Hei,
Er så fersk som man bortimot kan være på mc. Hatt lappen i en uke, og kommer ikke til å kjøpe sykkel før neste år.
Har som sagt bortimot null erfaring med motorsykkel. Kjørte opp på en 2014 modell BMW F800R, og har såvidt prøvd en HD 883 Custom 2003 modell.
Var jo selvfølgelig stor forskjell på disse syklene, men det jeg lurer på er:
Hva er forskjellen på en 2003 modell HD 883 Custom og en nyere HD 883 Iron?
Vil en 883 Iron oppleves som mer responsiv på både gass og bremser, eller er de veldig like?
883 Iron ser jo mer kompakt og sportslig ut på bilder.
God tid på å finne ut hvilken sykkel jeg vil kjøpe, men liker veldig godt utseende på 883 Iron.
På forhånd takk! :-)
Forskjellen på HD 883 Custom (2003) og HD 883 Iron (2012)
- Bjerknez
- Innlegg: 24579
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Forskjellen på HD 883 Custom (2003) og HD 883 Iron (2012
Hvis du synes motor og prestasjoner er viktig så ta en titt på den argeste konkurrenten til 883. Nemmelig Yamaha XV 950 R.
Denne er vesentlig kjappere enn 883 i frasparket og jeg vil tro den koster mindre også(?)
Men er du ute etter en Harley fordi det er Harley, så hjelper jo dette rådet ikke så mye
Lykke til med valget, uansett hva det skulle bli
Denne er vesentlig kjappere enn 883 i frasparket og jeg vil tro den koster mindre også(?)
Men er du ute etter en Harley fordi det er Harley, så hjelper jo dette rådet ikke så mye

Lykke til med valget, uansett hva det skulle bli

- EBF
- Innlegg: 27
- Registrert: 31 mai 2014, 08:55
- Motorsykkelen din: Venter på Ducati Scrambler..
- Bosted: Oslo
Re: Forskjellen på HD 883 Custom (2003) og HD 883 Iron (2012
Hei,
Har sett på XV950R. Liker den godt og. Er ikke der at jeg må kjøpe Harley for å kjøpe Harley.
Godt mulig det blir en Triumph Bonneville eller Kawasaki W800 for den del.
Blir i allefall en sykkel med et klassisk design og oppreist sittestilling. :)
Har sett på XV950R. Liker den godt og. Er ikke der at jeg må kjøpe Harley for å kjøpe Harley.
Godt mulig det blir en Triumph Bonneville eller Kawasaki W800 for den del.
Blir i allefall en sykkel med et klassisk design og oppreist sittestilling. :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24579
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Forskjellen på HD 883 Custom (2003) og HD 883 Iron (2012
Er jo smak og behag dette så klart, men av de du nevner her ville jeg valgt XV950R med god margin. Ikke fordi jeg hater noen av de andre, men fordi jeg liker utseendet best, samt at jeg med stor sikkerhet tror at prestasjonene i Yamaha'en overgår de andre du nevner.EBF skrev:Hei,
Har sett på XV950R. Liker den godt og. Er ikke der at jeg må kjøpe Harley for å kjøpe Harley.
Godt mulig det blir en Triumph Bonneville eller Kawasaki W800 for den del.
Blir i allefall en sykkel med et klassisk design og oppreist sittestilling. :)
Harley'en og Yamaha'en er jo direkte konkurrenter og nermest identiske. De andre du nevner stiller mer i kategorien "cafe racere". Jeg tipper du sitter mer oppreist på Haleyen og Yamaha'en enn "cafe racerene". Men det blir litt synsing fra min side her nå altså...

