Yamaha Spesial 5G5 XV 750 spørsmål

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Yamaha Spesial 5G5 XV 750 spørsmål

Legg inn av lasse_hansen »

Hei sveis!

Min bror ringte meg nettopp ettersom han har tittet etter en førstegangs sykkel, han har ikke lappen enda, men vurderer å ta den neste år. Han har nå funnet en sykkel som han vil ha, og vurderer å kjøpe.. Jeg fikk i oppdrag å sjekke litt oppi den sykkelen føre han kjøper den, og da kan jeg jo likegodt spørre her..
Kan dere ta en titt på denne, og gi meg tilbakemeld? Så fort som mulig :thumleft
Er det bare møkk? Mulig å få tak i deler? Kvalitet på en så gammel sykkel? Den har forgassere, noen ulempe?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=51447631" onclick="window.open(this.href);return false;

På forhånd stor takk :prf

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: Yamaha Spesial 5G5 XV 750 spørsmål

Legg inn av Jompa »

Regn med at eksosanlegget er råttent.
Ellers er omtrent alt av deler kurant å få tak i, unntatt eksosanlegg (?).
Regn med at sykkelen er litt mere sliten enn bildene gir inntrykk av, svett forgaffel, lakkskader, rust i tank osv.
Motoren burde være ok, ikke akkurat noen R-sykkel, denne.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

15000 er vel noe i nærheten av minstepris for en sykkel som virker. Men hvor lenge den vil virke kan man ikke vite. Har ikke du eller din bror veldig god greie på sykkel, så få med dere noen som har og gå grundig over den. 15000 er ikke all verden til mc-kjøp, men det er alt for mye penger til å rote bort på et håpløst prosjekt.
Når dette er sagt, er en god Virago en skikkelig sliter. Sykkelen kan være god den. Den har gått langt, men det trenger heller ikke bety noe dersom den har blitt tatt vare på. Som du sier har den forgassere. På -80 tallet hadde de det, og det funket. Det gjør det fortsatt, men prøv å få synkronisert forgasserne dersom det ikke har vært gjort nylig. Det kan gjøre stor forskjell, både for startvillighet, bensinforbruk, effekt og evne til å gå pent på tomgang.
Enn denne da? http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Takker for mye nyttig og kjeke svar! Skal vidreformidle dette til min bror. Nyere sykkel tørr jeg påstå jeg kan litt om, men ikke så gamle dessverre. Skal også be han ta en titt på den andre det ble linket til også :prf
Stor takk for alle svar :thumleft

Trur nesten jeg må begynne å være her litt oftere jeg, merker savnet nå. Har bare vært innom å tittet den siste tiden, uten å ha deltatt eller noe sånt :-)

Forresten, har dere andre tips til sykler av denne typen, i denne prisklassen så si ifra, så skal jeg vidreformidle :mk

Svar