da de ligger på kammeraten min sin harddisk.
Skrive flere sider med skildringer uten bilder kan fort bli kjedelig.
MEN, jeg har ihvertfall ett greit bilde å dele så lenge :)

Skrive flere sider med skildringer uten bilder kan fort bli kjedelig.
MEN, jeg har ihvertfall ett greit bilde å dele så lenge :)

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
savner fortsatt ett skikkelig tur referat her altså nå som høsten er kommet med mange seine pc kvelder så hadde det vært koeslig

- Snikendeugle
Haha, oh shit, det rant helt bort fra meg. Har druknet i jobb og annet siden jeg kom tilbake og har rett og slett ikke funnet motivasjon til å skrive noe særlig. Det var ihvertfall en knall tur kan jeg si :)
Kanskje litt for dyr og lang, men fornøyd alt i alt!
Jeg satser på å hive sammen en grei film (en eller annen gang, ikke hold pusten) som referat!
Vi har fortsatt ikke delt alle bildene eller video vi mellomlagret, så jeg har ikke så mye mer å bidra på den fronten enda.
Kanskje litt for dyr og lang, men fornøyd alt i alt!
Jeg satser på å hive sammen en grei film (en eller annen gang, ikke hold pusten) som referat!
Vi har fortsatt ikke delt alle bildene eller video vi mellomlagret, så jeg har ikke så mye mer å bidra på den fronten enda.