Flanker skrev:Bjerknez skrev:Den foreløpige værmeldingen ser desverre ikke veldig bra ut...
Smia MC kjører på høsttur i dag, og værmeldingen har jeg gitt opp å sjekke. Den varierer helt vilt, og meteorologene har store problemer om dagen siden det er så ustabilt. I det ene øyeblikket er påstår de oppholdsvær, 3t. senere melder de regn og torden. Og sånn har det variert i flere dager nå.
Personlig driter jeg i værmeldinga når det er så ustabilt. Er bedre å bare kjøre, og heller snu eller ta en alternativ rute basert på det man møter underveis.
Den siste tiden har jeg blitt overrasket to ganger når dte gjelder været i forhold til hva som var meldt. Begge gangene var veldig ubehagelige da det var massive nedbørsmengder som kom, ved siden av lyn og torden. Den siste gangen hadde jeg med meg madammen og for å si det sån, så tror jeg nok hun er mer skeptisk til neste tur.
Når jeg skal ut på tur for kosen sin skyld, så legger jeg ikke av gårde når det er meldt regn i alle byer/tettbebygde strøk jeg passerer på turen. Da tar jeg heller en tilsvarende tur i nærområdet slik at jeg ikke har så veldig lang vei hjem.
Jeg synes det er deilig å dra på MC turer, og selv om jeg ikke har hatt MC lappen mer enn 3 måneder, så føler jeg at jeg er ferdig med "må-kjøre-alltid-uansett-vær"-tiden. Jeg har som sagt fortsatt stor glede av å dra på mc turer, men jeg velger turene mine mer med omhu