Overnattingstur 6.-7.september?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Re: Overnattingstur 6.-7.september?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Følger intenst med på yr her og ser at værmeldingene ikke er like fantastiske nå som i går. Dette endrer seg fort og er helt avgjørende om jeg slenger meg med eller ikke ;-)
Last ned appen til http://pent.no/search/?q=forecast så har du værmeldingen for både yr og storm. Fasiten pleier å ligge omtrent midt mellom de to

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Får se litt på værmeldingen i morgen, men slik det ser ut på vær-radaren skal vi kjøre tørt mesteparten av lørdagen (så fremt vi ikke er fremme på kvelden).
Deretter blir det muligens en byge eller to på søndag, men rask opptørking etterhvert som vi vender nesa hjemover.

Jeg er ihvertfall innstillt på å ta sjansen om ikke værmeldingen snur drastisk i løpet av morgendagen.

I verste fall Bjerknez, så kan du jo slenge deg med til du synes været blir for vått før du evt snur. Jondalen og oppover er verdt en tur i seg selv synes jeg.

Brukeravatar
Epylypzon
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Kontakt:

Legg inn av Epylypzon »

Er det ikke den runda til Tommas dere skal kjøre?

Er da bare meldt noen småskurer.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Min mening om oppdatert værvarsel er at det ser LITT bedre ut, spesielt med tanke på hjemveien hvor det er meldt mindre regn, selv om det er grått stort sett hele veien. Det ser uansett ut til at det blir regn på Stegastein men teoretisk så slipper vi unna mye hvis vi starter tidlig. Jeg er vertfall villig til å evt. starte veldig tidlig fra Drammen og kan nermest kjøre fra Fredrikstat når som helst.

Skal vi ta sikte på og kjøre fra Drammen i 08:00 tiden hvis nåværende værmelding holder seg? Kan gjerne starte tidligere også for min del...

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Enda en oppdatering fra yr.no.

Dette ser ut til å bli ganske bra. Joda, vi får litt regn når vi nærmer oss Stegastein lørdag, men ellers så ser det ut til at vi slipper unna med litt gråvær og i verste fall noen byger.

Blir det ikke værre enn dette så er jeg klar for tur i morgen :thumleft

Så sant ikke neste oppdatering som skjer i kveld snur om alt...

Skal vi ta sikte på og møtes i Drammen kl. 08:00?
Evt. hvor i Drammen?
PS! Er ikke kjent i Drammen....

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Med forbehold om at de andre orker å starte tidlig, så foreslår jeg at vi to møtes på "Esso Amtmannsvingen Veiservice" i Lier kl 0800. Det er på veien fra Drøbak (eller Oslo), og relativt lett å finne på Google Maps. Adressen er Ringeriksveien 1, 3414 Lierstranda.

https://goo.gl/maps/A6VNK

Deretter setter vi kursen mot Kongsberg, og møter de enten på veien eller på Shell i Kongsberg ca klokka 0900.

Sender mobilnummer til dere andre på privaten, så har vi mulighet for litt direkte kommunikasjon om det trengs...

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Med forbehold om at de andre orker å starte tidlig, så foreslår jeg at vi to møtes på "Esso Amtmannsvingen Veiservice" i Lier kl 0800. Det er på veien fra Drøbak (eller Oslo), og relativt lett å finne på Google Maps. Adressen er Ringeriksveien 1, 3414 Lierstranda.

Deretter setter vi kursen mot Kongsberg, og møter de enten på veien eller på Shell i Kongsberg ca klokka 0900.

Sender mobilnummer til dere andre på privaten, så har vi mulighet for litt direkte kommunikasjon om det trengs...
Den er god! :thumleft

Da befinner jeg meg på Esso'n kl. 08:00 i morgen, hvis dem andre som skal være med får opp øya så tidlig :lol

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Argh. Jeg er så keen på å være med.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Argh. Jeg er så keen på å være med.
Sleng deg med da vel?

Regner med at vi blir til sammen 4stk. (inkludert poden til Busa Trond?) Det vil si at du får eget soverom. Er du raka fant, så skal jeg spandere overnattingen på deg. Hytten er allerede booket allikevel. Ta med deg matpakke etc. så koster ikke denne turen spesielt mye.

Rettelse:
Freddy123 blir kanskje med også?

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:
Tommas skrev:Med forbehold om at de andre orker å starte tidlig, så foreslår jeg at vi to møtes på "Esso Amtmannsvingen Veiservice" i Lier kl 0800. Det er på veien fra Drøbak (eller Oslo), og relativt lett å finne på Google Maps. Adressen er Ringeriksveien 1, 3414 Lierstranda.

Da befinner jeg meg på Esso'n kl. 08:00 i morgen, hvis dem andre som skal være med får opp øya så tidlig :lol

Ahhh :sover Akkurat der kjente jeg at all interesse for å sjekke om det var seng ledig forsvant :O
Synes plutselig veldig synd på de med "vannskrekk", når det er bedre å starte Lørdagen i 5-6-tia.
Enn å tåle litt regn på veien :-k God tur gutter :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Når kan jeg forvente å være tilbake i Larvik på søndagen da, eventuelt?

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Bjerknez skrev:

Ahhh :sover Akkurat der kjente jeg at all interesse for å sjekke om det var seng ledig forsvant :O
Synes plutselig veldig synd på de med "vannskrekk", når det er bedre å starte Lørdagen i 5-6-tia.
Enn å tåle litt regn på veien :-k God tur gutter :vs
Trenger ikke å synes synd på meg Ojda. Jeg er uansett et morgenmenneske og liker å stå opp tidlig for å kjøre sykkel.

Er uansett ikke jeg som bestemmer når vi skal dra, men å vente ut på formiddagen har jeg ikke spesielt lyst til. Men er uansett flertallet som bestemmer her, så får de resterende enten føye seg eller la vær og bli med. Er vel sån det må bli vel? :mk :vs

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Når kan jeg forvente å være tilbake i Larvik på søndagen da, eventuelt?
Kommer vel ann på når vi starter, men starter vi ganske tidlig, så er du vel hjemme på ettermiddagen en gang vil jeg tro. Er jo bare ca. 40 mil hjem fra Stegastein.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

I see, problemet mitt er nemlig at jeg begynner på jobb klokka 19:00, eventuelt kan det forskyves til 20:00 uten noen store problemer, men om jeg ikke rekker det blir det et problem :P

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Nædda, ikkeno klage det var ment som ;-)
Blei bare litt extremt for min smak, men nå har jeg da heller ikke
ytret ønske om å bli med tidligere. Så... denne forumist`s meninger
skal ikke vektlegges i denne sammenheng :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar