Det ble så fint vær i ettermiddag, at jeg måtte ta og lufte Neil. Vi tok en "Totenrunde" med varierende grad av nedbrekk i svingene. Ikke så voldsomme greier, for bakdekket er ferskt!.
Ja, for han er da ikke født i går? Det må'n være for at han skal være fersk.
Tok å lufta Velte-petter i dag i solskinnet. Det ble en sånn "Totenrunde" i dag også, men i litt "friskere driv" enn med Neil. Utrolig hva litt "pulver" under tanken gjør med en lettlurt sjel. Har liksom litt lettere for tøye fartsgrensa med 100+ hk enn med 54. Men en ting som er noe dritt med sensommeren er alle insektene i lufta. Visiret og hjelmen lignet nesten en piasavakost etter turen. Bare bein og vinger.
Har ikke gjort unna borgerplikta enda jeg, men skal antagelig gjøre det på valgdagen.
I dag ble søndagsturen lagt til Rv. 33 til Dokka. Derfra ble det 250 over Vingromsåsen til Vingrom. Og gamle Rv. 4 fra Vingrom til Mjøsbrua, med iinlagt matpause på Biri og Vertshuset V-E6. Medisterkakene smakte fortreffelig. Fra Mjøsbrua bar det Rv. 4 og Rv.33 hjem igjen. Jeg så ikke så mange syklene på runden til tross for fint vær og ypperlig vei.
Antagelig?
Er så mange som har meninger om mangt, men du verden så mange av de som har sterke meninger hjemme ved kjøkkenbordet som ikke tar borgerplikten alvorlig
Du må da synes det du selv vil, skal da ikke nekte deg å stemme på sofademokratene.
Men det hadde jo vært utrolig kult om alle stemte blankt, og med en oppmøteprosent på 90 - 95 %
Til tross for en litt lei vind og spredte grå skyer, tok jeg Velte-petter en søndagstur. Turen ble lagt sørover Rv.33 til Minnesund. På Skreia møtte jeg en kortesje på 20-30 sykler av forskjellig årgang og merke. De skulle tydeligvis kjøre Skreien-Lensbygda, for de svingte opp på Åsgårdshjørnet. Vel framme på Minnesund tok jeg gamle E-6 videre sørover til Nebbenes hvor jeg inntok middagen. Der snudde jeg og fulgte 180 til Hurdal Torg og videre opp Skrukkelia til Lygna. Jeg møtte to flokker med frittgående biffprodusenter på turen i dag. En på østsiden av Hurdalsjøen og en i Skrukkelia, det ble jo litt heft av det. De dyra har jo ikke vett til å flytte seg ut av veien når det kommer noen. Eneste trøsta er at de er reddere for motorsykler enn biler så det er lettere å komme forbi dem. Vel oppe på Lygna ble det å følge Rv.4 til Mjørlund hvor jeg svingte inn på 244 gjennom Kolbu til Lena. Det er ikke lange turen, men det er for det aller meste svingete og derfor morsom vei.
Kjørte samme runden i dag, som sist søndag. Lena-Eidsvoll-Hurdal-Skrukkelia-Lygna-Kolbu-Lena. Litt kjøligere i lufta i dag, så jeg iførte meg skinnbukse i stedet for dongeri. Dongerien er beregnet på bruk i sommerlige temperaturer. Ellers var det lite sykler å se i dag, til tross for alldeles nydelig solskinn. Ja, jeg brukte Velte-petter i dag også.