mortenolb skrev:Dekkene på bilen min er 4-5 år gamle og har ikke så mye mer enn lovlig mønster. Igår slo jeg av ESP og prøvde å få de til å slippe på parkeringa på jobb. Fikk faen ikke til å verken skrense eller spinne.(4motion Riktignok).
Vil ikke påstå at dekka mine er sånn veldig gode. Kanskje det er bra asfalt der

Ja, vått føre kan jo være ekstremt uforutsigbart, og variabelt, og ikke minst umulig å se hvor glatt det er. Men generelt har mønsterdybden fint lite og si ved herjing på parkeringsplass i relativt lav fart, og desto viktigere når farten øker. Har du en litt eldre mekanisk Torsen-basert 4motion (dvs biler der motoren står montert "riktig" vei) skal det mye til før det slipper på våt asfalt, uavhengig av ESP. På de nyere med tverrstilt motor og Haldex-basert 4motion er såvidt jeg vet også 4-hjulstrekk fremdeles aktiv, selv om ESP er av. Isåfall må du ta ut sikring, eller få deg større motor, hvis du skal spinne...
Men å bable i vei om VAG i en "BMW-tråd" er vel nærmest å regne som spam, og det jeg egentlig bare ville si her LordShaft var at det varmer mitt hjerte til kokepunktet å se at noen endelig har tatt seg bryet med mikrofon, og byttet ut middelmådig musikk med kvalitets-støy!
Syns første forsøk var ganske greit, men blir spennende å følge med på eksperimenter med plassering. Pass særlig godt på at den ikke berører noe, så du unngår at vibrasjoner plukkes opp.