-
- Innlegg: 96
- Registrert: 03 jan 2013, 19:55
- Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!
Re: Forskjellen på HD 883 Custom (2003) og HD 883 Iron (2012
Hvis valget hadde vært mitt så hadde jeg uten tvil valgt Triumph Bonneville! Og dette kommer fra en som selv har hatt 2stk Sportstere.
Sportster er både tøft og morro å kjøre, men litt kjedelig i lengden. Bonnevillen er en fin "allrounder". Skal ikke mer enn et par offroad dekk til så har du en tøff sykkel som du kan bruke til adventure. Bytt til et lavere styre så har du en cafe-racer som du kan leke deg med i svingene. Jeg har snakket med Classic Motorcycles og de hevdet at de fleste Bonneville-eiere beholder syklene sine i mange år. En bekjent av meg har faktisk hatt sin siden den var ny i 2002, og er like glad i den i dag som det han var for 10 år siden. Det sier jo litt!
For å svare deg på spørsmålet om forskjellen på 2003 og 2012 Sportster. Sett bort fra forskjell i utseende har 2012 modellen gummioppheng til motor (fra og med 2004), noe som gjør at 2012 modellen ikke vibrerer like mye som 2003 modellen. 2012 modellen har også trolig innsprøytningsmotor, hvor 2003 modellen har forgasser. Sikkert også noe forskjell i effekt, men sitter ikke med den infoen inni meg nå.
Sportster er både tøft og morro å kjøre, men litt kjedelig i lengden. Bonnevillen er en fin "allrounder". Skal ikke mer enn et par offroad dekk til så har du en tøff sykkel som du kan bruke til adventure. Bytt til et lavere styre så har du en cafe-racer som du kan leke deg med i svingene. Jeg har snakket med Classic Motorcycles og de hevdet at de fleste Bonneville-eiere beholder syklene sine i mange år. En bekjent av meg har faktisk hatt sin siden den var ny i 2002, og er like glad i den i dag som det han var for 10 år siden. Det sier jo litt!
For å svare deg på spørsmålet om forskjellen på 2003 og 2012 Sportster. Sett bort fra forskjell i utseende har 2012 modellen gummioppheng til motor (fra og med 2004), noe som gjør at 2012 modellen ikke vibrerer like mye som 2003 modellen. 2012 modellen har også trolig innsprøytningsmotor, hvor 2003 modellen har forgasser. Sikkert også noe forskjell i effekt, men sitter ikke med den infoen inni meg nå.
Re: Forskjellen på HD 883 Custom (2003) og HD 883 Iron (2012
Eventuelt gjøre som meg og vente på Ducati Scrambler som kommer til våren :) Kommer info om den høst 2014.
http://www.bike.no/nyheter/ducati-forha ... -scrambler" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my iPod touch using Tapatalk
http://www.bike.no/nyheter/ducati-forha ... -scrambler" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my iPod touch using Tapatalk
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Forskjellen på HD 883 Custom (2003) og HD 883 Iron (2012
Og en ting til å tenke på når det gjelder sportster iron i 2014 så fikk den både abs bremser og keyless-go
- EBF
- Innlegg: 27
- Registrert: 31 mai 2014, 08:55
- Motorsykkelen din: Venter på Ducati Scrambler..
- Bosted: Oslo
Re: Forskjellen på HD 883 Custom (2003) og HD 883 Iron (2012
Blir spenndene å se hva Ducati har funnet på ja
ABS er selvfølgelig en fordel. Hvordan fungere keyless-go på en mc?

ABS er selvfølgelig en fordel. Hvordan fungere keyless-go på en mc?
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Forskjellen på HD 883 Custom (2003) og HD 883 Iron (2012
I prinsippet la nøkkelen være i lomma, men du starter sykkelen. Vet flere her som har det. Jeg har prøvd det bare en gang, da jeg prøvde Multistradaen.EBF skrev:Hvordan fungere keyless-go på en mc?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Forskjellen på HD 883 Custom (2003) og HD 883 Iron (2012
Innsprøytning kom fra 2007 og jeg hadde glatt gått for det. Effekt er lik. Begge er greie sykler med FLUSST av muligheter for å modifisere både motor og det estetiske.... :-) Er ikke vanskelig å dobble effekt og kjøpe seg til fant på ulikt tilbehør/ombygging. Disse mulighetene pluss lyden gjør at Harley skiller seg ut i forhold til de fleste andre....superduper skrev: For å svare deg på spørsmålet om forskjellen på 2003 og 2012 Sportster. Sett bort fra forskjell i utseende har 2012 modellen gummioppheng til motor (fra og med 2004), noe som gjør at 2012 modellen ikke vibrerer like mye som 2003 modellen. 2012 modellen har også trolig innsprøytningsmotor, hvor 2003 modellen har forgasser. Sikkert også noe forskjell i effekt, men sitter ikke med den infoen inni meg nå.
2007 Suzuki GSX 1400
2008 Harley Davidson XLC 883/1200
2008 Harley Davidson XLC 883/1200
Re: Forskjellen på HD 883 Custom (2003) og HD 883 Iron (2012
De å kjøpe ekstrautstyr og personalisere sykkelen er noe av det som gjør HD litt spesiell. Har selv hatt en Sportster Nightster og kan nesten garantere at du vil like en HD Iron. Kjøp en som er nyere enn 2004. Vibreringen er vesentlig bedret ift fastboltet motor :-)å Iron er faktisk en av de tøffeste motorsyklene jeg vet om, og kvaliteten er like god som på andre tilsvarende sykler, om du kjøper fra 2004 og oppover.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules