Olstad Camping i Gausdal, AVLYST
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Olstad Camping i Gausdal, AVLYST
Bjerknez og jeg har latt en liten ide fått gro på pm noen dager, og har kommet til at vi har lyst til å treffes en gang til i høst.
Utgangspunktet vårt har vært å møtes et sted midt mellom Fredrikstad og Molde. I følge Google maps er Mageli Camping på Tretten nord for Lillehammer omtrent midt i mellom.
Men hvorfor ikke legge dette ut i forumet og invitere flere til et uformelt MCsiden-høsttreff?
Vi har fulgt den fantastiske pre-høstturen de siste ukene, men mange hadde ikke anledning til å bli med der. Mange har heller ikke lyst til å kjøre 180 mil på tre dager i tillegg til reise til/fra hjemsted.
Dette blir et litt annet konsept som kan passe for flere. Tanken er en trivelig lørdagskveld, et møtested for den gode praten, evt. prøvesmaking av hverandres edle brune dråper (jfr. en annen tråd om Whiskey og Cognac) uten at det utarter seg til et fylleslag med påfølgende utkasting av campingplassen på nattestid. God Norsk Folkeskikk ligger til grunn, og vi skal på ingen måte sverte dette forums gode rykte!
Slik kan flere slå seg sammen, kjøre fellestur i fritt valgt rute med målet Mageli Camping lørdag ettermiddag.
Jeg kommer sannsynligvis også til å ha med min bedre halvdel på baksetet på denne for meg antakelig siste litt lengre tur i år. Slik hadde det vært kjekt om flere også gjør det samme.
Foreløpig er ingenting spikret, kun løse tanker der også værmeldingen spiller en vesentlig rolle.
Er det flere som har lyst å bli med?
Mageli Camping ble uaktuelt, grunnet nærmest fullbooket av middelaldrende menn i sykkelshorts som har kommet fra alle kanter av landet for å sykle trøsykkel i kø over fjellet mellom Rena og Lillehammer denne helga. Vi flytter over elva, et stykke nærmere Helvete og ender opp i http://www.gausdal.com/index.php?name=c ... mping.html
Utgangspunktet vårt har vært å møtes et sted midt mellom Fredrikstad og Molde. I følge Google maps er Mageli Camping på Tretten nord for Lillehammer omtrent midt i mellom.
Men hvorfor ikke legge dette ut i forumet og invitere flere til et uformelt MCsiden-høsttreff?
Vi har fulgt den fantastiske pre-høstturen de siste ukene, men mange hadde ikke anledning til å bli med der. Mange har heller ikke lyst til å kjøre 180 mil på tre dager i tillegg til reise til/fra hjemsted.
Dette blir et litt annet konsept som kan passe for flere. Tanken er en trivelig lørdagskveld, et møtested for den gode praten, evt. prøvesmaking av hverandres edle brune dråper (jfr. en annen tråd om Whiskey og Cognac) uten at det utarter seg til et fylleslag med påfølgende utkasting av campingplassen på nattestid. God Norsk Folkeskikk ligger til grunn, og vi skal på ingen måte sverte dette forums gode rykte!
Slik kan flere slå seg sammen, kjøre fellestur i fritt valgt rute med målet Mageli Camping lørdag ettermiddag.
Jeg kommer sannsynligvis også til å ha med min bedre halvdel på baksetet på denne for meg antakelig siste litt lengre tur i år. Slik hadde det vært kjekt om flere også gjør det samme.
Foreløpig er ingenting spikret, kun løse tanker der også værmeldingen spiller en vesentlig rolle.
Mageli Camping ble uaktuelt, grunnet nærmest fullbooket av middelaldrende menn i sykkelshorts som har kommet fra alle kanter av landet for å sykle trøsykkel i kø over fjellet mellom Rena og Lillehammer denne helga. Vi flytter over elva, et stykke nærmere Helvete og ender opp i http://www.gausdal.com/index.php?name=c ... mping.html
Sist redigert av kjellv den 28 aug 2014, 19:30, redigert 3 ganger totalt.
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Re: Mageli Camping på Tretten 30-31.08-14
kjellv skrev:Bjerknez og jeg har latt en liten ide fått gro på pm noen dager, og har kommet til at vi har lyst til å treffes en gang til i høst.
Kan ikke sitte å se deg "sverte" rammene rundt PreHøstTuren,
helt uten å kommentere

