Tur til gaustadtoppen førtkommende lørdag-søndag ?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Re: Tur til gaustadtoppen førtkommende lørdag-søndag ?

Legg inn av Flanker »

Bjerknez skrev:Den foreløpige værmeldingen ser desverre ikke veldig bra ut...
Smia MC kjører på høsttur i dag, og værmeldingen har jeg gitt opp å sjekke. Den varierer helt vilt, og meteorologene har store problemer om dagen siden det er så ustabilt. I det ene øyeblikket er påstår de oppholdsvær, 3t. senere melder de regn og torden. Og sånn har det variert i flere dager nå.

Personlig driter jeg i værmeldinga når det er så ustabilt. Er bedre å bare kjøre, og heller snu eller ta en alternativ rute basert på det man møter underveis.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Flanker skrev:
Bjerknez skrev:Den foreløpige værmeldingen ser desverre ikke veldig bra ut...
Smia MC kjører på høsttur i dag, og værmeldingen har jeg gitt opp å sjekke. Den varierer helt vilt, og meteorologene har store problemer om dagen siden det er så ustabilt. I det ene øyeblikket er påstår de oppholdsvær, 3t. senere melder de regn og torden. Og sånn har det variert i flere dager nå.

Personlig driter jeg i værmeldinga når det er så ustabilt. Er bedre å bare kjøre, og heller snu eller ta en alternativ rute basert på det man møter underveis.
Den siste tiden har jeg blitt overrasket to ganger når dte gjelder været i forhold til hva som var meldt. Begge gangene var veldig ubehagelige da det var massive nedbørsmengder som kom, ved siden av lyn og torden. Den siste gangen hadde jeg med meg madammen og for å si det sån, så tror jeg nok hun er mer skeptisk til neste tur.

Når jeg skal ut på tur for kosen sin skyld, så legger jeg ikke av gårde når det er meldt regn i alle byer/tettbebygde strøk jeg passerer på turen. Da tar jeg heller en tilsvarende tur i nærområdet slik at jeg ikke har så veldig lang vei hjem.

Jeg synes det er deilig å dra på MC turer, og selv om jeg ikke har hatt MC lappen mer enn 3 måneder, så føler jeg at jeg er ferdig med "må-kjøre-alltid-uansett-vær"-tiden. Jeg har som sagt fortsatt stor glede av å dra på mc turer, men jeg velger turene mine mer med omhu :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Ja nå har jeg sett på været og det er meldt både kaldt og regnvær så da tror jeg nokk at jeg heller får ha det tilgode en annen gang. Mulig mulighetene for en slik tur ikke byr seg før neste sommer igjen men ingen får styrt vær og vind.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Ja været ser ikke lovende ut desverre. Men året har mange flotte kjøredager igjen :)

Neste helg kan vi vel prøve?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Var kjølig, tåkete og vått fra Tuddal til Rjukan idag...
Tror nok Gaustatoppen er best i finvær, ja...
Men området har sin egen sjarme likevel i dårlig vær, slik det var i ettermiddag.

Toven

Legg inn av Toven »

Har titta innom tråden og melder min interesse om tur ved finere vær :-)

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Bjerknez skrev:Ja været ser ikke lovende ut desverre. Men året har mange flotte kjøredager igjen :)

Joda vi kan jo se an været og eventuelt prøve en annen helg utover ja. Noe av turgleden blir borte for min del med kulde og regn da kan jeg heller finne andre ting å drive med. Også er det en ti g til at de orginale dekke. Til sykkelen min er like harde som stein så ved litt pådrag ut av sving når det er vått så slipper dem fort ordentlig skummelt...

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Re: Sv: Tur til gaustadtoppen førtkommende lørdag-søndag ?

Legg inn av SuperMorten »

Carpa skrev:Trudde dere skulle på topptur jeg nå :oops: Litt ute av modus om dagen skjønner jeg...
Eneste toppturen du hører om her er Dalsnibba.. :prop: :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JRO
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013

Legg inn av JRO »

freddy123 skrev:
Bjerknez skrev:Ja været ser ikke lovende ut desverre. Men året har mange flotte kjøredager igjen :)

Joda vi kan jo se an været og eventuelt prøve en annen helg utover ja. Noe av turgleden blir borte for min del med kulde og regn da kan jeg heller finne andre ting å drive med. Også er det en ti g til at de orginale dekke. Til sykkelen min er like harde som stein så ved litt pådrag ut av sving når det er vått så slipper dem fort ordentlig skummelt...
OK, da forventer jeg ikke noe kaffebesøk i morgen?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Nei tror vi får droppe denne gangen og heller prøve igjen til neste helg , fint vær er viktig for en fin tur.

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Tok sjansen jeg, var ikke så ille. En heidundrande skur med torden, hagl og rett bortover regn etter Kongsberg. Etter det var det fint vær.

Bilde

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Næmmen se der ja så ikke så gæli ut det der, jaja får håpe det blir flere muligheter iløpet av sesongen :)

Brukeravatar
JRO
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013

Legg inn av JRO »

Dro på tur i går jeg også, dro nedover i Østfold til Halden. Ble litt over 40 mil, uten noe regn. Nå har jeg pakket og er klar for en USA tur, er hjemme igjen fredag. :vs
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Svar