Slim fit skinndress - hva og hvor?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Salt kjeks
Innlegg: 17
Registrert: 02 sep 2014, 17:20
Motorsykkelen din: Nei

Slim fit skinndress - hva og hvor?

Legg inn av Salt kjeks »

Jeg har sett litt etter passende (2-delt) kjøredress i skinn, men det ser ut som jeg bør feite meg opp litt før det passer. Typisk er at ca størrelse 54 passer på lengden til rygg og armer, 52 passer rundt brystet og str. 48 passer rundt livet. At dressen passer bra er jo viktig både for sikkerhet, komfort og utseende (litt forfengelig er jeg nok :-) ).

Spørsmålet er da altså om noen vet om noe som er smalere i passformen enn "normen". Gjerne også butikker/nettbutikker i inn- og utland som selger dette.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Slim fit skinndress - hva og hvor?

Legg inn av mortenolb »

Kan vi bytte? Jeg er for rund til at noe passer!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Slim fit skinndress - hva og hvor?

Legg inn av LordShaft »

Salt kjeks skrev:Jeg har sett litt etter passende (2-delt) kjøredress i skinn, men det ser ut som jeg bør feite meg opp litt før det passer. Typisk er at ca størrelse 54 passer på lengden til rygg og armer, 52 passer rundt brystet og str. 48 passer rundt livet. At dressen passer bra er jo viktig både for sikkerhet, komfort og utseende (litt forfengelig er jeg nok :-) ).

Spørsmålet er da altså om noen vet om noe som er smalere i passformen enn "normen". Gjerne også butikker/nettbutikker i inn- og utland som selger dette.
Dianese er vel eneste dressene som er "slim fit" i den forstand som du tenker, men vil anbefale deg å prøve først. Skal du ha en dress som sitter helt etter din kropp, må du dessverre skreddersy en, å det er ikke billig. At den er litt løs i livet er ikke så gale.... så lenge den sitter godt i bena, rundt armene og brystet!

Skal du handle fra nettet vil jeg absolutt anbefale fc-moto.de fantastiske priser og sinnsykt utvalg

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Slim fit skinndress - hva og hvor?

Legg inn av cannon »

Jofama/Halvarssons har en skinndress-skredder i Kongsvinger-området som syr om, bytter glidelås og tilpasser skinndresser etter kundens ønske. Har hørt mange positive tilbakemedinger fra kunder.

Salt kjeks
Innlegg: 17
Registrert: 02 sep 2014, 17:20
Motorsykkelen din: Nei

Re: Slim fit skinndress - hva og hvor?

Legg inn av Salt kjeks »

Takk for tips om fc-moto.de. Blir nok derfra etter hvert. :D

Fikk da en Dainese i str. 54 i posten i dag for 5500, nedsatt fra nesten 10k. Bassformen er bedre enn mye annet, men hvor tett bør det sitte? Beskyttelse på legger, albuer etc. sitter riktig, lengden går greit, tight om brystet og leggene, men den er løs om magen. Skulle også helst hatt buksa strammere om livet. Mye stretch-områder som trekker seg sammen gjør at det ikke føles så verst.

Tror jeg beholder den. Noen formeninger? Ombestemte meg, sender den tilbake :sk? Tett skal den sitte.

Salt kjeks
Innlegg: 17
Registrert: 02 sep 2014, 17:20
Motorsykkelen din: Nei

Re: Slim fit skinndress - hva og hvor?

Legg inn av Salt kjeks »

På fc-moto sine nettsider fant jeg ut at det finnes andre størrelser også:
g.JPG
Størrelsen jeg trenger er altså verken 52 eller 54, men 102 :)
I faktiske produkter er det derimot ikke så lett å finne. BMW har visst noe, men avventer svar på e-post fra fc-moto.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
bzzlink
Innlegg: 42
Registrert: 10 mar 2014, 23:06
Motorsykkelen din: KTM 690 enduro 2020

Re: Slim fit skinndress - hva og hvor?

Legg inn av bzzlink »

Du skriver ikke hvor i landet du holder til. Er du på østlandet kan tur til Yamaha Vinterbro anbefales. Godt utvalg i dainese.

Andre merker å se på er Spyke og Spidi.

Svar