db-killer, Silvertail K02, Honda VT125 Shadow

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
97erik
Motorsykkelen din: Honda VT 125 Shadow

db-killer, Silvertail K02, Honda VT125 Shadow

Legg inn av 97erik »

Hei.
Jeg har nettopp kjøpt et Silvertail K02 eksosanlegg til min Honda Shadow 125.
Jeg prøvde å ta ut db killern fra den ene potten, og merket at det lå mange "strå" pakket rundt den. Jeg vet ikke hva dette er, men regner med at det er noe som skal tette e.l. Når jeg startet sykkelen, begynte disse stråene å blåse ut. Jeg satte db killern inn igjen, og gjorde ikke noe mer. Er det noen som vet hva disse "stråene" er til? Går det fint om jeg tar ut db killern og fjerner disse? Vil det da være mulig å bruke db killerne igjen senere hvis jeg bestemmer meg for dette?
Er det forresten noen vet om det kan skade motoren om jeg kjører uten disse? Har hørt at sykkelen går litt dårligere, men jeg vet ikke om det er skadelig for den.
Kan jeg gjøre noe annet for å få bedre lyd, uten å fjerne hele greia?

Takk på forhånd :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
MLeikarnes
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S

Re: db-killer, Silvertail K02, Honda VT125 Shadow

Legg inn av MLeikarnes »

97erik skrev:Hei.
Jeg har nettopp kjøpt et Silvertail K02 eksosanlegg til min Honda Shadow 125.
Jeg prøvde å ta ut db killern fra den ene potten, og merket at det lå mange "strå" pakket rundt den. Jeg vet ikke hva dette er, men regner med at det er noe som skal tette e.l. Når jeg startet sykkelen, begynte disse stråene å blåse ut. Jeg satte db killern inn igjen, og gjorde ikke noe mer. Er det noen som vet hva disse "stråene" er til? Går det fint om jeg tar ut db killern og fjerner disse? Vil det da være mulig å bruke db killerne igjen senere hvis jeg bestemmer meg for dette?
Er det forresten noen vet om det kan skade motoren om jeg kjører uten disse? Har hørt at sykkelen går litt dårligere, men jeg vet ikke om det er skadelig for den.
Kan jeg gjøre noe annet for å få bedre lyd, uten å fjerne hele greia?

Takk på forhånd :)
Det der er nok ingen DB-killer... det er selve demperen, og stråene er dempervatten som demper lyden i sykkelen. Nå som du har tatt ut innerrøret i potten har du rakrør vil jeg tro, og det blir nok noe åpent for sykkelen. En DB-killer er ett lite kort rør med flens, som står i enden av potten.
Har hatt Varadero 125 i mange år og den gikk mye dårligere med rakrør, uten at man modifiserte luftfilterboksen.

DB-Killer:
Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Svar