Pris og kvalitet henger nok godt sammen her som i det meste annet. Det skal vel noe til å finne veldig gode kjøreklær som egner seg i all slags vær og temperatur til rimelig pris.
De aller fleste av oss lar sykkelen stå når været er dårligst. Mange liker heller ikke å kle på seg full rustning når sola skinner og temperaturen nærmer seg 30 grader varmt. Slik sett trenger man kanskje ikke å legge ut titusenvis av kroner for å finne det beste man kan få og som skal brukes hele året.
Selv har jeg valgt en god Goretex dress med avtakbart termofor og en fornuftig pris. Denne fungerer så langt jeg har funnet ut i temperaturer ned mot null og opp mot 30 grader. Den holder meg også tørr når det regner over lengre tid, og til kraftige kortvarige styrtbyger. Til kortere turer på varme sommerdager bruker jeg ei bukse fra ixs som heter Namib II.
http://www.fc-moto.de/IXS-Namib-II-Textile-Pants Den er tynn, like behagelig som ei dongeribukse, og ingen problem å gå i i mange timer mens sykkelen står parkert selv om det er ganske varmt. Den tåler faktisk også en begrenset mengde regn, det var et overraskende pluss. Denne bruker jeg gjerne sammen med ei skinnjakke.