Hadde årets siste langtur i helga. Etter ukesvis med konfirmasjonsforberedelser og påfølgende konf, var behovet stort for å komme seg ut litt.
Det meldte bra vær, og etter en kikk i treffkalenderen ble kursen satt mot sidevognstreffet i vinje i telemark tidlig lørdag morgen. Morinien maler avsted innover i landet, og mens jeg sitter i strålende solskinn i odda og har en liten rast, kan fruen hjemme melde om regnbyger. Videre over mot haukeli er det minimal trafikk og gode veier, de har asfastert mye siden jeg var denne veien sist og selv tunellene er ikke så ille å kjøre.

Så man slipper å leite etter tenna sine når man er kommet frem...
Vel fremme finner jeg en en rolig, idyllisk campingplass sentralt i Åmot med tømmerhytter spredt rundt omkring med ditto sykkler utenfor, så jeg kjører litt rundt mens folk kikker fælt på denne singelbaiken, og parkerer utenfor den største klynga med folk. "En sånn en har jeg prøvekjørt!" er det første jeg hører.
En kar med guzzi prøvde en slik på 70-tallet her i Norge hos en forhandler. Og jeg som ikke visste de hadde forhandler i Norge i det hele tatt...
Så dukker det opp en annen kar jeg synes jeg drar kjensel på, og har rett; Fidel.

Ikke med sidevogn han heller, men med fulladet videokamera. Så video fra treffet finner dere på hjemmesiden hans.
Kjenner jo ingen ellers så jeg blir sittende med en trivelig gjeng fra Sandefjord mc en stund før hele campen trekker ned til en samlings/grillplass, årsmøte i sidevognsklubben står for tur. Etter dette er det foringstid så de fleste trekker opp til hulene sine for å kokkelere litt. Og det er jo her fordelen med sidevogn kommer frem, når man ser hvor mye
utstyr de har plass til. Jeg derimot reserverte den lille plassen jeg hadde på baiken til flytende føde, så det ble hamburger på nærmeste bensinstasjon på meg.
Det artige med slike treff er jo at man kan gå rundt å kikke på forskjellige rariteter på 2 og 3 hjul, slenge seg ned og preike med folk man aldri har sett før, og surre rundt hele kvelden på det viset...
Det var ikke fullt så morsomt å våkne neste morgen og høre regnet på teltduken. Og vite at regndressen lå pent på plassen sin hjemme. Jammenihælvete, gislefoss har jo lovet pent vær!!
](./images/smilies/grrr.gif)
De fikk seg en god latter, de andre karene da de hørte det. "Hæ, en bergenser uten regnklær?"
Hva gjør man ikke for å glede andre...
Regnet ga seg ikke selv om jeg lå i stille bønn og ønsket det dit peppern gror, så det var bare å ause teltet ned i posen sin og komme seg hjemover. Og det var jo en god plan, for etter en halvtime var det slutt på regnet. Som jeg møtte igjen 2 timer hjemmefra....
Dett var Dett, nå blir det bare yamaha ut året. Morinien blir vasket og gjort klar for vinteren i neste uke tenker jeg, da er det fare for litt sol her vest!