Litt mer info om problemet:
Når høyre lysbryter står på park, kan jeg kjøre sykkel til batteri er tomt å det er ganske mange timer.
Når høyre lysbryter står på vanlig lys, kan jeg kjøre noen få minutter før sykkel stopper.
Om jeg slår av lysbryter, så blir instrumentpanel mørkt og sykkel stopper.
Samme problem med Yuasa blybatteri som med Biltema gelebatteri.
Yuasa batteri er nytt, stator er ny og rele til styring av strøm er ny.
Høyre lysbryter er byttet med en brukt bryter, men ingen forskjell.
På torsdag satte jeg en 2,7 aH lader på batteri mens alle kabler var koblet til (sto til lading i 20 timer med ofte kontroll), jeg fikk ikke ladet batteriet slik at lader gikk fra rød og til gul eller grønn.
Tok ut batteri og ladet det i 19 timer med samme resultat.
Det kan være at den laderen er ødelagt og lager litt forvirrende problemer for meg!
Broren min har litt mer utstyr enn meg, så jeg tok med begge batteriene til han.
Vi sto der en times tid å pratet, sjekket Yuasa batteriet innimellom og lot Ctek lader få lov til å lade gele batteri uten at vi tok av lader for å sjekke.
Det vi så når vi tok av klemmene til Yuasa batteriet, er at det gikk ned fra 12,68 volt og ned til 11,72 i løpet av få sekunder, det er ganske mye fall på så kort tid.
Vet ikke om dette med Yuasa batteriet, som tross alt kun er 1 måned gammelt, har noe å si, men jeg legger ved den informasjonen like vel.
Har tatt av sal, side deksler og tank for å sjekke alt av kabler, kontakter og sikringer, det var noe irr som jeg har pusset på og fått bedre kontakt på, men ikke som var til noe hjelp.
Forrige eier, som forøvrig er en meget god kamerat av meg, har loddet på tenningslås, men jeg kan ikke skjønne at problemet kan ligge der?
Bryter som tross alt indikerer feil, er byttet ut med maken bryter med akkurat samme feil.
Er litt rådløs på hva jeg skal finne på som neste trekk

Er det noen som har oppelvd lignende problem eller som kan tenke seg hva som er galt?
Takker for all hjelp.