Versys som nr 2 sykkel
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Versys som nr 2 sykkel
Har lyst å kjøre litt mer "avansert" men har ikke lyst å kvitte meg med sportstouring muligheten og draget fra heftige motorer og følelsen av å kunne holde følge med hva det skulle være. Altså skal jeg evt skaffe meg en nr 2 sykkel
Trenger noe mer utfordring, og etter mye lesing på nettet for å finne noe som duger har jeg funnet ut at Versys 650 muligens er greia, den regnes for driftsikker, det finnes mye ekstrautstyr der ute og prisen ved import er gunstig, Jeg kan få en 2010 modell for 75 tusen og de eldre modellene under dette. Det finnes veltebøyler, beskyttelse og en masse kule greier fra Hepco og Becker og andre leverandører og det er fine forum som omhandler sykkelen. Den veier i overkant av 200 kg noe jeg finner adekvat
Jeg skrur alt sjøl, så denne kan jeg virkelig bygge på og endre til en skikkelig adventure om jeg vil. Sveise kan jeg også så jeg ser for meg mye modifisering, heving og endring av gafler, dempere osv tenker jeg på også
Kanskje burde jeg starte med noe enda eldre og evt lettere, det får vi se på, jeg har akk bestillt meg en ny bil så den har førsteretten til lommeboka, men jeg får litt igjen for den gamle bilen og bør kunne bruke litt av det.
Er det noen Versys førere her inne ?
Og hvilke andre modeller egner seg til dette, og igjen...husk det skal kun være en nr 2 sykkel, men så bra at den takler alpeturer, øst europa, skauen her hjemme , men ikke noe som koster mer en 75 tusen, den skal ikke veie over 215 kg, jeg må kunne få den opp aleine, og jeg er ikke ung lenger.
Forslag ??
Trenger noe mer utfordring, og etter mye lesing på nettet for å finne noe som duger har jeg funnet ut at Versys 650 muligens er greia, den regnes for driftsikker, det finnes mye ekstrautstyr der ute og prisen ved import er gunstig, Jeg kan få en 2010 modell for 75 tusen og de eldre modellene under dette. Det finnes veltebøyler, beskyttelse og en masse kule greier fra Hepco og Becker og andre leverandører og det er fine forum som omhandler sykkelen. Den veier i overkant av 200 kg noe jeg finner adekvat
Jeg skrur alt sjøl, så denne kan jeg virkelig bygge på og endre til en skikkelig adventure om jeg vil. Sveise kan jeg også så jeg ser for meg mye modifisering, heving og endring av gafler, dempere osv tenker jeg på også
Kanskje burde jeg starte med noe enda eldre og evt lettere, det får vi se på, jeg har akk bestillt meg en ny bil så den har førsteretten til lommeboka, men jeg får litt igjen for den gamle bilen og bør kunne bruke litt av det.
Er det noen Versys førere her inne ?
Og hvilke andre modeller egner seg til dette, og igjen...husk det skal kun være en nr 2 sykkel, men så bra at den takler alpeturer, øst europa, skauen her hjemme , men ikke noe som koster mer en 75 tusen, den skal ikke veie over 215 kg, jeg må kunne få den opp aleine, og jeg er ikke ung lenger.
Forslag ??
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Versys som nr 2 sykkel
Jalmar var rimelig aktiv her inne tidligere og hadde mye godt å si om Versys'en sin.Barbarozza skrev:Er det noen Versys førere her inne ?
Men sist han ga lyd fra seg, for en god stund siden, virket det som at MC-interessen var dalende...


