En tigger satt på Aker Brygge,lykkens plass..
--Flytt deg,jeg går ikke av veien for en narr,sa en passerende..
--Det gjør jeg,sa tiggeren og flyttet seg...
Kari-Kari sto i dusjen, plutselig kom det en fremmed mann inn. Men Kari-Kari bare lo, for ho visste at det ikke var nok shampo til begge to.
________
Kari-Kari dissa og mora fortalte hun at hun ikke måtte disse så høyt. Folk kunne se trusen hennes. Men Kari-Kari bare lo, for hun visste at hun ikke hadde truse på seg.
________
Kari-Kari var på telttur. Midt på natta kom det en mann inn i teltet hennes. Men Kari-Kari bare lo, for hun visste at det ikke var et tomannstelt.
________
Kari-Kari gikk tur i skogen, så kom en ekkel mann og ba henne ta av seg alle klærne. Men Kari-Kari bare lo for hun visste at det ikke var leggetid ennå.
________
Kari-Kari var på kino og hadde kjøpt seg stor bøtte med popkorn. Denne satte hun på fanget. Ved siden av henne satt en stor og ekkel mann. Kari-Kari tenkte at han ville prøve å ta
pokorn under forestillingen, derfor satte Kari-Kari pokorn-bøtta på gulvet. Under forestillingen begynte mannen å ta grafse henne i skrittet, men det brydde Kari-Kari seg ikke noe om fordi det var ikke der pokornet var!
Hørt bak meg da jeg jobbet som instruktør på NSB og gruppen jeg var intruktør for og jeg hadde gått litt ut og inn og opp og ned av en del togvogner får å krysse sporene, der trinnene til tider kan være ganske høye:
"Fy faan, vi skræver så høyt på detta kurset at rasshølet ser ut som et åttetall...!".
:)
Eller da verksmesteren for diesel avdelingen skulle forklare for meg hvor jævlig møkkete den gamle lok stallen han hadde jobbet i før var:
"Du ble møkkete bare du ringte til folk som jobbet inni den lok stallen..."
Angrer noen ganger på at jeg ikke skrev ned alt det utrolige som ble ytret og/eller gjort av arbeids kolleger (meg selv inkludert) i løpet av de 21 årene jeg jobbet på "banen"... Var flere ganger nær ved å le meg bevisstløs av alt det gærne arbeidkolleger sa og gjorde der...... Var grov, men dønn ærlig humor og nok stoff og gærne påfunn til å fylle en hel bok... Hender jeg går å flirer enda når jeg kommer på noen av hendelsene, herregud for en gjeng gærninger... :)
En gutt spurte læreren om han visste likheten mellom en bil,en båtkaptein og en utedo.
--Tja,sa læreren,bilen og båtkapteinen går jo på dekk......Men utedoen den....?
Den driter vi i,sa gutten,,,
Takk for fine bidrag,tar en liten vits selv også..selv om det antakelig er svært få som leser den :
En liten gutt satt på stuegulvet og lekte med toget sitt,og mora hans hørte at han stadig sa : Store kukker foran og små kukker bak...
-Det må da gå an å leke tog uten alle disse stygge ordene...
Etter ei stund hørte hun gutten annonsere neste avgang slik :---Store gutter foran og små gutter bak..........og hadde det ikke vært for den fitta på kjøkkenet hadde vi ikke vært fem minutter forsinket ...
Her er en sann historie til, fra mine første måneder som ansatt på NSB. (Får skrive dem ned mens jeg husker dem :) )
En kollega og jeg sto på skifte tomta med utsikt mot en vei og kommenterte noen fine kvinnfolk som gikk på den veien i temmelig klare ordelag da en annen kollega, en som begynte i NSB litt etter meg og som kollegaen jeg sto sammen med aldri hadde møtt, kom gående mens vi var mitt i regla om romper, pupper og... vel, dere skjønner tegninga.... Denne kollegaen stammer en del, spesielt når han blir ivrig, så han begynner å hakke og pruste og stamme som han vanligvis gjorde før han fikk sagt det han skulle si hvorpå min andre kollega lente seg frem med et vennlig smil og spurte: "Si meg en ting, værer du [sensurert] du eller?".
Jeg vet det er stygt å le av slike som stammer, men der og da klarte jeg bare ikke å la være, den var så midt på kornet at jeg holdt på å dø av latter der jeg sto og klarte ikke å forklare min kollega at han min nyankommende kollega stammet, han været ikke [sensurert], før det hadde gått flere minutter :)
En kar ble for mange år siden sykmeldt og satt i den såkalte "gesellparken" og drakk øl.Legen hans hadde vindu fra kontoret sitt til denne samlingsplassen,og da han fikk se ham åpnethan vinduet og ropte "Klarer du sitte der og drikke i denne kulda klarer du å jobbe også...du kan begynne igjen i morgen tidlig..."