Atter en dag med solskinn og deilige tempraturer :)
I tolvtida fikk det være nok rørlegging for idag... på tide med litt kvalitetstid med Speedy. Så i all hast pakket jeg tankveska, fikk på kjøredressen,... stresser litt, for jeg kan rekke 1235 fergja, men da må jeg fylle nuh... blir ikke tid til å fylle bensin mellom de to fergjene.
Fyller halv tank... har knapt med tid, og skal finne lommeboka og betale... men den er ikke med.
F...n i h.....te s...ans idiot jeg er...
Får lov av den strenge dama bak disken å skynde meg hjem og hente lommeboka. Ut fra Statoil'en og bortover rettstrekka, inn i huset, finner lommeboka, tilbake i samme fart (innenfor fartgrensa selvsagt)
Får gjort opp i en fart, men nå er det VELDIG knapt med tid.
For å "toppa heile driden" tar jeg igjen en traktor med henger (bakdelen med å bo på landet) og det var den fergja....
Men jeg gir meg ikke uten kamp, må jo prøve... kan hende fergja venter på en buss eller noe...
Det gjorde den selvsagt ikke....
Idet jeg kommer over bakketoppen på Årsnes fergjekai, ser jeg bommen gå ned og den legger fra kai.
Nesten helt fritt for biler på dekk, hadde de holdt bommen oppe, kunne jeg hoppet ombord....grrrrrrr
Jaja, bra at det er mye å finne på, mens man venter...sææærlig :-D
Bajken kjøler seg ned, mens jeg prøver det samme :-D
Men kommer over med neste fergje, nå er jeg på tur, og jeg har bra med tid til 1450 fergja fra Våge.
Det er bare å kose seg i vakker natur, det kommer tidsnok regn :)
Utsikt mot Rosendal:

Veien til Tysnes er en stor favoritt, og med over 20 grader i sola blir livet lett å leve...særlig i midten av september:)
På broa over Lukssund prøver jeg å ta noen bilder med GoProen, men lyktes i liten grad :-D
Så etter ca 1000 deilige svinger ankommer jeg Våge, glir forbi hele køen og stiller meg opp lengst framme.
Våge, sett fra kaien
Fergja tar ca 45 min, og på en slik fantastisk dag, er det digg å henge på lemmen, og nyte en nyyydelig utsikt, en speilblank Bjørnefjord og en varm septembersol.
Idag var det ingenting som fristet i kiosken ombord :-D
Framme på andre sida, får jeg gjort unna noen ærend i Os,
deretter blir det en flott tur over Fanafjellet, her blei det asfaltert i fjor, så det er en knallfin kjørevei å kose seg på
Kjører tilbake mot Os på E39, men stopper på ErAn Veikro.
For mat skarr'em ha....
Det blir en "Big Boss Burger", og med hånda på hjertet, det er en av de beste burgerne jeg har spist! NAM! Anbefales på det sterkeste om du er i nærheten.
Deretter er det raka vegen til Øyrane Torg for å møte TiV gjengen.
Det renner inn ca 10 sykler, bla annet en Speed Twin fra 1954 (mer eller mindre helt orginal), en strøken Trident fra 75, en modifisert Bonneville, og ellers var det både Tigre i alle størrelser, Speed Triple, Sprint 1050...
Vi ruller i flokk mot Osterøy kro (enda mer mat i vente), og vi begynner på gamleveien forbi Lordshaft's arbeidsplass. Men etterhvert må vi inn på E16 et par kilometer, for å komme oss inn på Osterøybroen
På Osterøy har de artige veier, så vi svinger oss fram i kveldssola via omveier til kroa.
Her blir det forfriskninger av ymse slag,
selv tar jeg en proteinshake med garnityr:
Kveldens line up:
vi blir sittende en times tid, men for å rekke hjem i skapelig tid, må jeg bryte opp litt før de andre.
Så blir det 9 mil med gladgassing hjem til Gjermundshavn, nok en fergjetur og så er det nesten rett i seng :-D
Nå blir det Londontur i desember med TiV gjengen, fabrikkbesøk hos Triumph og juleparty hos Jack Lillys.... Gleder meg??
Gjett EN gang