Lurer litt på om clutchen på en Suzuki Bandit 600 fra '99 begynner å nærme seg clutch bytte. Den har 47000 km bak seg.
Justeringen på hendelen er skrudd helt ut. Om jeg starter motoren med 1. gir lagt inn og clutch hendelen inne, så gjør sykkelen et lite hopp fremover. Clutchen tar også litt langt ute på hendelen.
Er det på tide å bestille lameller, pakning og olje?
Barmo
På tide å bytte clutch?
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: På tide å bytte clutch?
Wire-clutch? Da har den sannsynligvis en justering der den går inn i selve clutch/girkassa også. Ville sett på det først. 47000 km. er vel ingen distanse på en clutch.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: På tide å bytte clutch?
Kan også bli bedre hvis du bytter olje. Motul 5100 er svært bra der. Selges av de fleste Honda-forhandlere.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 12
- Registrert: 22 aug 2014, 23:55
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit GSF600 S 1999
- Bosted: Oslo
Re: På tide å bytte clutch?
Wire clutch ja. En liten runde med Haynes så fant jeg hva som kunne justeres. Slakket kabelen og justerte i samme slengen utløser mekanismen. Nå tok den på et bedre sted og føltes bedre ut.
Honda blod i en Suzuki? Skal ha det i bakhodet til våren, men da må etiketten bort før jeg fyller på.
Barmo
Honda blod i en Suzuki? Skal ha det i bakhodet til våren, men da må etiketten bort før jeg fyller på.
Barmo
Suzuki GSF 600 S 1999
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: På tide å bytte clutch?
Er nok ikke Honda som eier Motul, men da de hadde masse kamproblemer med Honda's VF-serie, og så (og skjønte på spesifikasjonene hvorfor) at sykler som gikk på Motul 300V ikke fikk problemer, skaffet Kellox seg agenturet.Barmo skrev:Wire clutch ja. En liten runde med Haynes så fant jeg hva som kunne justeres. Slakket kabelen og justerte i samme slengen utløser mekanismen. Nå tok den på et bedre sted og føltes bedre ut.
Honda blod i en Suzuki? Skal ha det i bakhodet til våren, men da må etiketten bort før jeg fyller på.
Barmo
Har forresten erfaring med en GSX600F (samme motor som Bandit) som fikk kurert clutsjproblemer (sluring) da eieren byttet til Motul 5100 istedenfor et annet kjent merke (som begynner på P).
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.