Kjedesmøremiddel på MECA?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
ØyvindJ
Innlegg: 9
Registrert: 13 jul 2014, 21:55
Motorsykkelen din: Yamaha V-max 1200 1999mod
Sted: Kongsvinger

Kjedesmøremiddel på MECA?

Legg inn av ØyvindJ »

Pga at MECA ligger veldig lokalt og at jeg har god rabatt via jobben ønsker jeg å handle her. Noen av dere som kjenner til et bra kjedesmøremiddel dem har/skaffer der? Dem er ikke direkte gode på MC, men bra produkter har dem :)

En annen sak, jeg kjøpte olje som hadde JASO og MA godkjenning, men ikke MA2! Problem?

ØyvindJ
Innlegg: 9
Registrert: 13 jul 2014, 21:55
Motorsykkelen din: Yamaha V-max 1200 1999mod
Sted: Kongsvinger

Re: Kjedesmøremiddel på MECA?

Legg inn av ØyvindJ »

Og leser nå i nyeste Bike at dem skryter av Biltema sin Chain Lube, artikkelnr 35-445. Da er vel saken grei da, Biltema ligger ved siden av MECA på Kongsvinger.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Kjedesmøremiddel på MECA?

Legg inn av RuneMC »

Biltema's er for klissete og drypper for mye under påføring synes jeg (blir mye gris)

Har havnet på Motul Road selv (om dem har det på Meca).

Jeg bryr meg sjelden med å vaske kjedet bare sprayer på nytt og tørker av overflødig med en fille.
Hver 100 mil hvis det er tørt vær og hver 50 mil hvis det er vått. Sånn ca ca.

Kjedene jeg har hatt har holdt ca 36 000 km.

Også lurt å kjøpe en boks med 100x latekshansker på apoteket til å bruke når du holder på med kjedet eller mekker, sparer utrolig mye vasking av hender.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

ØyvindJ
Innlegg: 9
Registrert: 13 jul 2014, 21:55
Motorsykkelen din: Yamaha V-max 1200 1999mod
Sted: Kongsvinger

Re: Kjedesmøremiddel på MECA?

Legg inn av ØyvindJ »

Motul dukker til stadighet opp ved søk her ja. Gjenstår å finne en forhandler å bruke bare..

EDIT: bikerstreet.no hadde disse produktene ja. Ikke bare bare å sitta på svensk domene å google :scratch

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Kjedesmøremiddel på MECA?

Legg inn av Kjellrf »

De fleste Honda-forhandlerne har Motul. Kellox begynte å distributere Motul mc-oljer på begynnelsen av 90-tallet, da de så at kamproblemene på Honda VF forsvant ved å bytte til Motul 300V. Og den velkjente klonkinga i Honda-kassene blei mindre merkbart.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar