mopeden fusker

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Mikkel0811
Motorsykkelen din: Aprilia

mopeden fusker

Legg inn av Mikkel0811 »

hei folkens! håper dere kan hjelpe meg litt her... mopeden min starter fint, men når jeg har kjører i ca 10 minutter så stopper den plutselig :S. Idag skjedde dette rett etter jeg hadde kjørt fort over en fartsdump, og da ville den ikke starte etter flere forsøk.. jeg måtte da vente i 5-7 minutter og da startet den plutselig;S kan dette ha noe på jording eller bensin å gjøre? eller har dere noen andre tips?

Brukeravatar
Rune75
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: mopeden fusker

Legg inn av Rune75 »

Åssen moped ?

Anaxim
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02

Legg inn av Anaxim »

Høres ut som Jawa i gamle dager! Symptomet tyder på sota/tilkoksa plugg. Prøv en plugg med litt høyere varmetall.
Ellers regner jeg med at drivstoffilteret er reint og at den får bensin (tankventilasjon...har mopeden det?)

Brukeravatar
Rune75
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Rune75 »

Anaxim skrev:Høres ut som Jawa i gamle dager! Symptomet tyder på sota/tilkoksa plugg. Prøv en plugg med litt høyere varmetall.
En liten kommentar der. Hvis pluggen soter til pga feil varmetall så er det i tilfelle fordi varmetallet er for høyt. Det må da byttes til en plugg med lavere (varmere) tall.

Mikkel0811

Legg inn av Mikkel0811 »

Jeg skal prøve å få sjekket pluggen. Virker bare litt rart at den dæver med en gang jeg kjører over en fartsdumpe.. Er det milig å justere blandinsskruen slik at den ikke blir for varm?

Mikkel0811

Legg inn av Mikkel0811 »

jeg tok ut tennpluggen og den så veldig mørk ut;S kan dette skyldes for mye bensin? og er det mulig å justere det

Mikkel0811

Legg inn av Mikkel0811 »

Forresten jeg tok ut tennpluggen uten verktøy, den virket veldig løs..

Anaxim
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02

Legg inn av Anaxim »

Ja, at du kunne skru ut pluggen med bare hendene virker pussig. Gjetter på at det blir bra når du resnser den og skrur den (passe!) hardt på plass. Ellers må jeg beklage det med høyere varmetall. Det skal selvfølgelig være lavere varmetall.

Svar