PreHøstTuren er vel på ca 120 mil, hvor dag 1 og 5 er tenkt som reise dager til/fra Otta.
Dette gir vel ca 40 mil om dagen de tre dagene turen varer, å er slett ingen maraton

Bortsett fra at dette krever to fridager fra jobb,
er det noe som absolutt burde passe for de fleste

Men tilbake til "Turen" deres. Det høres veldig hyggelig ut, og jeg kommer garrantert
til å følge tråden med interesse, så får vi se om man finner plass til å slenge seg på

De siste to sessongene har det vært merkbart øket aktivitet med slike utflukter/turer,
å det har gjort forumet til en helt annen plass en det var tidligere.
I tillegg til det "gamle miljøet" har medlemmer som Kawagutten, Plumber og Bjerksnes å garrantert noen jeg har glemt, gjort en kjempejobb for tur-fellesskapet på Siden

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Bra du retter meg ojda. Jeg har nok misforstått ettellerannet i tråden om pre-høstturen. Men det betyr jo at dagsetappene er innenfor noe de fleste kan henge med på
Ja, jeg er klar over at mange slike småtreff skjer, det har jeg sett. Det er bare at de fleste brukere av forumet er lokalisert med hjemmeadresse innenfor la oss si 20-30 mil fra Oslo, og slike treff skjer gjerne i passende avstander med utgangspunkt i nevnte område. Slike hyggelige evenement får f.eks ikke jeg anledning til å delta i, avstanden blir for lang for ei helg.
Det er etterhvert svært mange brukere i forumet jeg føler jeg har blitt litt kjent med, og som jeg setter stor pris på. For meg hadde det vært svært kjekt og møtt dere i virkeligheten også.

Ja, jeg er klar over at mange slike småtreff skjer, det har jeg sett. Det er bare at de fleste brukere av forumet er lokalisert med hjemmeadresse innenfor la oss si 20-30 mil fra Oslo, og slike treff skjer gjerne i passende avstander med utgangspunkt i nevnte område. Slike hyggelige evenement får f.eks ikke jeg anledning til å delta i, avstanden blir for lang for ei helg.
Det er etterhvert svært mange brukere i forumet jeg føler jeg har blitt litt kjent med, og som jeg setter stor pris på. For meg hadde det vært svært kjekt og møtt dere i virkeligheten også.
- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Hvis det finnes hytte på denne camping kan det godt tenkes jeg og en flaske kommer på visit
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Hytter finnes i mange kategorier hakhap, jeg vil heller ikke satse på telt! Høysesongen er også over, så prisene på hytter er redusert nå. http://www.magelicamping.no/hakhap skrev:Hvis det finnes hytte på denne camping kan det godt tenkes jeg og en flaske kommer på visit
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Været ser bra ut foreløpig og holder det seg, så er jeg garantert med:)
Men jeg kjører tiiidlig lørdag morgen fra Fredrikstad. Muligens sammens med Cutless, hvis han klarer lappen i morgen og hvis han får mulighet
Men jeg kjører tiiidlig lørdag morgen fra Fredrikstad. Muligens sammens med Cutless, hvis han klarer lappen i morgen og hvis han får mulighet

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Selvfølgelig klarer Cutless lappen, skulle bare mangle!Bjerknez skrev:Været ser bra ut foreløpig og holder det seg, så er jeg garantert med:)
Jeg og min kjære kjører sørover på fredag vi, og tar inn på Mageli. Møter dere i Lillehammer kanskje?
- Bjerknez
- Kontakt:
Det hadde jo vert hyggelig :)kjellv skrev:Selvfølgelig klarer Cutless lappen, skulle bare mangle!Bjerknez skrev:Været ser bra ut foreløpig og holder det seg, så er jeg garantert med:)
Jeg og min kjære kjører sørover på fredag vi, og tar inn på Mageli. Møter dere i Lillehammer kanskje?
Men hvordan gjør vi med hytter? Skal vi ha egne små hytter eller snakker vi en stor felleshytte etc? Lurer bare på hva jeg bør bestille. :)
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Dette kunne jeg absolutt tenkt meg å være med på
!
Meeeen... må i konfirmasjon på søndag
.
Hyggeligå møte familie, selvfølgelig. Og det gleder vi oss til. Ingen tvil om det.
Men så er det jo slik at man er kommet godt over halvveis i MC-sesongen og vil benytte alle anledninger man har til tur & treff.
Mye skjer siste helga i august: Trtollrally i Fyresdal, Guzzi-treff på Vindfjelltunet og Mageli-treffet i regi av kjellv og Bjerknez
Uaktuelt (dessverre...
Ser ut til å bli bra vær i Lillehammer-traktene. Overkommelig avstand fra her vi bor...
Passe lang tur som kjerringa kanskje også vil bli med på...
Så vi får se... Kanskje det blir en Mageli-tur på lørran :-) .