Også var det en annen MCsidist som skaffet seg en Versys nå nylig. Var det Bjørn Tore, tro?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 80
- Registrert: 04 jan 2012, 11:30
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 05' , Tempo standard
- Bosted: STRØMMEN
Re: Versys som nr 2 sykkel
Det stemmer AJ jeg skaffet meg en slik for en mnd. tid siden.
har ikke kjørt så mye ennå men håper å få litt mer før vinteren. Min er en 2009 som har gått 38000 km den ga jeg 46000,- for.
ikke ett smykke med noen riper etter stille velt ( stripene er loddrette) slitte drev og kjede og klar for Nye dekk neste år .
vindskjermen er ikke allverden med mye turbulens for meg på 194 cm.
motoren drar bra fra 3500 omd. trodde overgangen fra 1100 EF skulle bli stor men det går bra.
Bjørn
har ikke kjørt så mye ennå men håper å få litt mer før vinteren. Min er en 2009 som har gått 38000 km den ga jeg 46000,- for.
ikke ett smykke med noen riper etter stille velt ( stripene er loddrette) slitte drev og kjede og klar for Nye dekk neste år .
vindskjermen er ikke allverden med mye turbulens for meg på 194 cm.
motoren drar bra fra 3500 omd. trodde overgangen fra 1100 EF skulle bli stor men det går bra.
Bjørn
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Versys som nr 2 sykkel
Versys er en artig og god sykkel men det blir veldig stor forskjell på transport etappene ellers klarer den seg nok veldig godt i alpene så sant du ikke har mye overbalast,da må en bruke turtallet og noen synes det er slitsomt mens andre liker det så hvis du skal være sikker kan det kanskje være greit å leie en Versys for en dag eller to først.Kan være at Monsterbike leier ut en hvis en spør pent.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Versys som nr 2 sykkel
Jeg er jo vant til store sykler, så det blir uvant med turtall, men som en nr 2 sykkel håper jeg det går greit,skjønner dog hva du mener KawaG. Skal ha det i bakhodet
Det er derfor jeg vil beholde ZZR og ha en nr 2 sykkel :)
Ellers Bjørn Tore satser jeg på å høre mer fra deg :) Småtingene du har fikser du jo greit. Og du fikk en bra pris må jeg si for en 2009.
Det er derfor jeg vil beholde ZZR og ha en nr 2 sykkel :)
Ellers Bjørn Tore satser jeg på å høre mer fra deg :) Småtingene du har fikser du jo greit. Og du fikk en bra pris må jeg si for en 2009.
Memento mori
-
- Innlegg: 80
- Registrert: 04 jan 2012, 11:30
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 05' , Tempo standard
- Bosted: STRØMMEN
Re: Versys som nr 2 sykkel
Kan få min for 55000,- da ryggen min ikke blir venner med den vurderer jeg ett bytte til sportsturer type VFR,XX eller Bmw RS, Fazer 1000.
Versysen blir for rett opp og ned for en dårlig rygg.
Bjørn
Versysen blir for rett opp og ned for en dårlig rygg.

Bjørn
-
- Innlegg: 269
- Registrert: 01 apr 2014, 10:11
- Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.
Re: Versys som nr 2 sykkel
Bjørn Tore skrev:Kan få min for 55000,- da ryggen min ikke blir venner med den vurderer jeg ett bytte til sportsturer type VFR,XX eller Bmw RS, Fazer 1000.
Versysen blir for rett opp og ned for en dårlig rygg.![]()
Bjørn
Hei Bjørn Tore.
Nå har jeg snart en WW Caddy til låns. Da får jeg hentet eksosanlegget til gsxf`n du har i kjelleren din. Om det ikke har gått på dynga

Endre
-
- Innlegg: 80
- Registrert: 04 jan 2012, 11:30
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 05' , Tempo standard
- Bosted: STRØMMEN
Re: Versys som nr 2 sykkel
Ligger her ennå det
Bjørn
Bjørn
Re: Versys som nr 2 sykkel
Hei.
Jeg har også en Versys 2010 (gul). Kjørt nå 37.000 med den. Kom hjem med den etter en demo dag hos Kawa. Var absolutt ikke den sykkelen jeg jeg tenkte på før oppmøte. Viste heller ikke at det fantes en modell som het Versys. Men du verden hvordan den kjører… Men jeg støtter det dere sier om transportetapper i høy hastighet, der har den ikke noe å gjøre.
https://www.youtube.com/watch?v=pv1B9KMR8r8" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har også en Versys 2010 (gul). Kjørt nå 37.000 med den. Kom hjem med den etter en demo dag hos Kawa. Var absolutt ikke den sykkelen jeg jeg tenkte på før oppmøte. Viste heller ikke at det fantes en modell som het Versys. Men du verden hvordan den kjører… Men jeg støtter det dere sier om transportetapper i høy hastighet, der har den ikke noe å gjøre.
https://www.youtube.com/watch?v=pv1B9KMR8r8" onclick="window.open(this.href);return false;
----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Versys som nr 2 sykkel
Den passerer 200 så kan jo være greit nok det :-)ireit skrev:Hei.
Jeg har også en Versys 2010 (gul). Kjørt nå 37.000 med den. Kom hjem med den etter en demo dag hos Kawa. Var absolutt ikke den sykkelen jeg jeg tenkte på før oppmøte. Viste heller ikke at det fantes en modell som het Versys. Men du verden hvordan den kjører… Men jeg støtter det dere sier om transportetapper i høy hastighet, der har den ikke noe å gjøre.
https://www.youtube.com/watch?v=pv1B9KMR8r8" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: Versys som nr 2 sykkel
@Bjørn Tore - Ikke at jeg er i kjøpemodus for Versys, men ser du nevner at du kjøpte den for 46 000,- og nå kan selge den til 55 000,- Trykkleif i en av postene eller har du lagt ned mye i rep ? 

