Tur til Stegastein - reiseblogg!
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Re: Tur til Stegastein - reiseblogg!
Tenkte på bildene jeg tok, og hva jeg skal gjøre med dem! Var vel bare det i siste posten til tommas at jeg så ginger ut da!
- mortenolb
Jeg ser forresten nå at jeg har vært kronidiot og klart å la kamera stå til å skyte i jpeg. Skjønner ikke hvorfor det ble bytta bort fra RAW engang.
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Nullredigert mobilbilde fra meg. Så det er nok slik du ser ut. Har du sjekket speilet ditt, kanskje det er noe feil med det 

- mortenolb
Jeg forbeholder meg retten til å si at Bjerknez sitt bilde av meg er mer virkelighetsnært! Jeg har dog en tendens til å se ut som alt mulig rart, og jævlig ut på håret i alle bilder som er tatt i minuttene etter jeg har hatt hjelm på hue!Tommas skrev:Nullredigert mobilbilde fra meg. Så det er nok slik du ser ut. Har du sjekket speilet ditt, kanskje det er noe feil med det

- Tommas
Tror du gjør lurt i å stole på bildene hans ja!
Løste greit hjelmsveis problematikken på fredag kveld, 1 mm kort sveis er ikke så plagsom
Løste greit hjelmsveis problematikken på fredag kveld, 1 mm kort sveis er ikke så plagsom

- mortenolb
Lurer på å stusse meg ned til noen mm jeg også, lenge siden sist!
Jeg har klart å få mye dårlig fokus og litt på jordet hvitbalanse, men jeg dumper alle bildene jeg følte ikke var helt fjerne her! Jeg er riktignok ikke så flink til å skrive, så jeg lar være. Ligger også noen mil bak Bjerknez på redigering(og ta bildene, for den saks skyld), men har prøvd å gå litt i samme gate.

Jeg har klart å få mye dårlig fokus og litt på jordet hvitbalanse, men jeg dumper alle bildene jeg følte ikke var helt fjerne her! Jeg er riktignok ikke så flink til å skrive, så jeg lar være. Ligger også noen mil bak Bjerknez på redigering(og ta bildene, for den saks skyld), men har prøvd å gå litt i samme gate.

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg er nok ikke så flink til å ta bilder som noen skal ha det til. Den største jobben ligger i redigeringen i etterkant. Så klart er komposisjon etc. viktig, men ikke glem at vi er på tur og la oss for guds skyld holde dette på en jordnært nivå. Ikke noe konkurranse detta!
Spennede å se andre sine bilder fra turen. Man får liksom sett seg selv på en litt annen måte på godt og vondt

Spennede å se andre sine bilder fra turen. Man får liksom sett seg selv på en litt annen måte på godt og vondt

- mortenolb
Jess, redigeringen gjør mye! Jeg har brukt Adobe sin RAW-editor i Photoshop i noen år, men på nye pc'en skaffet jeg Lightroom, og jeg skjønner forsvinnende lite av det.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Mange fin-fine og morsomme bilder
Alltid artig å være med på turen på denne måten når man ikke selv kunne hive seg på hjul og bli med

Alltid artig å være med på turen på denne måten når man ikke selv kunne hive seg på hjul og bli med

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Ja jeg får vell komme med noen av mine mobilbilder fra turen jeg også da :) og ikke minst takk for turen alle som var med :)

Jeg syntes både du morteolb og bjerknez fikk knipsa ett stilig bilde av sykkelen min

Jeg syntes både du morteolb og bjerknez fikk knipsa ett stilig bilde av sykkelen min

Ser ut som dere hadde en herlig tur! Hadde vært kjekt og blitt med etter Scrambler-kjøp til våren!
:) Sånn reint praktisk når så mange kjører i lag. Hvordan kommuniserer dere stopp for å ta bilder midt på vidda, og ellers for å raste? Førstemann i følget som bestemmer, eller har flesteparten intercom seg imellom?
Sent from my iPod touch using Tapatalk

- mortenolb
Går nok litt på måfå, man kan jo kjøre frem til førstemann og signalisere. Jeg så Tommas prøvde å signalisere stopp med blinklys et par ganger da jeg kjørte bak ham, uten suksess, men et par ganger hvor vi bare stoppa og tok igjen de andre etterpå isteden.
Haha ja ser for meg det kan være en utfordring iblant.
- Tommas
Normalt sett ordner det seg greit. De i front stopper litt, og vet stopper man selv og tar igjen noen. I verste fall venter fronten ved neste veikryss.
Synes det gikk fint :-)
Synes det gikk fint :-)
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Artig å mimre litt tilbake på disse bildene nå i vintermørket :) gleder meg til flere turer bare våren kommer snart :)