Meeeen... må i konfirmasjon på søndag

Hyggeligå møte familie, selvfølgelig. Og det gleder vi oss til. Ingen tvil om det.
Men så er det jo slik at man er kommet godt over halvveis i MC-sesongen og vil benytte alle anledninger man har til tur & treff.
Mye skjer siste helga i august: Trtollrally i Fyresdal, Guzzi-treff på Vindfjelltunet og Mageli-treffet i regi av kjellv og Bjerknez

Uaktuelt (dessverre...

Ser ut til å bli bra vær i Lillehammer-traktene. Overkommelig avstand fra her vi bor...
Passe lang tur som kjerringa kanskje også vil bli med på...

Så vi får se... Kanskje det blir en Mageli-tur på lørran :-) .

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Dette var innmari klønete...
Når jeg nå prøver å bestille hytte på Mageli viser det seg at akkurat denne helga kryr det av syklister i Lillehammerområdet. Akkurat denne helga har disse landeveiens parasitter planlagt å samle seg akkurat her, for så å sykle i kø over fjellet mellom Rena og Lillehammer.
På Mageli er det bare de mindre hyttene igjen. Greit nok det, selv om jeg egentlig hadde lyst på ei litt større. Men gidder vi å menge oss blant syklister som har som eneste mål å sykle over fjellet akkurat denne helga...?
Når jeg nå prøver å bestille hytte på Mageli viser det seg at akkurat denne helga kryr det av syklister i Lillehammerområdet. Akkurat denne helga har disse landeveiens parasitter planlagt å samle seg akkurat her, for så å sykle i kø over fjellet mellom Rena og Lillehammer.
På Mageli er det bare de mindre hyttene igjen. Greit nok det, selv om jeg egentlig hadde lyst på ei litt større. Men gidder vi å menge oss blant syklister som har som eneste mål å sykle over fjellet akkurat denne helga...?
- Bjerknez
- Kontakt:
Hva med en campingplass nermere Tretten?
Eller kanskje Lillehammer?
Om det blir noen mil fra og til bryr ikke meg vertfall...
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Jeg ringte og snakka med Mageli, og det var de som fortalte meg dette. De mente det ble verre jo nærmere Lillehammer man kom. Sjekker litt lenger nord, Ringebu-Vinstra...Bjerknez skrev:Hva med en campingplass nermere Tretten?
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ingen campingplass, men større og mindre rom til rimelige priser. I hvert fall for et par-tre år siden da jeg overnattet der sist:
http://www.birkebeineren.no/no/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.birkebeineren.no/no/" onclick="window.open(this.href);return false;

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Kontakt:
Hva med at hver og en av oss leier et hotellrom på Rondane?
Flott natur og fine mc veier er det også...
Rondane.com
Eller hva med Beitostølen?
Ligger ganske i midten det også...
Flott natur og fine mc veier er det også...
Rondane.com
Eller hva med Beitostølen?
Ligger ganske i midten det også...
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Jeg har nå ringt rundt til en god del campingplasser mens jeg ser det har kommet inn flere forslag. Jeg har endt opp med Olstad Camping i Vestre Gausdal. Der var det flere ledige hytter, rimelige og virker greit.
Skulle vi ryke uklar og be hverandre dra til Helvete, så er det faktisk bare en halvtime unna...
Ring 976 61 965 og snakk med en hyggelig eldre kar. Jeg har bestilt!
Skulle vi ryke uklar og be hverandre dra til Helvete, så er det faktisk bare en halvtime unna...
Ring 976 61 965 og snakk med en hyggelig eldre kar. Jeg har bestilt!