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 80
- Registrert: 04 jan 2012, 11:30
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 05' , Tempo standard
- Bosted: STRØMMEN
Re: Versys som nr 2 sykkel
Nei Rune har ikke lagt ned mye I rep, har betalt omreg. avgift og montert senke fothvilere.
men om jeg har fått den til en god pris er det lov å prøve å få litt mer om jeg selger den.
Er bare ett tilbud fra meg, har egentlig ikke tenkt å selge men er ikke noe moro med vond rygg etter en time eller to, og det er ryggen som er problemet ikke sykkelen.
Bjørn
men om jeg har fått den til en god pris er det lov å prøve å få litt mer om jeg selger den.

Er bare ett tilbud fra meg, har egentlig ikke tenkt å selge men er ikke noe moro med vond rygg etter en time eller to, og det er ryggen som er problemet ikke sykkelen.
Bjørn
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Versys som nr 2 sykkel
Kult med tilbakemeldinger....
Kanskje man må revurdere hele opplegget sitt og teste en Versys 1000 da....den greier lange dagsetapper...
Riktignok ikke en fulblods ADV, men mer i leia mot Stelvioen til AJ...Kanskje jeg skal gå fra sport touring mot ADV...jeg er jo tross alt en gamling med gikt
Rett og slett snu på regnestykket....nyere ADV og eldre sport i tillegg....
En Versys 1000 med traction control , 2012 model kommer på drøye 140 " fra Tyskland med godt under 10 tusen på meteret.
Så kan jeg finne en Kawa zrx1200 ....som jeg synes er ubercool og leke med
Kanskje man må revurdere hele opplegget sitt og teste en Versys 1000 da....den greier lange dagsetapper...

Riktignok ikke en fulblods ADV, men mer i leia mot Stelvioen til AJ...Kanskje jeg skal gå fra sport touring mot ADV...jeg er jo tross alt en gamling med gikt

Rett og slett snu på regnestykket....nyere ADV og eldre sport i tillegg....
En Versys 1000 med traction control , 2012 model kommer på drøye 140 " fra Tyskland med godt under 10 tusen på meteret.
Så kan jeg finne en Kawa zrx1200 ....som jeg synes er ubercool og leke med
Memento mori
Re: Versys som nr 2 sykkel
Selv om jeger fornøyd med min Versys, har jeg hele tiden ment at den burde ha hatt en rekke firer. Når Versys 1000 ble lansert var jeg helt sikker på at dette var min neste sykkel. Men disse to modellene opplever jeg som meget forskjellige. Og etter en noe lenger testtur ble det plutselig uaktuelt å bytte inn. 1000 var rett og slett for stor og tung og ikke i nærheten så smidig som 650. 1000 vil være helt klart å foretrekk på lenger transportetapper, enormt med krefter, men blir det svinget er nok 650 og foretrekke.
----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Versys som nr 2 sykkel
Det er jo sånn det er...helt pose å sekk får du ikke....det ene ofres gjerne for noe annet.
Og det gjelder i alle segmentene ...mht sykkel
Men som leketøy må jeg si at dette hadde vært helt topp å hatt i garasjen som en nr 2 hvis man hadde hatt en ADV aktig sak
Og det gjelder i alle segmentene ...mht sykkel
Men som leketøy må jeg si at dette hadde vært helt topp å hatt i garasjen som en nr 2 hvis man hadde hatt en ADV aktig sak
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori